2018-08-31, 23:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Dar ar vi helt overens. Nu till nasta fraga, har vittnet identitetsbestamt paret i fraga eller ar det intressanta har ett par byxor som ar ganska unika ?

Och den viktigaste fragan, kom vittnesmalet in INNAN eller EFTER signalementet pa HA (inkluderat byxorna) gick publikt ?

EFTER att signalementet på HA (inkluderat byxorna) hade gått ut till allmänheten. Jag har för mig att den första beskrivningen av Helena och hennes klädsel kom via nyheterna på radion under måndagen och att brovittnets iakttagelse kom in först på onsdagen eller torsdagen.
Citera
2018-08-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tack, utmärkt! Poliser säger detta!

Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter. https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt#cxrecs_s
Citera
2018-08-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
EFTER att signalementet på HA (inkluderat byxorna) hade gått ut till allmänheten. Jag har för mig att den första beskrivningen av Helena och hennes klädsel kom via nyheterna på radion under måndagen och att brovittnets iakttagelse kom in först på onsdagen eller torsdagen.

inte detaljorna på byxorna stod i media
Citera
2018-08-31, 23:50
Medlem
dessutom, varfor sejer GA så her til polisen och media och folk: – Släpp inte detta med några oklarheter. Vi vill ha det utrett. Finns det minsta misstankar mot honom så ligg på rejält. Vad jag har förstått förekommer inte den här personen i spekulationer sedan tidigare på sociala medier. https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt#cxrecs_s
Citera
2018-09-01, 00:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter. https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt#cxrecs_s

Om det här stämmer så måste ju alla inse att "mannen med pilotglasögon" är en person, en vän som stod Helena väldigt nära, annars skulle hon aldrig vika av tillsammans med den mannen mot skogsstigen vid Ekudden där fynden av hennes tillhörigheter sedan gjordes. Aldrig att hon skulle vara i sällskap med en person som hon inte litade på, mitt i natten och som nästan fick följa henne ända hem.

Frågan är om KM som var 4 år äldre än Helena ens kände henne SÅ pass bra att hon skulle låta honom ensam gå med henne nästan hela vägen hem? Varför skulle hon vilja eller tillåta det? han var ju varken en "nära vän" till HA eller det minsta "intressant" för Helena. KM var väl mer en bekant till HA som dessutom hade en sambo. Nej det hettar inte alls till med KM som "mannen med pilotglasögon", har dessutom svårt att se honom som GM... jag är ledsen, det känns iskallt men visst vi får avvakta och se.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-01 kl. 00:08.
Citera
2018-09-01, 00:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Tror du att det finns någon möjlighet att journalisten Per Warvlin som skrev artikeln som du länkade till kan veta vem som är "mannen med pilotglasögon"?

Hur sannolikt är det att en vanlig journalist får tillgång till såna uppgifter som den misstänktes namn, trots att han inte ens har åtalats, än mindre har han blivit dömd. Det ska väl vara helt omöjligt att en lokaltidnings journalist får uppgifter om den misstänktes namn, uppgifter som är sekretessbelagda?
Citera
2018-09-01, 00:45
Medlem
Citat:
Tror du att det finns någon möjlighet att journalisten Per Warvlin som skrev artikeln som du länkade till kan veta vem som är "mannen med pilotglasögon"?

Hur sannolikt är det att en vanlig journalist får tillgång till såna uppgifter som den misstänktes namn, trots att han inte ens har åtalats, än mindre har han blivit dömd. Det ska väl vara helt omöjligt att en lokaltidnings journalist får uppgifter om den misstänktes namn, uppgifter som är sekretessbelagda?

UA vet hvem hun åkte taxi til Stadt med. Ua vet hvem HA talade om o som hjalp hon ringa. UA pratar med sin syster GA. GA snakker med Per Wavlin. Vad GA sejer til journalisten fra Mariestad som inte står i avisen vet bara de två med sakerhet
Citera
2018-09-01, 01:50
Medlem
Donnabella6s avatar
[quote=Pudelfrillan|65109868]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Ja avsikten med profilbilden var givetvis att visa vilken festlig jäkel 🤡 han är eftersom alla gamla polare VET att polisen och PW/MÖ idagsläget förhör och granskar "mannen med pilotglasögon".

En lite väl "festlig jäkel" kan jag då tycka, med tanke på att han var en så pass nära vän till Helena som försvann för 26 år sedan och som nu 2017-18 misstänks ha blivit mördad av just en man som bär pilotglasögon.

Ska det här vara humor från hans sida eller vad menar du? Om jag var UA, GA eller någon annan vän, släkting som stod Helena nära skulle jag tycka att den här s.k. vännen Bjö*n Wal*berg går över gränsen här och är direkt osmaklig när han lägger upp en sån här profilbild på fb.

Det var där jag fick upp ögonen på honom rejält,oavsett är det otroligt respektlöst .

DÅ förstod jag vi har att göra med en mkt självsäker man,som inte bryr sig om.han kommer bli omtalad....tvärtom skulle jag vilja säga.

Psykopat vibbar(som jag kände då j såg bilden)skjöt i höjden.

Vi har alltså någon som är så.pass självsäker på sig själv att han vill att vi ska tänka:Bw kan ju inte vara inblandad,varför skulle han i så fall vilja dra uppmärksamhet till sig????

Det är PRECIS så psykopater fungerar.
Och nej,jag är ingen läkare men mött en och annan genom åren.
Detta är bara min personliga åsikt.

Om det är Bw som är skyldig så förklarar det oxå hans totala orädsla,han vet att han går säkert.Systrarna skulle ju aldrig tro det om honom....
Senast redigerad av Donnabella6 2018-09-01 kl. 02:03. Anledning: felstavning
Citera
2018-09-01, 03:59
Medlem
Citat:
men det er inga nya uppgifter om brovittnet, bara de samma spekulasjonene, jag synes tråden ødelegges av at det samma diskuteras om och om igjen, det verkar mer som en måte å hode fokus borte fra vad som er viktig och hindar folk i å lesa om ny info

Ny info!! Vore väl om brovittnet egentligen existerar ?! Och har hens inringning spelats in av Polisen ?
Är det vissa tvivel på första frågan så läggs ju 95 % av diskutionerna just nu på enbart tveksamheter samt gissningar
Citera
2018-09-01, 10:36
Medlem
[quote=Pudelfrillan|65112213]Tror du att det finns någon möjlighet att journalisten Per Warvlin som skrev artikeln som du länkade till kan veta vem som är "mannen med pilotglasögon"?

Hur sannolikt är det att en vanlig journalist får tillgång till såna uppgifter som den misstänktes namn, trots att han inte ens har åtalats, än mindre har han blivit dömd. Det ska väl vara helt omöjligt att en lokaltidnings journalist får uppgifter om den misstänktes namn, uppgifter som är sekretessbelagda?[/QUOTE

Felpost
Citera
2018-09-01, 10:50
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Är detta korrekt? Uttalade sig GW Persson specifikt om just de här två personerna - att de inte skulle ha blivit hörda förrän flera år senare eller menade han att "en del personer" inte blev (kors)hörda förrän flera år senare? Jag har fattat för att det var det sista alternativet. Det har i tråden framkommit uppgifter som säger att BW hördes några gånger den första tiden. (Men det är väl fejkade uppgifter, det också ...)

Går inte helt att utläsa tycker jag. Om GW:s gärningsmän skriver han ”… och pratar igenom vad man ska säga för det fallet att polisen skulle höra av sig och ställa några frågor. När de väl gjorde det var det långt senare och enbart rutinfrågor.”

Om utredningen skriver han: ”Man missar att samla in sådan information som man alltid måste försäkra sig om så tidigt som möjligt” … ”man inte hade hållit några kontrollförhör med de personer som Helena hade träffat under den där kvällen och natten… Att de så fort som möjligt och med egna ord hade fått redogöra för vad de haft för sig i samband med Helenas försvinnande” … ”För flera av dessa personer kommer det att dröja månader – i ett par fall till och med ett år eller mer – innan man håller ordentliga förhör med dem trots att de varit kända i utredningen redan från början.”
Citera
2018-09-01, 10:54
Medlem
Xeitums avatar
[quote=Donnabella6|65112690]
Citat:

Det var där jag fick upp ögonen på honom rejält,oavsett är det otroligt respektlöst .

DÅ förstod jag vi har att göra med en mkt självsäker man,som inte bryr sig om.han kommer bli omtalad....tvärtom skulle jag vilja säga.

Psykopat vibbar(som jag kände då j såg bilden)skjöt i höjden.

Vi har alltså någon som är så.pass självsäker på sig själv att han vill att vi ska tänka:Bw kan ju inte vara inblandad,varför skulle han i så fall vilja dra uppmärksamhet till sig????

Det är PRECIS så psykopater fungerar.
Och nej,jag är ingen läkare men mött en och annan genom åren.
Detta är bara min personliga åsikt.

Om det är Bw som är skyldig så förklarar det oxå hans totala orädsla,han vet att han går säkert.Systrarna skulle ju aldrig tro det om honom....

Visst, ca 2% av befolkningen uppges ju vara psykopater så risken/chansen finns. Dessutom så är egenskapen "dålig impulskontroll" något som anses lite vanligare hos psykopaten och det är ju något som stämmer in på karln. För egen del tror jag det lika gärna kan vara ett uttryck för "sjuk humor", oeftertänksamhet, spelevinkbeteende, om vi nu ska dra slutsatsen att bilden är publicerad pga pilothistorien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in