2018-09-01, 12:14
Medlem
trailblasers avatar
Jag tycker detta skvallrar om att Socialdemokraterna har sett något i sina egna polis den senaste tiden.Margot Wallström :
Citat:
Vi har undvikit att prata om motståndarna. Det tänker vi fortsätta med och vi vill bedriva en schyst valrörelse, säger Margot Wallström och fortsätter:

– Men nu med en vecka till valet är läget allvarligt eftersom Sverige riskerar få en regering starkt inflytande från Sverigedemokraterna. För oss i Socialdemokraterna är det större än att förlora regeringsmakten, det handlar om vilket Sverige vi ska ha.
Medlem
Är det någon som vet om det görs OI separat för kommuner? Jag gissar att det i vissa kommuner kommer att bli ett totalt tillintetgörande av de etablerade partierna. Wow, valvakan nästa söndag blir nåt extra! Ska brassa lite gott käk och ha en flaska bubbel till hands.
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det här med förtidsröstande verkar ha ökat ordentligt. Som någon var inne på så kan detta fucka upp VALU ännu mer än vid förra valet.

Citat:
I Nyköping beräknas 100 fler väljare om dagen rösta i förtid, jämfört med förra valet. 11 procent av de röstberättigade har gjort sitt val i kommunen. Även i Katrineholm och Strängnäs vittnar röstmottagare om ett ökat intresse och i Eskilstuna har trycket varit stort.

– Det är väldigt mycket folk. Det ser vi på kvällarna när vi räknar ihop alla kuvert, säger röstmottagaren Lena Dyvbeck till P4 Sörmland.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/fler-an-nagonsin-fortidsrostar-i-sormland
2018-09-01, 12:16
Medlem
Vilken är senaste OU?
Helt omöjligt att hänga med för fan när det släpps 10 nya om dagen.
Har någon släppts idag?
2018-09-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag tycker detta skvallrar om att Socialdemokraterna har sett något i sina egna polis den senaste tiden.Margot Wallström :

"För oss i Socialdemokraterna är det större än att förlora regeringsmakten, det handlar om vilket Sverige vi ska ha".

Kan inte Margot bara säga "Rösta på Moderaterna, go Ulf, han har så härlig värdegrund ju"

Dom verkar redan nu veta att dom är största förlorarna.
2018-09-01, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vilken är senaste OU?
Helt omöjligt att hänga med för fan när det släpps 10 nya om dagen.
Har någon släppts idag?
Sifo borde komma den närmaste timmen. Hamnar dock först bakom betalvägg i Svenska Dagbladet.
2018-09-01, 12:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det här med förtidsröstande verkar ha ökat ordentligt. Som någon var inne på så kan detta fucka upp VALU ännu mer än vid förra valet.

Det kan också vara en indikator på att folk försöker "smussla" mer med vad dom ska rösta på. Vissa "förstagångsröstare" på SD tycker nog det är lugnare att förtidsrösta än att stå i stressen i vallokalen, det kan även gälla de som "gått vidare" när SD liberaliserats.

Proffsröstarna i den här tråden förser sig naturligtvis med fickorna fulla av röstsedlar så man slipper exponera sitt val av röstsedlar i vallokalen, men går dit och röstar på valdagen.
2018-09-01, 12:22
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
"För oss i Socialdemokraterna är det större än att förlora regeringsmakten, det handlar om vilket Sverige vi ska ha".

Kan inte Margot bara säga "Rösta på Moderaterna, go Ulf, han har så härlig värdegrund ju"

Dom verkar redan nu veta att dom är största förlorarna.

Hela kampanjen är riktad mot SD, och så kopplar de SD till M.
Jag undrar vad de har sett egentligen, detta är ju rena panikåtgärder.
2018-09-01, 12:24
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/fler-an-nagonsin-fortidsrostar-i-sormland
VALU är så jävla sjukt ändå. Vem berättar för SVT av alla korrupta institutioner vad man har röstat på? Det kan lika gärna lägga ner.
2018-09-01, 12:28
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Hur ser ni på Expressens drev då, kommer det påverka SD negativt?

Jag är mer chockerad över de avslöjanden som gjorts av alternativa källor, som visar på personer som har dömts för mycket grova brott allt från mord/dråp till synnerligen grov ekonomisk brottslighet, och som är uppsatta på andra partiers listor i kommunvalen. Den underlåtenhet som media visat i att granska eller ta tag i detta är anmärkningsvärt.
2018-09-01, 12:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det kan också vara en indikator på att folk försöker "smussla" mer med vad dom ska rösta på. Vissa "förstagångsröstare" på SD tycker nog det är lugnare att förtidsrösta än att stå i stressen i vallokalen, det kan även gälla de som "gått vidare" när SD liberaliserats.

Proffsröstarna i den här tråden förser sig naturligtvis med fickorna fulla av röstsedlar så man slipper exponera sitt val av röstsedlar i vallokalen, men går dit och röstar på valdagen.
Så kan det absolut vara. Man slipper gå genom ett hav av politiker som delar ut valsedlar & vara rädd för att skämsfaktorn hos den nytillkomne skall synas.

Någon jävla anledning måste det finnas till den kraftigt ökande förtidsröstningen. För det är knappast så att folk plötsligt det här året är upptagna med annat just på söndagarna.
2018-09-01, 12:29
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Det tror jag knappast.

Tror isåfall att det handlar om att folk är mer ivriga att dra sitt strå till stacken och inte kan vänta tills valsdagen.

Lite som att lägga fram julklapparna en vecka innan jul och lämna barnen ensamma i huset

Tror det är främst SD och AfS som står för ökningen, kanske F!/V också då jag skulle säga att dessa partier har de mest engagerade och ”hetsiga” väljare som vill göra sitt för att bidra. Därav ivern och att man inte kan hålla sig.

Eller så projekterar jag mina egna känslor på resten av befolkningen och det är som du säger. Något har förändrats iallafall, den saken är klar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in