2018-09-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Vädergudarna är med våra frälsare idag kan jag hälsa!

Kasselstrand ger mig extrema Karl XII vibbar. Förutom likheten i utseendet så påminner hela hans karaktär om hjältekonungen. Begåvad, vältalig och med ett otroligt lugn trots faran runt sig (Uddevalla).

Vår hjältekonung kommer reta gallfeber på de fientliga horderna idag.

En av många saker som jag gillar och högaktar hos AfS-ledarna är deras till synes gedigna historieintresse, som visar sig tydligt hos bl.a Kasselstrand själv, Jeff Ahl och Markus Johnsson. Det ger ett väldigt seriöst intryck, inte minst i tider av historielöshet.

(En annan sak jag gillar är deras musikval. Otroligt smart att varva Ulla Billquist med rock. En annan sak är deras humor. ”Plocka fimpar i ett Fas 3-projekt i Rinkeby” och ”menskonst”).

Hoppas bara det inte utbryter bråk i Malmö och/eller Lund i dag. Risken är stor och består av historielös skrikvänster med dålig demokratisyn och kriminella och skrikiga babbar som inte borde varit här alls ”in the first place”.

Man kan bara hoppas att poliserna gör sitt jobb.
Citera
2018-09-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Min stad i dag, the big M lär bli ett jävla hallå, vilket torg ska dem till? Möllan haha?

Stortorget. Möllevångstorget är bortkastad tid. För många förlorade själar där.
Citera
2018-09-02, 09:41
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tror vi måste lyfta upp det här. Enligt vad jag förstår, så kommer AfS att få 10 riksdagsmandat om de klarar 4 %-spärren. Men av för mig oförklarliga skäl ligger Jeff Ahl bara på plats 15 på deras lista!?

Vi som följt honom och hans tal åtminstone någorlunda kan kanske vara ganska överens om att hans insatser är oumbärliga för partiet.

Låt honom komma in och ta debatter med de färglösa mellanmjölkspolitikerna. Låt honom mala Alice Bah Kuhnke, Fridolin och Margot Wallström till kaksmulor i direktsänd TV.

Känns som ett måste att kryssa honom.

Jeff Ahl står som nr 13 på riksdagslistan. Vid 4% av rösterna tilldelas partiet minst 14 mandat. Antalet personkryss kan dock påverka ordningsföljden.

Endast partier som har fått minst fyra procent av rösterna i hela riket deltar i fördelning av mandat till riksdagen. Ett sådant parti deltar i fördelningen av de 310 fasta mandaten i riksdagsvalkretsarna och de 39 utjämningsmandaten som ska se till att antalet riksdagsplatser fördelas proportionerligt. Ett parti som kommer över denna gräns får därför minst 14 mandat i riksdagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A4rregler_i_allm%C3%A4nna_val

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personval
Citera
2018-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

En av många saker som jag gillar och högaktar hos AfS-ledarna är deras till synes gedigna historieintresse, som visar sig tydligt hos bl.a Kasselstrand själv, Jeff Ahl och Markus Johnsson. Det ger ett väldigt seriöst intryck, inte minst i tider av historielöshet.

(En annan sak jag gillar är deras musikval. Otroligt smart att varva Ulla Billquist med rock. En annan sak är deras humor. ”Plocka fimpar i ett Fas 3-projekt i Rinkeby” och ”menskonst”).

Hoppas bara det inte utbryter bråk i Malmö och/eller Lund i dag. Risken är stor och består av historielös skrikvänster med dålig demokratisyn och kriminella och skrikiga babbar som inte borde varit här alls ”in the first place”.

Man kan bara hoppas att poliserna gör sitt jobb.

Många poliser avskyr vänstern. De har inte glömt Göteborg. De bara väntar på att bunta ihop kravallvänstern. Efter valet med en nytt styre kommer det bli verklighet. Då åker silkesvantarna av och det blir åka av.
Citera
2018-09-02, 09:47
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kanske inte Marine Le Pen men däremot Marion Maréchal-Le Pen som var i Almedalen för ett par år sedan inbjuden av Kasselstrand. Jag tänkte också, precis som du på Lauren Southern eller Brittany Pettybone/Martin Sellner. Däremot inte Farage som är en cuck och vill hålla sig så långt ifrån ett parti som AfS som möjligt.

Vette sjutton om någon Le Pen är är värt det. Är folk så hjärntvättade att de som pavlovska hundar kopplar bort förnuftet om de hör namnet Le Pen? Skulle det skrämma alldeles nyvakna lite tvekande medelklassväljare som skulle kunna göra AfS mandat gott..? Eller bryter det åsiktskorridoren och öppnar ögonen på folk?
Jag vet - rent taktiserande, men så är det valspurt.
Citera
2018-09-02, 09:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Många poliser avskyr vänstern. De har inte glömt Göteborg. De bara väntar på att bunta ihop kravallvänstern. Efter valet med en nytt styre kommer det bli verklighet. Då åker silkesvantarna av och det blir åka av.
Ja, och AfS-folket är skötsamma vanliga män, som lätt hade kunnat vara poliser själva. Det känns befriande att lyssna till män som kan hantera en hammare eller laga en punka om det skulle knipa, men som också har lite koll på landets historia och sätter bildning högt. Med det sagt får de aldrig sluta prata "vanlig svenska", det är deras särprägel.

Exaakt!
Citera
2018-09-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Riktig skitartikel om AfS i MED-vänliga Nyheter Idag.

SD kommer inte att kunna bilda en regering efter detta val, detta eftersom M och KD har sagt att de inte vill partiet i en regering. Går bort helt alltså. Därför är det patetiskt av NI att hacka på att AfS tar högerprocent som skulle ligga till grund för en SD-regering i riksdagen. Kommer inte inträffa!

Ja, tacka f-n för att MED är sura.

Här har de suttit och producerat tweets och debattinlägg på löpande band, arrangerat pubkvällar för sina medlemmar och värvat både Alexander Bard och Katerina Janouch.

Då kommer det ett gäng testosteronstinna eldsjälar och reser land och rike runt, kastar sig som kamikazepiloter rakt in i hetluften. Och de är minst lika högutbildade och intelligenta som MED:arna (vilket säger en hel del).

Det straffar sig att vara bekväm. Kanske lägger MED ner. Troligare är kanske att de fortsätter att bolla Twitterinlägg mellan varandra.

AfS kommer däremot att fortsätta gå från klarhet till klarhet.

MED är en skrivbordsprodukt som skulle fungera bra som en tankesmedja.

AfS är däremot fullkomligt unika.
Citera
2018-09-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jeff Ahl står som nr 13 på riksdagslistan. Vid 4% av rösterna tilldelas partiet minst 14 mandat. Antalet personkryss kan dock påverka ordningsföljden.

Endast partier som har fått minst fyra procent av rösterna i hela riket deltar i fördelning av mandat till riksdagen. Ett sådant parti deltar i fördelningen av de 310 fasta mandaten i riksdagsvalkretsarna och de 39 utjämningsmandaten som ska se till att antalet riksdagsplatser fördelas proportionerligt. Ett parti som kommer över denna gräns får därför minst 14 mandat i riksdagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A4rregler_i_allm%C3%A4nna_val

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personval

Tack farbror Agge för korrekta uppgifter! Beklagar att jag spred lite missinformation där. Borde förstås ha dubbelkollat så att jag inte mindes fel av det jag läste/hörde för några dagar sedan.

Hur som helst positiva nyheter från ditt håll.

Förutsatt att de klarar den ”lilla” detaljen med att ta sig in i riksdagen, förstås.
Citera
2018-09-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och AfS-folket är skötsamma vanliga män, som lätt hade kunnat vara poliser själva. Det känns befriande att lyssna till män som kan hantera en hammare eller laga en punka om det skulle knipa, men som också har lite koll på landets historia och sätter bildning högt. Med det sagt får de aldrig sluta prata "vanlig svenska", det är deras särprägel.

Exaakt!

Begåvad, beläst, laglydig, manlig, stolt. Det som karaktiserar de Afs aktivister jag sett. Lite som Proud boys i USA. Förebilder för många unga svenska män med dåligt självförtroende som fått sin uppväxt förstörd av vänsterpropaganda. Jeff Ahl är för mig en riktig man. Han verkar gjord av stål, en svensk tiger.
Citera
2018-09-02, 10:08
Medlem
Citat:

Göteborg var ju 17 år sedan, det har examinerats jävligt många nya poliser sen dess. Dock vill nog de flesta poliser täppa till truten på alla tramsiga vänsterdårar som i tid o otid ska demonstrera mot allt mellan himmel o jord.
Citera
2018-09-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Vette sjutton om någon Le Pen är är värt det. Är folk så hjärntvättade att de som pavlovska hundar kopplar bort förnuftet om de hör namnet Le Pen? Skulle det skrämma alldeles nyvakna lite tvekande medelklassväljare som skulle kunna göra AfS mandat gott..? Eller bryter det åsiktskorridoren och öppnar ögonen på folk?
Jag vet - rent taktiserande, men så är det valspurt.

Har ingen aning om någon Le Pen kommer att dyka upp, men jag skulle inte tro att man är främmande för den typ av gäster.

AfS är helt medvetna om att media gör sitt bästa för att tiga om dem, och jag har en väldigt stark känsla av att man har som medveten plan att försöka provocera MSM att dra igång smutskastningskampanjen mot AfS på allvar då man bedömer att det är bättre för partiet än tystnadsbehandlingen som är alternativet.

Jag tror till exempel inte att Kasselstrands twittrande med Strandhäll bara var för skojs skull, utan ett försök att få fram rubriker i still med "KVINNOHATSRASISTHATHOTATTACKEN MOT MINISTERN!!!" och på det sättet sätta fokus på partiet och återvandringsfrågan. I det fallet misslyckades han, därmot lyckades det ju bättre med Mikael Janssons besök i Syrien.

Så det skulle förvåna mig mycket om man inte har något eller några andra saker som man hoppas att media inte skall klara av att låta bli att skriva om inplanerade till sista veckan före valet.
Citera
2018-09-02, 10:32
Medlem
Någon som har kasselstrands e-post? Där man vet att han ibland kollar? Skicka gärna pm om ni vet den. Mot riksdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in