2018-09-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Ta bort äppelträdet då. Vad hände?
Nu var det ju inte äppelträdet som var poängen med den analogin, det var att Gud kan vara det folk vill.
Men vad som händer om jag bort äppelträdet vet jag ej. Kanske det visar sig att det inte var Gud ändå?
Citera
2018-09-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nu var det ju inte äppelträdet som var poängen med den analogin, det var att Gud kan vara det folk vill.
Men vad som händer om jag bort äppelträdet vet jag ej. Kanske det visar sig att det inte var Gud ändå?
Du har rätt det är människan som kommer överens om vem vad som ska vara Gud. Jag sa bara det av det som skapar liv. Skaparen kanske jag prata om . Men visst har du rätt . Gud är ju ett ord jag inte kan bestämma vad det är.
Slänger vi bort solen tror jag iaf att allt dör.
Äppelträd är ju ockdå viktig . Finns inte växter å mat så äre också godbye

Ultimata beviset måste ju va att man mottaga meddelandena som eventuellt solen sänder. Och sen översätter man å ser att det stämmer ett äppelträd sa gud å så blev det så.

Men då måste nån få en extrem idee hur man tyder strålar eller vågor eller vad han sänder för energi. Innan dess finns bara gud som ide eller tro.

Ungefär lika svårt som att mina celler helt plötsligt börjar prata med mig med nån sändare. Jag skulle bli galen
Undrar vad dom tänker då. Han käkar köttbullar det är därför vi lever
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 15:03.
Citera
2018-09-02, 15:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du har rätt det är människan som kommer överens om vem vad som ska vara Gud. Jag sa bara det av det som skapar liv. Skaparen kanske jag prata om . Men visst har du rätt . Gud är ju ett ord jag inte kan bestämma vad det är.
Slänger vi bort solen tror jag iaf att allt dör.
Äppelträd är ju ockdå viktig . Finns inte växter å mat så äre också godbye

Ultimata beviset måste ju va att man mottaga meddelandena som eventuellt solen sänder. Och sen översätter man å ser att det stämmer ett äppelträd sa gud å så blev det så.

Men då måste nån få en extrem idee hur man tyder strålar eller vågor eller vad han sänder för energi. Innan dess finns bara gud som ide eller tro.

Ungefär lika svårt som att mina celler helt plötsligt börjar prata med mig med nån sändare. Jag skulle bli galen
Undrar vad dom tänker då. Han käkar köttbullar det är därför vi lever

Varför då inte helt enkelt kalla gud för gud och solen för solen ... istället för att trassla sig in i en masse semantisk akrobatik?
Citera
2018-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför då inte helt enkelt kalla gud för gud och solen för solen ... istället för att trassla sig in i en masse semantisk akrobatik?
För att man blandar ihop skaparen med Gud.
Men visst solen är solen.
Gud är ju allt enligt bibeln å då är ju jag också en del av gud å då kan jag nog inte ens gissa vad Gud är. Det blir allt då som finns. Inget å leta sanning i.
Gud = allt ?
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 15:27.
Citera
2018-09-02, 15:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Men det är ju inget svar på min fråga.

Citat:
Gud är ju allt enligt bibeln å då är ju jag också en del av gud å då kan jag nog inte ens gissa vad Gud är. Det blir allt då som finns. Inget å leta sanning i.
Gud = allt ?

Och du menar att bibeln är ett säkert underlag för ett guds-bevis?
Citera
2018-09-02, 15:47
Medlem
Citat:
Men det är ju inget svar på min fråga.

Ja för deras Gud som som följer bibeln.
För mig nä.
Men jag kan gissa vad bibeln säger.
Jag tänker mera om det finns en skapare vad är han för något. Eller är det en slump av hoplandning som kemiskt skapat all!
Typ en på drilljarden . Men det är inte mycke i en evighet.
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 15:51.
Citera
2018-09-02, 15:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ja

Bevisa i så fall bibelns sanning på tråden "Är bibeln sann".
Citera
2018-09-02, 15:52
Medlem
Citat:
Bevisa i så fall bibelns sanning på tråden "Är bibeln sann".
Ingen har bevisat nått. En tro.

Jag kommer inte tro på nån Gud det krävs tydligare bevis från honom då än att jag läser en bok. Men jag säger varken ja eller nej .avvaktar å får se vad jag tror .
Han har ju inte visat några tecken på 15 år så han kan nog inte kräva att jag tror presis.

Det är iaf ingen tydlig gud med ord som tjatar på mig.
Och om jag ska erkänna Jesus i mitt hjärta för att nå Gud så håller jag inte på den Guden.

Gud tala till mig . Jag har alldrig tagit jesus till mig. Så varför prata han till mig ?

Nä Gud kan man nå direkt behövs inget modem. Om han nu har dom egenskaperna.
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 16:09.
Citera
2018-09-02, 16:10
Medlem
Citat:
Men visst solen är solen.
Gud = allt ?
Spelar det någon roll vad bibeln påstår?
Citera
2018-09-02, 16:14
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll vad bibeln påstår?
Spelar ingen roll läste den för jag ville veta vad vi tror på. Jag håller med om ordspråken dom är goda och bra men inget jag inte fatta innan vad som stod. Alltså blev inte upplyst av bibeln presis å börja förstå. Rätt normala saker som vem som förstår ändå.
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 16:16.
Citera
2018-09-02, 16:17
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll läste den för jag ville veta vad vi tror på. Jag håller med om ordspråken dom är goda och bra men inget jag inte fatta innan vad som stod. Alltså blev inte upplyst av bibeln presis å börja förstå. Rätt normala saker som vem som förstår ändå.
”Vi tror på”? Vilka menar du?
Citera
2018-09-02, 16:18
Medlem
Citat:
”Vi tror på”? Vilka menar du?
Dom kristna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto