2018-08-31, 13:25
Medlem
Någon som kan förklara varför de knappt nämnts någonting om afs i tidningarna och tv expressen Aftonbladet SVT TV4 osv. Brukar väl alltid annars pratas om nya partier som är på ingång och ta plats i Sverige? Är det för att man inte vill folk ska få upp ögon och öron för partiet?
Citera
2018-08-31, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hur finansieras AFS? Som jag förstår det verkar ju Kasselstrand och Hahne inte jobba 8-17 jobb under valrörelsen i alla fall. Imponerande meriter har de i alla fall med utbildningar och hp poäng.

Swish donatorer?

Inte 8-17 jobb, skämtar du eller? Tror du det är en dans på rosor att åka land och rike runt och hålla valturne. Det är inte bara 8-17 det är dygnet runt med diverse administration, resor, tal och liknande. En 8-17 arbetare har lata dagar i jämförelse.

Helt rätt Swish donatorer. Det har samlats in en del pengar. Till skillnad från övriga partier så får de sin lön via donationer och är självförsörjande. Inte som övriga partier, som driver kampanjer från skattebetalarnas medel.

AfS är den verkligen arbetaren här.
Citera
2018-08-31, 13:27
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Någon som kan förklara varför de knappt nämnts någonting om afs i tidningarna och tv expressen Aftonbladet SVT TV4 osv. Brukar väl alltid annars pratas om nya partier som är på ingång och ta plats i Sverige? Är det för att man inte vill folk ska få upp ögon och öron för partiet?
Du svarar på din egen fråga.
Citera
2018-08-31, 13:27
Medlem
baggebo1s avatar
"Min uppmaning till unga svenska män och kvinnor är SLÅ TILLBAKA" - Jeff Ahl.

"Vi ser oss inte som politiker - VI ÄR FOLKET" - Gustav Kasselstrand.

Paroller man känner igen.
Citera
2018-08-31, 13:29
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Ber om ursäkt - i förväg - om denna intervju redan har tagits upp i tråden? Har inte haft tid att ha koll...

Jeff Ahl (AFS) riksdagsledamot vägrar arabisk översättning i intervju med honom
https://www.youtube.com/watch?v=B6QznInR4sY

+ Nu har jag redan förtidsinröstat IN AfS, men oj va' stolt jag blev att se hur ni ALLA i partiledningen ställde upp för varandra i Uddevalla. Fredliga lugna Per & Markus (!) wow!

Erik - nu får Du komma tillbaka och ställa upp för Svedala! Pronto!! Ja' m.fl. har ju kryssat IN dig...
https://www.youtube.com/watch?v=uAuJT9krzy8
Citera
2018-08-31, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det förstod jag också. Men själva idén med non-violence är att man inte ska slå tillbaka om man själv blir slagen.

Du går från klarhet till klarhet. Har du någonsin haft rätt om någonting?
Citera
2018-08-31, 13:34
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio

Eller att man inte vill hindra dem från att fälla SD från första platsen. Notera att när media skriver om AfS så använder man gärna "populistiska partiet". Nästan absurt hur försiktiga man är.
Citera
2018-08-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hur finansieras AFS? Som jag förstår det verkar ju Kasselstrand och Hahne inte jobba 8-17 jobb under valrörelsen i alla fall. Imponerande meriter har de i alla fall med utbildningar och hp poäng.

Swish donatorer?
Just nu har AfS fått in 3,1 miljoner i donationer. Tror valbudgeten ligger på 2 miljoner. (siffror jag hört ryktas är SD 50 miljoner och sossarna 100 miljoner.) Många är månadsgivare, jag Swishade en tusenlapp förra veckan.

Jeff Ahl och Mikael Jansson är arvoderade av riksdagen 65 400 kr i månaden plus div. kostnadsersättningar, om jag fattat rätt med undantag för "Om ledamoten är ledig under minst en månad i följd får han eller hon vanligen inget arvode under ledighetstiden."
Citera
2018-08-31, 13:39
Medlem
Martin Aagård på Aftonbladet skriver en ångestdrypande artikel om att AfS kan komma in. Visar sig nämligen att Fria Tider har större genomslag i Sverige än Breitbart i USA.
Citat:
Att Fria tider öppet sympatiserar med Alternativ för Sverige kan vara bra att komma ihåg inför det kommande valet. Ett parti som visserligen framstår som komiskt, och vars syfte mest är att åderlåta SD genom att göra extrema utspel om invandring. Men att partiet backas upp av en sajt som har nästan lika stor spridning som Göteborgs-Posten borde spela roll.

I artikel efter artikel försäkrar Fria tider nu att Alternativ för Sverige kommer in i riksdagen. Vad nu det skulle vara värt, eftersom deras toppkandidater är sparkade SD:are som uppenbarligen har stora samarbetsproblem med sina forna partikolleger och endast kommer att mötas av förakt av alla andra riksdagsledamöter.
I slutändan driver deras alarmistiska budskap troligen bara väljare till SD som framstår som ett mindre extremt alternativ än sin öppet rasistiska konkurrent.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/VRwykd/extrem-spridning--av-hat
Citera
2018-08-31, 13:42
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Min uppmaning till unga svenska män och kvinnor är SLÅ TILLBAKA" - Jeff Ahl.

"Vi ser oss inte som politiker - VI ÄR FOLKET" - Gustav Kasselstrand.

Paroller man känner igen.
Exakt!

Det är därför jag säger att man aldrig ska slå "högerut" (nu är AfS mer höger än NMR, men ändå). Kasta inte skit på plastsköldsnationalister såsom vissa fisförnäma "tyckare" gör.

Enad front för Sverige och svenskarna!
Citera
2018-08-31, 13:44
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Martin Aagård på Aftonbladet skriver en ångestdrypande artikel om att AfS kan komma in. Visar sig nämligen att Fria Tider har större genomslag i Sverige än Breitbart i USA.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/VRwykd/extrem-spridning--av-hat

Citat:
Men i ett avseende sticker svenskens mediekonsumtion ut. Rejält.

Polen, Tjeckien och Spanien har visserligen också välbesökta sajter som driver politiskt vriden propaganda i nyhetsform, men svenskarnas konsumtion av ”partisan media” är unikt högt. Och till skillnad från Polen, Tjeckien och Spanien saknar vi nästan helt vänsterpopulistiska sajter.

Det har ju försökts med den där värdelösa LO-skapelsen Politism. Men det finns ju ingen marknad för ytterligare vänsterpopulistiska sajter när du kan läsa samma debila sörja på SVT.

Jag ser fram emot den dagen AfS kan lägga ner vänsterpopulistiska sajter som SVT.
Citera
2018-08-31, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Ber om ursäkt - i förväg - om denna intervju redan har tagits upp i tråden? Har inte haft tid att ha koll...

Jeff Ahl (AFS) riksdagsledamot vägrar arabisk översättning i intervju med honom
https://www.youtube.com/watch?v=B6QznInR4sY

+ Nu har jag redan förtidsinröstat IN AfS, men oj va' stolt jag blev att se hur ni ALLA i partiledningen ställde upp för varandra i Uddevalla. Fredliga lugna Per & Markus (!) wow!

Erik - nu får Du komma tillbaka och ställa upp för Svedala! Pronto!! Ja' m.fl. har ju kryssat IN dig...
https://www.youtube.com/watch?v=uAuJT9krzy8

Har sett reklam för den innan men inte tittat på den. Hur gör jag för att personrösta Jeff Ahl? (Får försöka ignorera hans inställning till finska.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in