2018-09-02, 13:30
Medlem
tjackarismygs avatar
Minst 75% av tråden de senaste dygnen, upptas av en ros som skriver långa intetsägande haranger utan minsta substans, samt kopieringar av dessa.
I väntan på mer rediga inlägg har jag återigen genomlyssnat div fall i Rättegångspodden. Vad gäller SD anser jag att han blir mindre och mindre trolig GM.
I Tova-fallet: MGM saknar anställning, har heller aldrig haft anställning. Bor i fastighet utan vatten och avlopp, ägd av MGM's far. Under mordnatten påverkad av hembränt sedan 12 timmar, samt Xanor. Sökt hjälp för akut psykisk ohälsa ett flertal gånger direkt efter dödsfallet.
i Fatima-fallet som LGW hänvisar till: MGM är yrkeskriminell, ickesvensk. BO ickesvensk med psykiatrisk diagnos. Skelettdelar funna efter ett år.
Hur kan man ens jämföra med SD?
Citera
2018-09-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är de eleverna i klassen som ifrågasätter och är källkritiska som växer upp till att bli något "stort" medan de andra troligtvis bara är "följare" som jobbar under andra resten av sitt liv.
Det är bl.a. svårt att klara av högskoleutbildning på avancerad nivå d.v.s. längre än 3 år om man inte är källkritisk. I bästa fall kan man kanske bli en ssk eller dylikt.

Men snälla du. Du kan vara smart utan högskolepoäng haha. Nu menade jag att att vända på allt utan någon mening. Att vara källkritisk är bra.
Citera
2018-09-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har det skrivits i tråden att SD var hemma hos LW på förmiddagen?
Det jag har läst i tråden var att han ev "ringde runt till kompisar"...

Du har rätt. Det har skrivits "ringde runt...". Jag råkade nog dra igång en egen fantasi om att SD kanske tog sig tid för ett besök hos LW innan polisen kom dit.
Citera
2018-09-02, 14:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
SD och HD skulle ju åka till USA på tisdagen så förmodligen var HD hos sina föräldrar med barnen. Då någon skrev att HD hade bilen så hon använde väl den till att ta barnen dit med packning.

Låter sannolikt. Frågan är om hon sov över eller åkte hem och hjälpte till med diverse annat?
Citera
2018-09-02, 14:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du har rätt. Det har skrivits "ringde runt...". Jag råkade nog dra igång en egen fantasi om att SD kanske tog sig tid för ett besök hos LW innan polisen kom dit.

Tack för klargörandet 😊.

Enligt uppgift i tråden så ska ett av barnen samt UW ha ringt till SD för ”assistans” den första dagen som LW saknades. Om det stämmer vet jag inte.
Det har även uppgetts att SD ska ha ringt runt till flera personer som han misstänkte haft kontakt med LW kvällen innan.
Citera
2018-09-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Tror att det finns folk här i tråden som sitter på information om vad som hänt samt om bakgrunden men vågar inte träda fram pga framförallt de nyregistrerade personerna som uppenbart har kopplingar till trion SD/HD/JG som härjar i tråden med desinformation och nedsvärtande av LW (med medeltida värderingar). Det måste vara mycket unikt i detta forum. Jag hoppas utredarna står inför genombrott inom snar framtid för LW:s anhöriga och vänners skull.
Är du en av dem som sitter inne med den informationen?
Citera
2018-09-02, 14:47
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Låter sannolikt. Frågan är om hon sov över eller åkte hem och hjälpte till med diverse annat?

Bor HDs föräldrar i Örebro?

Har ett svagt minne av att EGT uppgett att någon sett HD körandes bilen då SD var inne på det första förhöret. Kan vara att jag minns fel, någon annan som kommer ihåg?
Citera
2018-09-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för klargörandet 😊.

Enligt uppgift i tråden så ska ett av barnen samt UW ha ringt till SD för ”assistans” den första dagen som LW saknades. Om det stämmer vet jag inte.
Det har även uppgetts att SD ska ha ringt runt till flera personer som han misstänkte haft kontakt med LW kvällen innan.

Precis och den informationen kom från Medinsyn som kallade andra trådskrivare för Begåvningsreservare, utlovade ett enda inlägg, men skrev två.

Hen får gärna återkomma med mer information.
Citera
2018-09-02, 14:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Tror att det finns folk här i tråden som sitter på information om vad som hänt samt om bakgrunden men vågar inte träda fram pga framförallt de nyregistrerade personerna som uppenbart har kopplingar till trion SD/HD/JG som härjar i tråden med desinformation och nedsvärtande av LW (med medeltida värderingar). Det måste vara mycket unikt i detta forum. Jag hoppas utredarna står inför genombrott inom snar framtid för LW:s anhöriga och vänners skull.

Är du en av dem som har information?

Vad gäller den information som framkommer (eller inte) i tråden så delar jag din syn.
Citera
2018-09-02, 14:58
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Bor HDs föräldrar i Örebro?

Har ett svagt minne av att EGT uppgett att någon sett HD körandes bilen då SD var inne på det första förhöret. Kan vara att jag minns fel, någon annan som kommer ihåg?
HD's föräldrar bor i Västerås.
Citera
2018-09-02, 15:00
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Precis och den informationen kom från Medinsyn som kallade andra trådskrivare för Begåvningsreservare, utlovade ett enda inlägg, men skrev två.

Hen får gärna återkomma med mer information.

Hen uppgav att syftet med inläggen var att stötta SD (ej ordagrant) men det gav snarare motsatt effekt i tråden.
Håller med om att hen gärna får återkomma med mer information.
Citera
2018-09-02, 15:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
HD's föräldrar bor i Västerås.

Tack!
Någon som minns vad som uppgetts angående HD och hennes användande av bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in