Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Att ha tre så starka mittbackar är verkligen ett angenämt problem. Håller helt med om Fällman - har gjort det i princip felfritt så här långt! Eloge till JJ (och hans scouter) som tog in honom.
Ja, Paulsen är inte den bästa spelaren i truppen på sin enskilda position. Han är däremot den spelare som sammantaget är bäst på flera olika positioner, han behärskar positionsbyte (exempelvis mittback ena matchen, anfallare andra, ytterback tredje osv) bäst av alla i truppen, skulle jag säga. Nu har han i och för sig inte roterats lika mycket under Billborn som under Michelsens dagar, men ändå.
Ja, det känns som att med en sådan ung och relativt oerfaren trupp som ni ändå har är det guld värt att ha en spelare och personlighet som DBW på planen.
Tycker också (som Hammarbyare) att det är trist att Degerlund inte får spela. Totalt onödigt att låna in honom om ni ändå skulle byta försvarsformation/ha mindre behov av just mittbackar. Som någon sa: sitta på bänken kan han lika väl göra hos oss.
Jo, man kan inte annat än lyfta på hatten åt JJs och Wesströms sportcheferi. Nailar nästan alla typer av värvningar, och de som inte sätts äventyrar inte klubbens ekonomi särskilt mycket.
Helvete vad nervös jag är inför morgon. Att dif kommer gå in som underdog kommer passa de utmärkt. Man är mycket bättre än vad senaste resultaten visat.
För vår del är inte detta säsongens match längre. En match i mängden där 3 poäng är ett krav i nuvarande läge. Tidigare har det typ varit en skalp för oss att hålla spöket vid liv. Imorgon betyder spöket jack jävla shit för varken oss eller dif. Pressen kommer ligga på oss att hålla gulddrömmen vid liv snarare än på dif att döda spöket. Inte bra alls som sagt...
Helvete! Ge mig en nionde plats och inget att spela för, jag kommer inte överleva denna höst