De finns längre bak i tråden men det skulle vara intressant att få en sammanfattning av denna artikel:
”SD kan få 29 procent i valet”: Sentio kommenterar rådatan i senaste mätningen
I senaste Sentio-mätningen med bara dagar kvar till valet når SD 24,0 procent och är därmed största parti. Men enligt Arve Östgaard, som driver mätinstitutet Sentio, talar rådatan för att SD skulle kunna få så mycket som 29 procent i valet.
Låter ju faktiskt lite lätt oseriöst. Varför använder han inte rådata då, och struntar i efterbearbetning, om rådatan visar mer rätt siffor? Nästan så jag börjar hålla med "Powergirl" vad beträffar Sentios seriositet... om nu detta stämmer och inte bara är en övertolkning av NyheterIdag.
Låter ju faktiskt lite lätt oseriöst. Varför använder han inte rådata då, och struntar i efterbearbetning, om rådatan visar mer rätt siffor? Nästan så jag börjar hålla med "Powergirl" vad beträffar Sentios seriositet... om nu detta stämmer och inte bara är en övertolkning av NyheterIdag.
Jag har förläst mig på alla OU de senaste dagarna och jag får det till att SD trots allt ökar nu. Men det kan finnas en felfaktor i min hjärna.
Etablissemanget drar hela tiden nazist-kortet mot SD nu, det fortsätter varje dag. Är det detta som SIFO fångat upp eftersom dom har sänkt SD KRAFTIGT de senaste två dagarna. Har SIFO fångat något unikt och har färskare material som inte exempelvis Sentio eller Demoskop har?
Finns det någon med fräsch hjärna som kan förklara?
Bra annars att S och M sjunker. Det tycker jag mig se.
Etablissemanget drar hela tiden nazist-kortet mot SD nu, det fortsätter varje dag. Är det detta som SIFO fångat upp eftersom dom har sänkt SD KRAFTIGT de senaste två dagarna. Har SIFO fångat något unikt och har färskare material som inte exempelvis Sentio eller Demoskop har?
Finns det någon med fräsch hjärna som kan förklara?