2018-08-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nejdå det räcker med två indicier. Eller en, vadsomhelst förutom spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad är det som en indicie räcker till enligt dig?
Har inte sett något svar på vad du menar att en indicie skulle räcka till?
Citera
2018-08-31, 09:38
Medlem
Citat:
Här har jag klistrat in loggar från trions glansdagar. Man kan förstå JG´s besvikelse när allt gick åt skogen pga LW och SD inte behålla byxorna på. Samtidigt det sjuka i att LW som vigt SD-HD var otrogen med honom, ofattbart gjort av en pastor och troende. Väldigt lågt av SD, snacka om svek mot HD.
JG´s världsbild kantrade nog en aning, han bröt helt med LW.

Softpocahontas 23/1 2015

Dags igen för äventyr med herrarna i Dreamteam: YankeeDude och Hr Team Davidsson. Kommunicerade under veckan och försökte planera. Försökte även knäcka nån svår myst. Hakade upp sig. Captain America hårdprioriterade i sitt liv och plockade fram en lista över cacher som ingen av oss tagit. Davidsson gjorde genast en tabell med kommentarer. Men det var ju så mycket text! Och så smått! Ingen av nysvenskarna klarade av att riktigt ta den till sig. Samma kväll som äventyret skulle bli av satte jag mig dock och skärskådade listan och gallrade ut ett förslag utifrån vissa kriterier och avvägningar. Visade sig vara prick samma resultat som Davidsson redan fått! Fint att vara så samspelta :-) Först på listan kom denna.

Klättrade en del i min ungdom. Då handlade det om att åka till en fin bergvägg, toppsäkra, ta några leder, fika och sen var det klart. Det här med att hänga från saker och dingla eller klättra rakt upp utan att ha nåt annat än själva utrustningen att klättra på är nåt helt annat! Kunde inte ens hitta min sele, men fick snällt nog låna en av Davidssons BARN. Tur jag har liten rumpa.

Munterheten var som vanligt stor i lagbussen. Lite stök innan vi väl hade allt med oss och kom ut på vägen runt elva. Väl i bilen vidtog dock ett ändlöst tuggande om svåra mystar, det var bara att stänga av och ta en micronap. På plats bjöds vi på underhållning i form av traktens ungdom sladdande runt i sina billiknande EPA-traktorer. Spanade från undersidan och undvek att rutcha ned i mörka kallvattnet. Säkrade upp och krängde på oss selar och hjälmar. Det visade sig att vi spanat rätt och cachen kunde loggas. Undertecknad var trögstartad i motoriken när det gällde tekniken för uppklättring i luften, men lyckades ändå återplacera behållaren. Säkerhetslinan var av och tejpen trasig, men Davidsson hade reparationsgear som han fixade med och mina smala fingrar fick till nån sorts förankring av linan.

SD 23/1 2015

Fredagskväll med Dreamteam. En överförsiktig och överpratsam jänkare. En överintelligent ordbajsare. Och så övertysta och stillsamma jag. Tog oss en vecka att utse ett par mål för kvällen. Men trots att konsensus rådde för flera dagar sedan så hade de två första i gruppen inte uppfattat det. Men nu valde vi denna som ett första stopp. Ett jädra kacklande. Om bara resten av teamet kunde prioritera att läsa elektronisk kommunikation...

Snabb identifiering av ungefärlig plats. Riggade och förberedde, alltmedan de övriga spanade vidare. Tydligen är det roligare att titta på undersidan av bron än att klättra på chans.
Men visst blev det rätt direkt. Trots åtskilliga månader sedan utrustningen användes så gick det enkelt att komma igång. Burk med avsliten förtöjning och sliten utsida återfanns mycket snart. Plockade upp den och reparerade den. Skickade ner den minsta i gruppen för återplacering. Och sedan vidtog en mycket munter stund när vi coachade i munnen på varandra hur uppklättringen skulle gå till. Vet inte om jag törs lägga ut bild på det i loggen

Tack för denna fining. Alltid kul med något som kräver utrustning.

JG 23/1 2015

Found together with Dreamteam buddies Team Davidsson och Softpocohantes.

Funtime again. This cache has been on my to do list for a long time, so I was elated that we'd head out for this one. At GZ Softis and I headed out for recon, while TD decided to rig where it, well I guess, where he felt like it. But we wanted to throw down the wrote a little more precisely, which proved right.

A short repelling review for Softis, a few selfies and then wham bam thanking you ma'am! TFTC TP71!

Cache ya later,
YankeeDude

Du skriver att JG kantrade... men varför åt någons håll... om han var vän med HD och tyckte att SD betedde sig som... menar Du att han tog mer avstånd till LW pga kyrkan? Det var hon som var singel inte SD.
Om det berörde honom så mycket varför inte ta avstånd från båda (och antar att han under tiden fått reda på polisanmälan)?
Citera
2018-08-31, 10:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Min teori (om det är SD som dödade LW) är att han och LW började träffas igen trots att han och HD kommit överens om att gå vidare och han lovat att inte träffa LW igen. Detta vill de självklart inte visa så de ses i smyg. LW anser sig inte bunden till SD då han inte lämnar HD och försöker ibland gå vidare i livet och träffar/umgås därför även med några andra under denna period. Ibland tjafsar de då SD blir svartsjuk för att LW träffar andra och LW i sin tur blir irriterad för att han inte lämnar HD. När sanningen når HD att SD ännu en gång ljugit och varit otrogen vill hon skiljas. LW har vid det här laget tröttnat på SD:s snack och när han kommer och grinar över att HD skickat efter skilsmässopapprena och att han ska bli varannan-vecko-pappa talar hon om för honom att hon inte vill ha något mer att göra med honom. SD går hem och drar en vals för HD "att den var aldrig inne" och hon går till slut med på att de gör ett sista försök. Samtidigt bedrivs en intensiv sms/messengerkontakt mellan LW och SD där de tjafsar och grälar om allt som hänt. Hon får reda på att SD och HD ska till USA på försoningsresa och hotar då med att HD ska få reda på ALLT. Hon har ju bevis för allt på sin mobil. SD går hem till LW för att tala henne till rätta, det blir bråk och han tar hennes mobil, och går. Hon går/springer efter och utanför FP går allt över styr och handgemäng uppstår. LW skriker och SD försöker tysta henne. Han drar/puttar in henne i buskarna där han i desperation över att hon skriker dödar henne. Han drar henne sedan bakom planket för att hon inte ska synas så väl från gatan.

Ett, i mina ögon, mycket plausibelt scenario....
Citera
2018-08-31, 10:38
Medlem
Citat:
De loggade ju öppet under åren, varför skulle de dölja det våren 2018?
Nej de är ju maniska cachare, det går inte ihop. SD har vana av lögner då han var otrogen under åratal, ständigt. Inte ens hans närmaste vapendragare JG visste om något, och då umgicks de ändå flitigt alla tre.
JG blev upprörd och kände sig sviken som så många andra i SDs närhet.
Jag noterar att Du inte svarat på mina frågor under morgonen... ställer den igen...
Varför tog JG (som kompis till HD som Du skriver) parti för SD i slutänden... han verkar ha full tro på att SD inte har med LW:s död att göra...!?
Citera
2018-08-31, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Efterloggningen för den 30 mars

Jag tror de flesta i tråden är överens om att SD har efterloggat Nordsjö-serien.
När har han varit ute och gjort detta, tro? På Loggremsan syns det skrivet av en och samma person. Det ser inte ut att vara LW:s handstil och de två efterföljande (konstruerade?) loggarna ser ut att kunna vara skrivna av samma person som loggat HTD och Softis.

Se bild på loggen från Nordsjön #7 och två bilder på andra loggar som är skrivna av Softis
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar

Någon som känner igen Geo-nicken Pöisme och Sina? Jag kan inte hitta dem någonstans.

Roligt att se att tråden har kommit på rätt spår igen!
Bra gräv av dig och flera andra intressanta och bra inlägg!

Funderar på om det ändå inte är så att de varit där 30/3-15.
Borde det inte vara svårt att få till en efterhandskonstruktion på remsan som dessutom kräver att andra ska medverka?
Citera
2018-08-31, 11:13
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ponera att SD de facto har "hittat på" att han och LW var ute på gemensam burkletartur (innefattande 7 loggade cacher), då måste han vara oerhört säker på att hon inte var i någon annans sällskap (barn, ex-make, övriga vänner) den 30/3. Annars skulle ju lögnen avslöjas väldigt enkelt. Frågan är hur han kan vara så säker på att ingen kan sätta emot hans påståenden?
Håller med.
Detta har framkommit: SD har loggat på själva pappersremsan på logg nr 7 den 30/3. Före två andra nick som loggade 12/4. Texten i loggen är utan tvekan skriven efter hennes död. Som jag ser det så har han ändrat i texten vid ett senare tillfälle.

Fredagen den 30/3 2018 var långfredagen. Han skriver i St. Mellösa loggen att det är just långfredag som han fikar hos CO. Samt att han får julkakor till påsk för att han kom utan förvarning. Men om man förväntar sig några speciella påskkakor så borde väl fru CO ha sådana klara på Långfredagen?

Hur är det med remsan för kyrkloggen? Har SD loggat 30/3 på den?
Det här långväga körandet på kvällen har vi ju bara hans ord på.
Jag får inte riktigt ihop det mer än att det är viktigt för SD att man skall tro att LW var på Nordsjöns is hela dagen den 30/3.
Teoretiskt skulle han kunna skjutsa LW till st Mellösa, logga kyrkloggen, köra till Nordsjön och susa runt ensam och logga de 7, samt åka hem. Om LW inte bara hade skidskadan utan hade mer "ont i kroppen", och av andra skäl inte kunde vara hemma under några dagar. Hon loggade ju ingenting den här tiden. Sedan kom hon igång igen.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-31 kl. 11:43. Anledning: fel datum
Citera
2018-08-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag noterar att Du inte svarat på mina frågor under morgonen... ställer den igen...
Varför tog JG (som kompis till HD som Du skriver) parti för SD i slutänden... han verkar ha full tro på att SD inte har med LW:s död att göra...!?

Jag kan såklart inte veta säkert, bättre att JG själv svarar då han läser detta. Men det har med LW´s roll som pastor och troende att göra, sveket blir så mycket starkare när det kommer från en person i förtroendeställning som ska utgöra ett föredöme, leva som dom lär typ.

Nja JG tror inte förbehållslöst på att SD är oskyldig, han har ingen anledning att tro att SD är mördare, stor skillnad.

Slutligen en bomb så här på fredagen, de tidigare uppgiftslämnarna har fel angående två saker.

1. JG hämtade inte SD på flygplatsen och skjutsade, lånade inte ut sin bil.
2. SD har aldrig bott i JG´s sommarstuga.

Nu vill jag vända fokus mot SD, för mycket om JG som behandlats illa här
Citera
2018-08-31, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Håller med.
Detta har framkommit: SD har loggat på själva pappersremsan på logg nr 7 den 30/3. Utan LW. Före två andra nick som loggade 2/4. Texten i loggen är utan tvekan skriven efter hennes död. Som jag ser det så har han ändrat i texten vid ett senare tillfälle.
Fredagen den 30/3 2018 var långfredagen. Han skriver i St. Mellösa loggen att det är just långfredag som han fikar hos CO. Samt att han får julkakor till påsk för att han kom utan förvarning. Men om man förväntar sig några speciella påskkakor så borde väl fru CO ha sådana klara på Långfredagen?
Hur är det med remsan för kyrkloggen? Har SD loggat 30/3 på den?
Det här långväga körandet på kvällen har vi ju bara hans ord på.
Jag får inte riktigt ihop det mer än att det är viktigt för SD att man skall tro att LW var på Nordsjöns is hela dagen den 30/3.
Teoretiskt skulle han kunna skjutsa LW till st Mellösa, logga kyrkloggen, köra till Nordsjön och susa runt ensam och logga de 7, samt åka hem. Om LW inte bara hade skidskadan utan hade mer "ont i kroppen", och av andra skäl inte kunde vara hemma under några dagar. Hon loggade ju ingenting den här tiden. Sedan kom hon igång igen.

Jag kanske inte ska ge mig in i leken med er som är mycket mer insatt i geocachingloggarna, men bara en fråga:
- i mina ögon ser det ut som att LW är loggad 30/3 på remsan, då med någon annans handstil än hennes egen (SDs?)

- hur vet du att någon har loggat på remsan 2/4? På Honans bild syns inte föregående datum då pappret olyckligt viker sig just där. Har du annan källa/bild som du utgår från?

Eller fattar jag helt galet?
Orkar inte riktigt sätta mig in i det hela.
Citera
2018-08-31, 11:29
Medlem
tjackarismygs avatar
Efter den tunnsådda perioden mars-april bland LW's loggar, kommer ett remarkabelt uppsving mellan den 5-10 maj. Den 5/5 loggar hon 53 bilder! Följt av 19 st den 6/5, 8 st i Stockholm den 7/5 samt 37 st bilder den 10/5. Den sista utgörs av ett glatt självporträtt med texten:Bara en bild till på den magiska ljusa vårhimlen.
Citera
2018-08-31, 11:33
Medlem
Citat:
Jag kan stava det fetade åt dig:
"Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM..."

J A G
Men snälla du..när du säger indicier får du det att låta som att det finns indicier i utredningen åt ett annat håll..och så är det ju inte. Därmed far du med information som vilseleder. Jag ska också stava tydligt för dig så du kanske bättre förstår vad även andra försökt förmedla till dig... DU SKRIVER OTYDLIGT OCH DET SKAPAR FÖRVIRRING!! Därför blir du ifrågasatt och ingen förstår bättre vad du menar för att du bokstaverar det.
Citera
2018-08-31, 11:37
Medlem
citat:
Jag kan stava det fetade åt dig:
"Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM..."

Då förutsätter vi att du delger polisen dina funderingar....eller?
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-08-31 kl. 11:39.
Citera
2018-08-31, 11:37
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kanske inte ska ge mig in i leken med er som är mycket mer insatt i geocachingloggarna, men bara en fråga:
- i mina ögon ser det ut som att LW är loggad 30/3 på remsan, då med någon annans handstil än hennes egen (SDs?)

- hur vet du att någon har loggat på remsan 2/4? På Honans bild syns inte föregående datum då pappret olyckligt viker sig just där. Har du annan källa/bild som du utgår från?

Eller fattar jag helt galet?
Orkar inte riktigt sätta mig in i det hela.

Jo du har rätt. Softis namn finns på remsan. De andra har skrivit på den 12/4. Fel av mig. Dock kvarstår samma problematik. Det är LW's digitala logg som fattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in