Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det kan också vara en indikator på att folk försöker "smussla" mer med vad dom ska rösta på. Vissa "förstagångsröstare" på SD tycker nog det är lugnare att förtidsrösta än att stå i stressen i vallokalen, det kan även gälla de som "gått vidare" när SD liberaliserats.
Proffsröstarna i den här tråden förser sig naturligtvis med fickorna fulla av röstsedlar så man slipper exponera sitt val av röstsedlar i vallokalen, men går dit och röstar på valdagen.
Det tror jag knappast.
Tror isåfall att det handlar om att folk är mer ivriga att dra sitt strå till stacken och inte kan vänta tills valsdagen.
Lite som att lägga fram julklapparna en vecka innan jul och lämna barnen ensamma i huset
Tror det är främst SD och AfS som står för ökningen, kanske F!/V också då jag skulle säga att dessa partier har de mest engagerade och ”hetsiga” väljare som vill göra sitt för att bidra. Därav ivern och att man inte kan hålla sig.
Eller så projekterar jag mina egna känslor på resten av befolkningen och det är som du säger. Något har förändrats iallafall, den saken är klar.