2018-09-01, 10:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Göteborgsvideon saknas på YouTube. För många tittare för att den ska bli godkänd?

?

https://www.youtube.com/watch?v=TS6cWwWYIsY
Citera
2018-09-01, 10:43
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Klokt inlägg, jag har sett samma tudelning av publiken: de som i tysthet tvingas betala kalaset och de som högljutt vill fortsätta kalasa. Det lite skumma är också att jag i flera städer sett att rödingarna står i en grupp och babbeluringarna i en annan. Kanske är det tänkt att det ska vara så, eller så börjar babbeluringarn tröttna på rödingarnas tomma ord - de får det ju allt sämre, i världens mest clownlika nation...

Vänstern tror de kan göra gemensam sak med hudingarna. Men när deras gemensamma motståndare är ur vägen så kommer inte feminister med rosafärgat hår och småpojkar med svaga handleder vara något problem för skäggbarnen.

Citat:
– Ett exempel är när det diskuteras att vinna fler invandrare från till exempel Mellanöstern och Nordafrika till partiet och att vi ska nå dessa just i egenskap av invandrare ute i förorterna. Det tror jag inte att vi kan. De invandrare vi kan nå och som vi ska arbeta för att nå är ute på arbetsplatserna, där vi möts som klasskamrater. Men att komma där och tävla med imamen om vem som kan vinna deras öra tror jag inte ett skvatt på. De är så fjärran ifrån ett sådant tänkande som vi har, det vill säga klass, att det är omöjligt att nå dem, de fattar inte vad vi pratar om. I ett samhälle där de är isolerade och lever i ett utanförskap så har de ändå en gemenskap som ligger i klantänkandet. Och det är jävligt reaktionärt.

http://proletaren.se/inrikes-politik/frank-baude-80-ar-klassfragan-maste-sta-framst
Citera
2018-09-01, 10:44
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
?

https://www.youtube.com/watch?v=TS6cWwWYIsY
Ser den inte när jag går in på AfS YouTube-sida.
Citera
2018-09-01, 10:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ser den inte när jag går in på AfS YouTube-sida.

Jag ser den inte heller. Förmodligen en bugg, då man kan söka fram den.
Citera
2018-09-01, 10:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Sanningen ligger väl närmre att det är KD och M som blockerar möjligheten för en sådan koalition.
Tuffe-Uffe har bestämt sagt att ett samarbete inte är på kartan. EBT kunde kanske tänka sig ett samarbete om Åkesson lovade att rensa ut fler nationalister ut ur partiet.
Chang Frick är ett riktigt bottenskrap.
Det är tydligt vad KD försöker göra också, de försöker påverka SD till att splittra sig själva ännu mer, för att sedan fortsätta ge SD kalla handen tills det inte finns något kvar av partiet. Att SD:s väljare inte ser igenom etablissemangets subversiva spel bekräftar vilka lågpannor SD:s väljare är.
Citera
2018-09-01, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag läste tråden om AfD i Tyskland, som också är ett förhållandevis nytt parti. Bara tre år efter att de skapades var de 3:e största parti i flera OU, och ligger fortfarande kring 15%-nivån.

Jag förstår att man inte kan göra jämförelser hur som helst eller dra några tvärsäkra slutsatser. Men ändå: Varför skulle inte liknande kunna hända här i Sverige? Inte minst som vi brottas med många liknande problem.

Min uppfattning är att AfS är en gräsrotsrörelse. Har sett flera av de direktsända mötena. Sett unga killar, ofta i arbetsklädsel, och pensionärer sida vid sida lyssna uppmärksamt och intresserat och applådera engagerat. Sett dem gå fram efteråt för att skaka hand med talarna och plocka med sig valsedlar. (Vilket givetvis inte bevisar vare sig att de i slutändan kommer att rösta på AfS, inte heller att de kommer att komma in i riksdagen.)

Jag har sett motdemonstranterna. Skrikiga s.k. fjortisbrudar. Skränande MENA- och afrikanska unga killar som gör fingret mot fotografen. Några medelålders V-representanter som går omkring och agiterar. Trötta sossetanter i övre medelåldern, och senast en självgod skara Liberaler med plakat i vädret som såg mycket förnärmade ut och snörpte på munnarna när de fick kritik. Sammantaget en ganska patetisk samling.

Jag tänker på de här unga arbetarkillarna i städer som t.ex Borlänge. De jobbar hårt och de vet att en stor del av deras skattepengar går åt tolkar och somaliska eller arabiska kulturföreningar. Det är deras systrar och flickvänner som blir trakasserade av invandrargäng. Det är deras mor- och farföräldrar som blir allt fattigare och får allt sämre omvårdnad. Hur kan man bli förvånad om de dras till ett ganska hårdfört parti som AfS? Hur kan man ens försöka vilja döma dem?

Folk överlag är nog så inihelvete trötta på mångkulturen och massinvandringen. När nästa lågkonjunktur kommer lär det bli åka av, kanske blir riktigt illa för väldigt många människor.

Tyvärr blev SD nedtysta och utfrysta när de försökte påtala problemen, som därefter har tillåtits växa och bli alltmer svårhanterliga.

Kommer själv att rösta på AfS nästa söndag. Vågar inte tro och hoppas att de kommer in redan nu.

Men jag tror också att det mycket väl kan bli ett extraval inom de närmaste 1-2 åren. Och då dj....r - då har alla hunnit höra talas om dem och vet vad de står för. En gräsrotsrörelse är en gräsrotsrörelse och den krossar man inte hur som helst.

Jag tänker hur som helst rösta på AfS nästa söndag. Kanske inte så taktiskt tänkt, utan mer från hjärtat.
En annan röstar med hjärnan men så kan det vara ibland...
Citera
2018-09-01, 10:53
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Sanningen ligger väl närmre att det är KD och M som blockerar möjligheten för en sådan koalition.
Tuffe-Uffe har bestämt sagt att ett samarbete inte är på kartan. EBT kunde kanske tänka sig ett samarbete om Åkesson lovade att rensa ut fler nationalister ut ur partiet.
Chang Frick är ett riktigt bottenskrap.

Helt korrekt. Den här mannen drivs inte av ideologi eller av en pliktkänsla för Sverige.

Han drivs av jakten på pengar, inget annat.

Och nu råkar han ha fångat upp många Sverigedemokratiska läsare sen dom gick vägen att lägga sig på SDs sida. Är väl mycket tack vare Sentio också.

Då skriver man givetvis det man tror generar klick från sina läsare och som vi har sett här på flashback är post-2014 SDarna rabiata i sin hets mot AfS och det är väl främst dessa som läser Nyheter Idag.

Chang drivs av att tjäna pengar så pass att man undrar om det inte döljer sig en kroknäsa (med extra tydlig krok ) bakom fasaden

Sen har vi ju Ilan Saade (stavning?) som även han är inblandad i tidning och partiet MED. Så det är inte undra på att man har ett grovt bias gentemot AfS när partiet snor röster från båda partierna som tidningen ”backar”.

Med andra ord är Nyheter Idag riktig smörja i klass med Aftonbladet, DN, Expressen m.fl. och borde därmed avfärdas som sådant.
Citera
2018-09-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
NyheterIdag:

https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Det låter på Frick som om det har snackats om en KD-, M-, och SD-regering...

Jag tror Nyheter idag förstör lite för sig själva. Först vägra skriva någonting om AfS under hela tiden sen lanseringen och nu, när dom då skriver en artikel, försöka lura över väljare till SD.

Marknaden är inte jättestor för en Alt-media som NI och att då så tydligt ta avstånd till AfS och dess väljare är inte så smart gjort.

Ingen har väl glömt skoföretaget Brandos.
Citera
2018-09-01, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är tydligt vad KD försöker göra också, de försöker påverka SD till att splittra sig själva ännu mer, för att sedan fortsätta ge SD kalla handen tills det inte finns något kvar av partiet. Att SD:s väljare inte ser igenom etablissemangets subversiva spel bekräftar vilka lågpannor SD:s väljare är.
Kd är ett till psykopatiskt parti. Det kristna partiet som varken läser bibeln eller håller de 10 budorden. Rokigrt. Ebt är psykopat som annie lööf.
Citera
2018-09-01, 10:57
Medlem
Kan säga att vi har 49 033 likes nu. 50 000 passeras nog innan kvällen.
Citera
2018-09-01, 10:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Kan säga att vi har 49 033 likes nu. 50 000 passeras nog innan kvällen.
Och då ska man ha i åtanke att AfS:s sympatisörer nog är dom som minst av alla nyttjar Facebook.
Citera
2018-09-01, 11:00
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Personligen är jag starkt emot flyktingar överhuvudtaget dock och skulle föredra att denna lilla klick faktiskt är här för att göra något vettigt. IT-ingenjörer från Indien, forskare inom medicin från Asien osv. You get the point.

Ziggisarna, somalierna, araberna osv får gärna stanna hemma

Exakt. Det är dags att sluta leka världssamvete och ta ansvar för alla världens skräpfolk. Det måste bli ok att inte bry sig om huruvida negrer, zigenare och mestiser mår bra i sina hemländer eller ej. Inga kvotflyktingar, inget bistånd, ingen hjälp i närområdet. Svenskarna har rätt att bara bry sig om sig själva, precis som alla andra folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in