Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Henemark har fan en poäng i att Anka inte pratar svenska. Vad säger hon? -Jag pratar inte svenska så jag kan inte saj nåt. Vad säger Ankan sedan, Heda något? Någon som kan översätta?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rLRpWR/har-ar-alla-vinnare-fran-kristallen-2018
Men hon sa först:
Citat:
Camilla Henemark menar att utspelet var menat som en protest – där hon ifrågasätter vem som har rätt att definiera vad svenska är.
– Det har att göra med de partier som faktiskt kräver att folk ska lära sig svenska. Och då tänker jag: var börjar vi, i vilken del? Hallandsåsen eller? När jag säger så är det en protest jag gör. En protest som säger att vem ska definiera vad svenska är. Kanske rinkeby-svenska är lika stort som skånska?
Sedan kom det fram att det var:
Citat:
I ”Breaking news med Filip och Fredrik” talar hon ut om incidenten.
– Jag vet inte vad som hände i mitt huvud, säger hon i programmet.
Tillsammans med "några" glas vin innan. Den comebacken slutade alltså med timeout närmast direkt.
Sedan fattar du inte vad Anka säger? Är inte från Skåne men är inte så jättesvårt att fatta. Jag tror väl där Anka kunde sagt vad som. Camilla hade skrikit ändå just för att försöka göra en liten billig politisk poäng som nu inte gick hem.