2018-08-31, 22:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt radioserien är mannen på bron namngiven och densamme som är omtalad på stadt.
Identiteten är känd för vissa.

Att pilot är gm är frågan som ger skilda svar.
Håller inte med om att man kan tolka in att han är skyldig beroende hur han svarar och beter sej i intervjun.
Det två tidigare huvudmisstänkta kunde man inte kategorisera in som skyldiga/oskyldiga.
Men agerandet hos de båda tolkades av omgivningen som suspekt..vilket även jag kan tycka.

GW uttrycker med självklarhet att gm är två som tillhör den innersta kretsen. Ett bråk som spårat ur.
Två män som Helena var väl bekant med som hade bil den natten...Som inte blev hörda i direkt anslutning till händelsen utan första gången senare efter ett år..Ett avgörande misstag enligt GW. Varför hördes de inte...var de för otänkbara för den familjära polisen som var färgad av att känna till alla?

Min fetning: Är detta korrekt? Uttalade sig GW Persson specifikt om just de här två personerna - att de inte skulle ha blivit hörda förrän flera år senare eller menade han att "en del personer" inte blev (kors)hörda förrän flera år senare? Jag har fattat för att det var det sista alternativet. Det har i tråden framkommit uppgifter som säger att BW hördes några gånger den första tiden. (Men det är väl fejkade uppgifter, det också ...)
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-31 kl. 23:11.
Citera
2018-08-31, 22:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Tack Ugglan. Sa det ar rimligt att anta att avstandet ar mindre an 25 meter och att personerna med 99.9% sakerhet ser varandra ?

Alltså, möter du någon på en gång-/cykelväg så har du ju en viss tid på dig att först lägga märke till att ett möte är på gång och sedan - ju närmare som mötet kommer - också göra mer noggranna observationer. Eventuellt kan man ju också vända sig om och titta när mötet har ägt rum.
Citera
2018-08-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Alltså, möter du någon på en gång-/cykelväg så har du ju en viss tid på dig att först lägga märke till att ett möte är på gång och sedan - ju närmare som mötet kommer - också göra mer noggranna observationer. Eventuellt kan man ju också vända sig om och titta när mötet har ägt rum.

Dar ar vi helt overens. Nu till nasta fraga, har vittnet identitetsbestamt paret i fraga eller ar det intressanta har ett par byxor som ar ganska unika ?

Och den viktigaste fragan, kom vittnesmalet in INNAN eller EFTER signalementet pa HA (inkluderat byxorna) gick publikt ?
Senast redigerad av MrConwell 2018-08-31 kl. 23:08.
Citera
2018-08-31, 23:07
Medlem
Citat:

vad er poenget med at tråden bruker flere hundra sidor på å diskutera brovittnet ?
Citera
2018-08-31, 23:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Dar ar vi helt overens. Nu till nasta fraga, har vittnet identitetsbestamt paret i fraga eller ar det intressanta har ett par byxor som ar ganska unika ?

Och den viktigaste fragan, kom vittnesmalet in INNAN eller EFTER signalementet pa HA (inkluderat byxorna) gick publikt ?

Som jag har förstått det har vittnet kunnat ge en ganska detaljerad beskrivning av främst kvinnans byxor, men hon har också gett en del nyttiga beskrivningar av mannen.

Jag vet inte de exakta tiderna, men det framgick väl att kvinnan (brovittnet) hörde av sig tre dagar efter det att Helena försvann.
Citera
2018-08-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
vad er poenget med at tråden bruker flere hundra sidor på å diskutera brovittnet ?

Tidslinje och handelseforlopp. Det intressanta med det sa kallade brovittnet ar att det forsenar var bilen kommer in i bilden. Om nu brovittnet ar korrekt. Och tidsschemat for de vittnen som faktiskt ser/hor bilar i det aktuella omradet ar ruggigt tight, som flera redan papekat. Det har ar fore mobilernas tid, du kan inte bara ringa efter en kompis pa plats. Att fa fram en bil tar tid.
Senast redigerad av MrConwell 2018-08-31 kl. 23:21.
Citera
2018-08-31, 23:22
Medlem
Citat:
Tidslinje och handelseforlopp. Det intressanta med det sa kallade brovittnet ar att det forsenar var bilen kommer in i bilden. Om nu brovittnet ar korrekt. Och tidsschemat for de vittnen som faktiskt ser/hor bilar i det aktuella omradet ar ruggigt tight, som flera redan papekat.
men det er inga nya uppgifter om brovittnet, bara de samma spekulasjonene, jag synes tråden ødelegges av at det samma diskuteras om och om igjen, det verkar mer som en måte å hode fokus borte fra vad som er viktig och hindar folk i å lesa om ny info
Citera
2018-08-31, 23:23
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det har vittnet kunnat ge en ganska detaljerad beskrivning av främst kvinnans byxor, men hon har också gett en del nyttiga beskrivningar av mannen.

Jag vet inte de exakta tiderna, men det framgick väl att kvinnan (brovittnet) hörde av sig tre dagar efter det att Helena försvann.

Aterigen tack, Ugglan. Med alltsa ingen identitetsbestamning, utan allt ar baserat pa ett par byxor ? Och detta efter att signalementet gatt ut for "forsvunnen person" med beskriven kladsel ?
Citera
2018-08-31, 23:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Aterigen tack, Ugglan. Med alltsa ingen identitetsbestamning, utan allt ar baserat pa ett par byxor ? Och detta efter att signalementet gatt ut for "forsvunnen person" med beskriven kladsel ?

Jag är inte säker. Det dröjde väl längre än tre dagar innan signalementet gick ut? Till exempel togs försvinnandet upp först på tisdagen i TSL, men då utan signalement. Jag är ändå ganska säker på att signalementet - särskilt det om byxorna - dröjde ett ganska bra tag. Kan någon annan svara? Prinzezzan?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-31 kl. 23:27.
Citera
2018-08-31, 23:30
Medlem
Citat:
Jag är inte säker. Det dröjde väl längre än tre dagar innan signalementet gick ut? Till exempel togs försvinnandet upp först på tisdagen i TSL, men då utan signalement. Jag är ändå ganska säker på att signalementet - särskilt det om byxorna - dröjde ett ganska bra tag. Kan någon annan svara? Prinzezzan?

Vittnet beskrev inte bara byxorna utan både HA kläder och mannens kläder. Mannen var vitklädd och iförd pilotglasögon och kvinnan hade svart kofta och färgglada byxor. Hon detalj beskrev byxorna.

Från radio skaraborgs chat: Poliser som vi talat med anser att vittnet är mycket trovärdigt eftersom hon kunde beskriva Helenas byxor i detalj och då var det inte känt bland allmänheten hur byxorna såg ut, bara att det var "glatt färgade bomullsbyxor"
Senast redigerad av eeqaz 2018-08-31 kl. 23:35.
Citera
2018-08-31, 23:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Är de som checkar vänlista FB vänner med ex BW utan att ens be om hans åsikt? Spännande. Han borde se över sin vänlista helt klart.

Du nailar som vanligt,mkt smart.
Citera
2018-08-31, 23:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Vittnet beskrev inte bara byxorna utan både HA kläder och mannens kläder. Mannen var vitklädd och iförd pilotglasögon och kvinnan hade svart kofta och färgglada byxor. Hon detalj beskrev byxorna.

Från radio skaraborgs chat: Poliser som vi talat med anser att vittnet är mycket trovärdigt eftersom hon kunde beskriva Helenas byxor i detalj och då var det inte känt bland allmänheten hur byxorna såg ut, bara att det var "glatt färgade bomullsbyxor"

Tack, utmärkt! Poliser säger detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in