2018-09-01, 22:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Att ha tre så starka mittbackar är verkligen ett angenämt problem. Håller helt med om Fällman - har gjort det i princip felfritt så här långt! Eloge till JJ (och hans scouter) som tog in honom.

Ja, Paulsen är inte den bästa spelaren i truppen på sin enskilda position. Han är däremot den spelare som sammantaget är bäst på flera olika positioner, han behärskar positionsbyte (exempelvis mittback ena matchen, anfallare andra, ytterback tredje osv) bäst av alla i truppen, skulle jag säga. Nu har han i och för sig inte roterats lika mycket under Billborn som under Michelsens dagar, men ändå.
Ja, det känns som att med en sådan ung och relativt oerfaren trupp som ni ändå har är det guld värt att ha en spelare och personlighet som DBW på planen.

Tycker också (som Hammarbyare) att det är trist att Degerlund inte får spela. Totalt onödigt att låna in honom om ni ändå skulle byta försvarsformation/ha mindre behov av just mittbackar. Som någon sa: sitta på bänken kan han lika väl göra hos oss.

Jo, man kan inte annat än lyfta på hatten åt JJs och Wesströms sportcheferi. Nailar nästan alla typer av värvningar, och de som inte sätts äventyrar inte klubbens ekonomi särskilt mycket.

Helvete vad nervös jag är inför morgon. Att dif kommer gå in som underdog kommer passa de utmärkt. Man är mycket bättre än vad senaste resultaten visat.

För vår del är inte detta säsongens match längre. En match i mängden där 3 poäng är ett krav i nuvarande läge. Tidigare har det typ varit en skalp för oss att hålla spöket vid liv. Imorgon betyder spöket jack jävla shit för varken oss eller dif. Pressen kommer ligga på oss att hålla gulddrömmen vid liv snarare än på dif att döda spöket. Inte bra alls som sagt...

Helvete! Ge mig en nionde plats och inget att spela för, jag kommer inte överleva denna höst
Senast redigerad av simonvp 2018-09-01 kl. 22:14.
2018-09-01, 22:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jo, man kan inte annat än lyfta på hatten åt JJs och Wesströms sportcheferi. Nailar nästan alla typer av värvningar, och de som inte sätts äventyrar inte klubbens ekonomi särskilt mycket.

Helvete vad nervös jag är inför morgon. Att dif kommer gå in som underdog kommer passa de utmärkt. Man är mycket bättre än vad senaste resultaten visat.

För vår del är inte detta säsongens match längre. En match i mängden där 3 poäng är ett krav i nuvarande läge. Tidigare har det typ varit en skalp för oss att hålla spöket vid liv. Imorgon betyder spöket jack jävla shit för varken oss eller dif. Pressen kommer ligga på oss att hålla gulddrömmen vid liv snarare än på dif att döda spöket. Inte bra alls som sagt...

Helvete! Ge mig en nionde plats och inget att spela för, jag kommer inte överleva denna höst
Dif har gått in i tidigare derbyn som både underdogs och favoriter, ändå lyckas dom inte vinna.
2018-09-01, 22:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Dif har gått in i tidigare derbyn som både underdogs och favoriter, ändå lyckas dom inte vinna.

Fast aldrig så tydligt som nu. Guldstrid och inte spöke som kommer vara huvudfokus imorgon=dåligt för oss.
2018-09-01, 22:47
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Fast aldrig så tydligt som nu. Guldstrid och inte spöke som kommer vara huvudfokus imorgon=dåligt för oss.
Kvalité vs 6 mittbackar och 6 yttrar = bra för oss
2018-09-01, 22:57
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Kvalité vs 6 mittbackar och 6 yttrar = bra för oss

Möta 12 spelare inte bra för oss...även fast de ställer en back eller ytter i mål

Apropå kvalité, titta bara på vårderbyt ifjol och förutsättningarna då. Jösses, dif hade samma lag som kom trea och vi hade knappt ens en halvfull bänk! Spillrorna från ett lag som kom elva året innan!

Kommer bli köttigt värre imorgon iaf. dif kommer försöka vinna detta på ren fysik tror jag.
2018-09-01, 23:05
Medlem
Hade varit roligt att gå på dif - haif iförd AIK tröja.
2018-09-01, 23:57
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Hade varit roligt att gå på dif - haif iförd AIK tröja.
Ska på matchen som aikare med bajenpolare långsida sittplats. Jubla när dif gör mål?
2018-09-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Ska på matchen som aikare med bajenpolare långsida sittplats. Jubla när dif gör mål?

Jag ska hem till en bekant på middag i Blåsut. Han har balkong som vetter mot vägen där alla supportrar brukar gå för att ta sig till tunnelbanan. Funderar på om jag ska spela denna på repeat om dif vinner:
https://www.youtube.com/watch?v=1jFFeZzwq7Y
2018-09-02, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jag ska hem till en bekant på middag i Blåsut. Han har balkong som vetter mot vägen där alla supportrar brukar gå för att ta sig till tunnelbanan. Funderar på om jag ska spela denna på repeat om dif vinner:
https://www.youtube.com/watch?v=1jFFeZzwq7Y
Gör det gärna, sen när ni tappar poäng borta mot Norrköping och förlorar derbyt hemma mot Bajen inser ni att Bajen, som inte ens storsatsar (till skillnad från aik) kan sno guldet mitt framför näsan på er.
Skål!
2018-09-02, 08:18
Medlem
Citat:
Möta 12 spelare inte bra för oss...även fast de ställer en back eller ytter i mål

Apropå kvalité, titta bara på vårderbyt ifjol och förutsättningarna då. Jösses, dif hade samma lag som kom trea och vi hade knappt ens en halvfull bänk! Spillrorna från ett lag som kom elva året innan!

Kommer bli köttigt värre imorgon iaf. dif kommer försöka vinna detta på ren fysik tror jag.
När vann ni senast (före vinsten senare idag) mot ett top-8 lag i allsvenskan?
2018-09-02, 08:47
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Intressant att MFFarna fortfarande tjatar om guldchans med tanke på att de ju inte tar in en enda poäng på serieledande Gnaget. Avståndet är det samma som det varit den senaste månaden. Om man ska utmana måste man knappa in men det gör man ju inte och omgångarna rinner iväg allt mer.

Tredje platsen siktar Malmö på, så det blir Europa spel.
Har väl tagit igen tex 8 poäng på Djurgården, bara Norrköping som
Är kvar att passera för en tredjeplats.
AIK vinner men tror fortfarande att Bajen inte håller.

Mkt intressant med derbyt idag. Synd det spelas samtidigt med Malmös match, hade gärna
Sett båda.
2018-09-02, 08:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När vann ni senast (före vinsten senare idag) mot ett top-8 lag i allsvenskan?

Komplext egentligen. Menar du topp 8 vid själva matchen eller topp 8 som slutplacering?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in