2018-08-30, 22:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske bara är att jag är trög här, men vad menar ni med att loggen är "bakdaterad". När menar ni då att loggen egentligen skall ha skrivits?

Jag ska villigt erkänna att jag slarvade på det ordet. Datumet ska inte varit ändrat, om jag förstått allt rätt. Men intressant är när i tid som SD ändrade loggen så att den visade på att LW var med.
Citera
2018-08-30, 23:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag ska villigt erkänna att jag slarvade på det ordet. Datumet ska inte varit ändrat, om jag förstått allt rätt. Men intressant är när i tid som SD ändrade loggen så att den visade på att LW var med.
Men varför tror du att SD har ändrat i loggen, och när menar du att det här skall ha skett?
Citera
2018-08-30, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
I vanliga fall loggar man samma dag eller några dagar efter man hittat cachen.
Här skriver han att LW är död, så loggen har skrivits mer än 1.5 månad efter han påstår att de hittat den. Sannolikt nyligen för att ge sken av att de inte var ovänner, för att minska motivet alla tror han har.
Nja, SD skrev väl inte att LW var död. Som jag minns det skrev han ungefär "Hoppas att du har det bra där du är nu Softis".

Kan förklaringen till SD:s formulering (och till LW:s eget sparsamma loggande just de här dagarna kring 30/3) vara så enkel som att hon var bortrest några dagar? Någon som vet?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-30 kl. 23:21.
Citera
2018-08-30, 23:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nja, SD skrev väl inte att LW var död. Som jag minns det skrev han ungefär "Hoppas att du har det bra där du är nu Softis".

Kan förklaringen till SD:s formulering (och till LW:s eget sparsamma loggande just de här dagarna kring 30/3) vara så enkel som att hon var bortrest några dagar?

Så som jag uppfattar det vet SD när han skriver att LW är död.
Han skriver att hon ”hade haft en trasig kropp under vintern” (fritt ur minnet).
Om hon varit ”bortrest” så hade det varit troligare att han skrivit att hon ”har haft en trasig kropp” etc
Så tolkar jag det.
Citera
2018-08-30, 23:23
Medlem
Citat:

Kan förklaringen till SD:s formulering (och till LW:s eget sparsamma loggande just de här dagarna kring 30/3) vara så enkel som att hon var bortrest några dagar? Någon som vet?

Ok, låt bli knarket nu. Du är ju helt väck.
Citera
2018-08-30, 23:26
Medlem
Citat:

Personligen har jag endast sett folk formulera sig på det viset om någon har gått bort men tja, om man vill finna andra förklaringar så kan man ju hitta sådana
Citera
2018-08-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
För att bekräfta det flera utav oss sett och tror: att de har fortsatt umgås

Jag tror inte att SD kan göra rätt i vissas ögon. Jagar han inte burkar så sitter han i förhör, jagar han burkar är han en manisk iskall person, lägger han upp bilder så är han galen och gör han det inte så har han något att dölja, skriver han inget om Lena är han mördaren och skriver han om det så är det för att... det spelar inte någon roll vad karln gör för han är redan körd. Hans advokat har ju uttalat sig häromdagen om hans klients situation. Min tolkning är att situationen är ansträngd som fan. Kanske har SD fått rådet att "leva som vanligt i möjligaste mån" och då innefattar det kanske i hans hjärna att lägga alla kort på bordet. Om han och LW hade en överenskommelse om att inte visa att de umgicks så väljer han kanske nu att faktiskt 'come clean'.
Min teori (om det är SD som dödade LW) är att han och LW började träffas igen trots att han och HD kommit överens om att gå vidare och han lovat att inte träffa LW igen. Detta vill de självklart inte visa så de ses i smyg. LW anser sig inte bunden till SD då han inte lämnar HD och försöker ibland gå vidare i livet och träffar/umgås därför även med några andra under denna period. Ibland tjafsar de då SD blir svartsjuk för att LW träffar andra och LW i sin tur blir irriterad för att han inte lämnar HD. När sanningen når HD att SD ännu en gång ljugit och varit otrogen vill hon skiljas. LW har vid det här laget tröttnat på SD:s snack och när han kommer och grinar över att HD skickat efter skilsmässopapprena och att han ska bli varannan-vecko-pappa talar hon om för honom att hon inte vill ha något mer att göra med honom. SD går hem och drar en vals för HD "att den var aldrig inne" och hon går till slut med på att de gör ett sista försök. Samtidigt bedrivs en intensiv sms/messengerkontakt mellan LW och SD där de tjafsar och grälar om allt som hänt. Hon får reda på att SD och HD ska till USA på försoningsresa och hotar då med att HD ska få reda på ALLT. Hon har ju bevis för allt på sin mobil. SD går hem till LW för att tala henne till rätta, det blir bråk och han tar hennes mobil, och går. Hon går/springer efter och utanför FP går allt över styr och handgemäng uppstår. LW skriker och SD försöker tysta henne. Han drar/puttar in henne i buskarna där han i desperation över att hon skriker dödar henne. Han drar henne sedan bakom planket för att hon inte ska synas så väl från gatan.
Citera
2018-08-30, 23:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nej för han skrev något i stil med att "Det här skulle komma att bli vår sista stora GC-tur" innan meningen du skrev.
Jag tolkar det som att han vet att hon är död då när han skriver loggen.
Citera
2018-08-30, 23:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Men varför tror du att SD har ändrat i loggen, och när menar du att det här skall ha skett?

Min teori skrev jag ju i inlägget som du nyss citerade. Det ska ha skett efter LW:s död, men exakt när har jag inte uppfattat riktigt.
Citera
2018-08-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej för han skrev något i stil med att "Det här skulle komma att bli vår sista stora GC-tur" innan meningen du skrev.
Jag tolkar det som att han vet att hon är död då när han skriver loggen.
Skriver han det som någon form av manifest/hyllning till henne.."vår sista stora gc-tur".. RIP typ.
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-30 kl. 23:41.
Citera
2018-08-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Min teori (om det är SD som dödade LW) är att han och LW började träffas igen trots att han och HD kommit överens om att gå vidare och han lovat att inte träffa LW igen. Detta vill de självklart inte visa så de ses i smyg. LW anser sig inte bunden till SD då han inte lämnar HD och försöker ibland gå vidare i livet och träffar/umgås därför även med några andra under denna period. Ibland tjafsar de då SD blir svartsjuk för att LW träffar andra och LW i sin tur blir irriterad för att han inte lämnar HD. När sanningen når HD att SD ännu en gång ljugit och varit otrogen vill hon skiljas. LW har vid det här laget tröttnat på SD:s snack och när han kommer och grinar över att HD skickat efter skilsmässopapprena och att han ska bli varannan-vecko-pappa talar hon om för honom att hon inte vill ha något mer att göra med honom. SD går hem och drar en vals för HD "att den var aldrig inne" och hon går till slut med på att de gör ett sista försök. Samtidigt bedrivs en intensiv sms/messengerkontakt mellan LW och SD där de tjafsar och grälar om allt som hänt. Hon får reda på att SD och HD ska till USA på försoningsresa och hotar då med att HD ska få reda på ALLT. Hon har ju bevis för allt på sin mobil. SD går hem till LW för att tala henne till rätta, det blir bråk och han tar hennes mobil, och går. Hon går/springer efter och utanför FP går allt över styr och handgemäng uppstår. LW skriker och SD försöker tysta henne. Han drar/puttar in henne i buskarna där han i desperation över att hon skriker dödar henne. Han drar henne sedan bakom planket för att hon inte ska synas så väl från gatan.
Och ungefär så här har även mina tankegångar gått gällande hur allt gick som det gick. Ett tänkvärt scenario och ett bra inlägg
Citera
2018-08-30, 23:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja. Eller så cachade hon med SD den 30/3 men de bestämde tillsammans att inte logga dem. Men nu väljer alltså SD att logga dem i efterhand och berätta att de var tillsammans den dagen, av någon anledning?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är ytterligare ett tänkbart scenario. Att båda just då ville dölja det.

Frågan inställer sig kanske även varför HD dagen innan (den 29/3) tillbringade dagen med skratt och gråt?

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a43e6474-a420-451f-b0de-bf4e4cbe3a62
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in