2018-08-31, 20:08
Medlem
CougheeBrothas avatar
Måste erkänna att det är väldigt intressant att följa detta partiet och dess valturné. Jävla vilken energi det är i killarna, kan bli roligt att se vad som händer när dem kommer söderut. Malmö är inte som andra städer..
Citera
2018-08-31, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vill fråga en sak i tråden:

Jag när en liten teori om att det kommer vara "samma 5%" av väjarkåren som tog SD till riksdagen 2010 som nu s.a.s "gått vidare" antingen rakt från SD eller via soffan allteftersom SD liberaliserades.
När valet hölls 2010 sov jag fortfarande gott. Så jag är nyfiken på hur ni som var med 2010 och lyfte in SD och det momentum som fanns då, jämfört med AfS och dess momentum nu?

Jag såg inte samma momentum 2010 som nu, kanske delvis för att jag inte tittate så noga och var upptagen med att sova, men vad säger ni som har varit med båda gångerna? Upplever ni någon skillnad, i "styrkan" nu mot då?

Vad säger ni gamla rävar?

Om det är samma eller mer nu finns det ju en stor chans att komma in för Afs menar jag.
Som expert och elder kan jag bar säga ja. Det är alla normalt tänkande människor som är dom här 5%. Sen är vi alla lite skadade på våra egna sätt..men det är det som gör allting så värt.
Citera
2018-08-31, 20:13
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Sociopat vill jag låta vara osagt, så här långt. Däremot upplever jag honom som känslokall. Dessutom med en intelligens långt över genomsnittet och en stor kapacitet att leda. En medioker person kunde aldrig ha hanterat situationen så galant som han gjorde i kaoset vid Uddevalla-torgmötet. Vid närmare eftertanke, så...ja, kanske han är sociopat. Dock ska man inte avfärda alla sociopater som olämpliga.

Skulle en fullt normal person kunnat lyfta en så känslig politisk fråga som återvandringen? Jag tror inte det. Som utlandssvensk uppfattar jag Sveriges invandringsproblem som så allvarliga, att det krävs politiker av Kasselstrands hårda virke, för att landet inte ska gå fullständigt åt pipan. Dock, det har jag sagt tidigare, ska man vara på sin vakt mot AfS kriminalpolitiska program. Risken är för mig uppenbar, att Sverige skulle förvandlas till en ren polisstat i ett AfS-styrt Sverige. Rösta gärna in AfS i riksdagen, men deras kriminalpolitiska program måste revideras - inte bara för vår omistliga frihets skull, utan även för att partiet ska kunna behålla sin position som riksdagsparti.

Vilken omistlig frihet? Bli kallad rasist när man ifrågasätter invandringen? Bli bannad från sociala medier när man inte instämmer i den sjuka hyllningskören för mångkultur? Du kanske skulle ta och besöka ditt forna hemland och se med egna ögon hur det förvandlats till oigenkännlighet. Tack vare dig och dina gelikar.

Jag har inte läst något om AfS kriminalpolitiska program men jag har verkligen svårt att tro att det behöver revideras. Snarare skärpas, ordentligt. För knarksmugglare eller skatteflyktingar är det förstås obekvämt. Men du kan ju alltid ansöka om nåd.
Citera
2018-08-31, 20:25
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Den här Kasselstrand ger mig sociopats-vibbar. Det är något med sättet han pratar och ler som får mig att tänka att han skulle inte tveka att skada någon utan samvete. Någon som känner honom personligen?

Inte alls, Jonas Sjöstedt, Ulf Kristersson, Fredrik Reinfeldt, Annie Lööf, Gustaf Fridolin osv. där har du sociopater och psykopater .

Lyssna på Den Kokta Grodan så får du lyssna på Gustav som person. Helt annat än de
politiska ledaren som är en roll han har, dessutom är han arg, tror du blandar ihop ilska med sociopati.
https://denkoktagrodan.podbean.com/

116 avsnitt just nu på 30-40 minuter var. Där får du en djupare inblick i Gustav plus att du får lära känna den före detta moderaten numera AfS riksdagskandidaten Erik Berglund, en riktigt frejdig man.

Fast du verkar dock inte bry dig så mycket som när du viftade bort att dina Moderaters ledare Ulf Kristersson är kriminell, korrupt och vill öppna gränserna (något han var öppen med när han var i Muf).
När du bestämt dig för något så är det så, vad än faktan säger, du väldigt typiskt svensk, som en traditionsröstande sosse

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Sociopat vill jag låta vara osagt, så här långt. Däremot upplever jag honom som känslokall. Dessutom med en intelligens långt över genomsnittet och en stor kapacitet att leda. En medioker person kunde aldrig ha hanterat situationen så galant som han gjorde i kaoset vid Uddevalla-torgmötet. Vid närmare eftertanke, så...ja, kanske han är sociopat. Dock ska man inte avfärda alla sociopater som olämpliga.

Gäller för dig också. Lyssna på:
Den Kokta Grodan
https://denkoktagrodan.podbean.com/

Börja med avsnitt 1 och jobba dig uppåt.
Så får vi se om du fortfarande tycker Gustav kanske är sociopat, min syn på saken är att han inte alls är det. Inte heller känslokall. En miss som många icke svenskar gör när de kallar svenskar för kalla.
De förstår oss inte alls som folk och vår lynne. Ni två låter väldigt unga och som aldrig lärt känna det svenska lynnet som är väldigt speciellt.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-08-31 kl. 20:28.
Citera
2018-08-31, 20:25
Medlem
Grodfrityrs avatar
Jag tycker att Kasselstrand levererar bäst tal när han bär headset. Han fäktar gärna med armarna och det går ju av naturlig anledning lättare med headset jämfört med handhållen mikrofon. Dels förstärker gestikulerandet det han försöker förmedla, men även talet rullar på med bättre flyt.

Lite kuriosa:
Om jag minns rätt var det Arne Hegerfors som nämnde att de fick instruktioner om att vara väldigt återhållsamma med armrörelser när de gjorde TV p.g.a. att små armrörelser uppfattades som väldigt stora i Tv-mediet. Jag förmodar att det främst gäller när de zoomat in bilden så att huvudet och överkroppen fyller större delen av bilden. Visas helfigur känns gestikulerandet inte lika yvigt.
Vad som är optimal inzoomningsgrad på AfS torgmöten vet jag inte, och har inte funderat på det heller. Men det kan vara bra att vara medveten om att fenomenet existerar.
Citera
2018-08-31, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Vilken omistlig frihet? Bli kallad rasist när man ifrågasätter invandringen? Bli bannad från sociala medier när man inte instämmer i den sjuka hyllningskören för mångkultur? Du kanske skulle ta och besöka ditt forna hemland och se med egna ögon hur det förvandlats till oigenkännlighet. Tack vare dig och dina gelikar.

Jag har inte läst något om AfS kriminalpolitiska program men jag har verkligen svårt att tro att det behöver revideras. Snarare skärpas, ordentligt. För knarksmugglare eller skatteflyktingar är det förstås obekvämt. Men du kan ju alltid ansöka om nåd.

Dom pratar hela tiden om etniska svenskar och att dom minskar det betyder såklart att dom vill bara ha ett vitt land. Vissa av oss är halv-svenska och är bruna. Vi valde inte att födas i Sverige och att ha en annan hudfärg. Om dom får makt så är det inte bara dom kriminella invandrare dom vill utvisa utan alla som är icke vita!
Citera
2018-08-31, 20:37
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Missa inte Jeff i Borås! Krutröken låg tung där.
Ja, Jeff var riktigt vass idag.
Citera
2018-08-31, 20:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Dom pratar hela tiden om etniska svenskar och att dom minskar det betyder såklart att dom vill bara ha ett vitt land. Vissa av oss är halv-svenska och är bruna. Vi valde inte att födas i Sverige och att ha en annan hudfärg. Om dom får makt så är det inte bara dom kriminella invandrare dom vill utvisa utan alla som är icke vita!
Nope, du sitter och sprider draksådd utan belägg. Dig kan Sverige säkerligen undvara. Du är en som sår split och inte tillför något. En parasit. Uppenbarligen känner du dig som en främling i landet så åk hem till den halva du känner samhörighet med.
Citera
2018-08-31, 20:51
Avslutad
Citat:
Nope, du sitter och sprider draksådd utan belägg. Dig kan Sverige säkerligen undvara. Du är en som sår split och inte tillför något. En parasit. Uppenbarligen känner du dig som en främling i landet så åk hem till den halva du känner samhörighet med.

Är utbildad och har ett välbetalt jobb. Men jag antar att du har rätt jag känner mig inte hemma här, har rest mycket och har upplevt flera kulturer i andra länder där människor är generellt sociala, glada och inte osociala och blyga som här.

Min teori för massinvandringen är för att Sverige har ingen riktig kultur och för att svenskarna är så jävla tråkiga. Vill däremot att alla kriminella invandrare utvisas och att det kommer färre flyktingar därför röstar jag på moderaterna.
Senast redigerad av msbiatch 2018-08-31 kl. 21:07.
Citera
2018-08-31, 20:56
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Men lilla bruna offerkofta, var har du hört det någonstans? Är det rödingfeministerna som har skrämt upp dig?

Ingen kommer att skickas ut från Sverige pga. sin hudfärg eller sitt ursprung. Men om du är invandrare och grovt kriminell, bidragsparasit eller har ljugit om din ålder eller varifrån du kommer, ja, då kommer du att skickas hem till ditt ursprungliga skithålsland.

Sverige är för övrigt ett vitt land och svenskar är vita. Det finns dock plats för undantag som uppför sig väl.
Citera
2018-08-31, 21:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Är utbildad och har ett välbetalt jobb. Men jag antar att du har rätt jag känner mig inte hemma här, har rest mycket och har upplevt flera kulturer i andra länder där människor är henerellt sociala, glada och inte osociala och blyga som här.

Min teori för massinvandringen är för att Sverige har ingen riktig kultur och för att svenskarna är så jävla tråkiga. Vill däremot att alla kriminella invandrare utvisas och att det kommer färre flyktingar därför röstar jag på moderaterna.
Utbildning och jobb betyder ingenting om man röstar på ett Sverigefientligt parti som Moderaterna. Du är lika skadlig för Sverige som kaozblattarna i förorterna.
Citera
2018-08-31, 21:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Är utbildad och har ett välbetalt jobb. Men jag antar att du har rätt jag känner mig inte hemma här, har rest mycket och har upplevt flera kulturer i andra länder där människor är henerellt sociala, glada och inte osociala och blyga som här.

Om Sverige inte passar fröken så varför inte ta ditt pick och pack å dra. Jag kommer gärna och vinkar adjö till dig, din familj och din släkt. Hasta la vista baby.

Btw, du får hemskt gärna rösta på 169cm douchebag. Kunde nog inte bry mig mindre. Bra att landsförrädarna samlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in