2018-08-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men problemet med den teorin är att polisen inte har hittat minneskortet...

Jaha, nä fattar, tyvärr, inte hur du menar nu. Vad är det jag missar?
Citera
2018-08-30, 18:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja vad säger man?

De vet om vad han gjort, vad han är för sorts människa men ändå så ska de besöka honom.

Tilltron till vissa delar av mänskligheten börjar fallera hos mig.
Ja, det är synnerligen svårt att förstå.
Madsen har lustmördat en annan kvinna på det mest fruktansvärda sätt som tänkas kan
och borde rimligen anses så avskyvärd av precis alla normala människor att bara tanken på
att ha kontakt med en sån genomvidrig person skulle få en att må sjukt illa omedelbums.
Hur i all världen är det möjligt att kunna separera Madsen från det han gjort, glömma för
ett endaste ögonblick? Hur mycket charm han än förmår uppbåda vid ett möte, hur mycket
han än spelar intresserad av besökaren, hur vältalig han än förmår vara, hur "gosig",
omtänksam och rar han än lyckas framställa sig som.
Hemskheterna som är begångna borde aldrig kunna vara annat än i vägen hela jävla tiden
medan det snackas och "gosas".

Alla dessa kvinnor nu med "omvändarambitioner" - "får jag bara möjlighet att rå om honom
ett tag så är han snart hur snäll och oförarglig som helst" - kan utan vidare bespara sig
all sån möda och utebli med sin närvaro på Herstedvester och inrikta sig på något annat
mera fruktbart och hälsosamt att syssla med.
Det ställer sig lika ogörligt att stöpa om Madsen till nåt "beskedligare" som det gör med
hetsporren Lundin eller nån annan psykopat. De förblir som de är livet ut.

De damer som tycker det är "spännande" med en livsfarlig man som dansken och gärna
av den anledningen inlåter sig med honom kan snart nog få mer "spänning" än vad de tål
så även dessa kvinns borde ta sig en ordentlig funderare innan de "skrider till verket" och
bokar ett möte borta där han nu sitter.
Fager till utseendet kan väl knappast någon kvinna tycka att han är så lär inte vara det
som lockar i alla fall med styckmördaren.
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-30 kl. 19:06.
Citera
2018-08-30, 18:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men nu blir jag besviken, har du också svårt med läsförståelse? Jag tycker också det är extremt svårt att förstå dessa människor som ens vill ha brevkontakt med en som Madsen (om du läser i FB-tråden ser du att det är 2 män också som kan tänka sig av bli en fucking "penneven" med honom). MEN det finns psykologiska förklaringar, som jag kan acceptera, till att vissa trots allt gör som de gör.

Ajdå, ber givetvis om ursäkt för min bristande läsförståelse.

Det kanske det finns, psykologiska förklaringar men det vete fan om jag kan ta till mig, blir alldeles matt och trött på att läsa om dårskaperna, det är så sjukt att överhuvudtaget komma på tanken att skriva till den där skeve fan, än värre att besöka honom.

Madsen och Lundin, eller vilken fan som helst av våra egna idioter ska sitta inlåsta utan någon som helst kontakt med yttervärlden, de har förverkat sin rätt att vistas på denna jord.
Citera
2018-08-30, 18:41
Medlem
Citat:
Förklaringen går mig totalt förbi, kan du förklara vad du menar?

Allt är ju helt och sanslöst sjukt, det kan inte undgått någon att Madsen är skev i hela skallen, vad är det som intresserar dem som besöker?

Skevheten?
De djupsinniga poetiska funderingarna om livet som de efter att ha läst bloggen blir nyfikna på?
Citera
2018-08-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ajdå, ber givetvis om ursäkt för min bristande läsförståelse.

Det kanske det finns, psykologiska förklaringar men det vete fan om jag kan ta till mig, blir alldeles matt och trött på att läsa om dårskaperna, det är så sjukt att överhuvudtaget komma på tanken att skriva till den där skeve fan, än värre att besöka honom.

Madsen och Lundin, eller vilken fan som helst av våra egna idioter ska sitta inlåsta utan någon som helst kontakt med yttervärlden, de har förverkat sin rätt att vistas på denna jord.

Nej det går, nästan, inte att ta till sig. Men samtidigt vet vi ATT det är så. Människan är en mycket komplicerad varelse, that´s for sure.
Citera
2018-08-30, 18:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jaha, nä fattar, tyvärr, inte hur du menar nu. Vad är det jag missar?

Om Madsen glömt/rotat bort minneskortet till kameran(innan han reste ut), borde polisen hittat det i eftertid.
Citera
2018-08-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ja vad säger man?

De vet om vad han gjort, vad han är för sorts människa men ändå så ska de besöka honom.

Tilltron till vissa delar av mänskligheten börjar fallera hos mig.
Finns ju i denna tråd som ihärdigt framfört åsikt likt PM att det det var en olycka som skulle belagts om det kallats in riktiga experter på u-båtar och inte de som anlitades, det finns säkerligen somliga som anser att han inte mördat utan enbart hamnat i kris och begått griftefridsbrott
Citera
2018-08-30, 19:02
Medlem
Citat:
Om Madsen glömt/rotat bort minneskortet till kameran(innan han reste ut), borde polisen hittat det i eftertid.

Nej men om man är intresserad av fotografering har "man" ju en hel drös med minneskort, eller? I alla fall har jag/mina närmaste det... Fan de ligger och skräpar överallt
Senast redigerad av diva59 2018-08-30 kl. 19:04.
Citera
2018-08-30, 19:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nej men om man är intresserad av fotografering har "man" ju en hel drös med minneskort, eller? I alla fall har jag/mina närmaste det... Fan de ligger och skräpar överallt

Haha jo, för all del, inte är det bara minneskort som ligger och skräper heller.
Men vad jag vet har dom inte hittat några andra minneskort hos Madsen?? ( varning för tunn is.)

edit: mycket tunn is..
Senast redigerad av kugutt 2018-08-30 kl. 19:21.
Citera
2018-08-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns ju i denna tråd som ihärdigt framfört åsikt likt PM att det det var en olycka som skulle belagts om det kallats in riktiga experter på u-båtar och inte de som anlitades, det finns säkerligen somliga som anser att han inte mördat utan enbart hamnat i kris och begått griftefridsbrott

Ja det här är en viktig synpunkt. PM har, än så länge, inte erkänt brottet - han orkar (sic) inte kämpa mer jada jada och lär väl inte komma med någon annan ståndpunkt i Landsretten heller. Både Lundin och Knudsen erkände sina brott redan i Byret, Lundin utan att ens kropparna återfanns. Såklart att det kommer finnas vissa "galningar" som tycker han är oskyldig.
Citera
2018-08-30, 19:31
Medlem
Citat:
Haha jo, för all del, inte är det bara minneskort som ligger och skräper heller.
Men vad jag vet har dom inte hittat några andra minneskort hos Madsen?? ( varning för tunn is.)

edit: mycket tunn is..

Själv lever jag med en "fotogalning" så jag vet hur det kan vara, haha. Viktiga grejer det där, inte fan får man kalla det skräp heller. Nej vi vet inget om en ev film av hemskheterna, jag bara hoppas/önskar att så inte blev fallet. ATT det var hans önskedröm tvivlar jag inte ett ögonblick på.
Citera
2018-08-30, 19:55
Medlem
Grandiosos avatar
Steffen Kristensen, Claus Jensen, Peter Lundin är några av dem Madsen nu har att göra med.
En och annan grönlänning lär han också få träffa på.

På anstalten Herstedvester i utkanten av Köpenhamn sitter Danmarks mest hatade förbrytare.

Här sitter Steffen Kristensen, dömd för att ha våldtagit och mördat tolvåriga Mia Teglgaard Sprotte, och Claus Jensen som i fjol inredde en tortyrkammare där han skulle hålla unga flickor som han planerade att kidnappa.

Citat:
2004 dömdes Kristensen till förvaring efter "Ida-mordet", ett av Danmarks mest uppmärksammade och omskrivna kriminalfall under 2000-talet.
En sommardag 2003 försvann 12-åriga Mia Teglgaard Sprotte från Benløse på Själland. Fyra dagar senare hittades hon nedgrävd i ett buskage vid en lekplats. Hon hade blivit våldtagen och mördad.

Så sent som förra hösten blev en annan man som också räknas som Danmarks kanske värsta sexbrottsling dömd till förvaring. Sedan i november sitter "Fritzl-dansken" Claus Jensen på Herstedvester efter att han dömts för att ha kidnappat och våldtagit två unga flickor och för att ha planerat att bygga en tortyrkammare där han skulle hålla flickor fångna.

Ett av de tyngsta bevisen i rättegången mot Jensen var den 2000 sidor långa dagbok i vilken han utförligt skrivit hur han planerade att inreda ett garage, där han skulle hålla kidnappade flickor medan han utnyttjade dem sexuellt.

"Det måste ligga madrasser överallt. Och kanske saknar jag en piska? Nu ska jag lära mig att vara en skitstövel. Jag ska sträva efter att inte vara snäll", stod det i Jensens dagbok, där han också skrev att han skulle "bygga ett 'Fritzl-fängelse'".
I likhet med Madsen kom den här typen dragandes också med att han stått under inflytande av
en "förmildrande" psykos vid ett skede i "processen"...
Citat:
I rättegången hävdade Claus Jensen att han led av en psykos under tiden han skrev dagboken

Citat:
Beslut om att grönländska interner som döms till förvaring kan skickas till Herstedvester kan tas beroende på den dömdes psykiska tillstånd eller om det inte anses tillräckligt säkert att låta dem avtjäna sitt straff på Grönland.…

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-sitter-danmarks-mest-hatade-man/

Får man se hur lille Peter klarar sig bland alla dessa busar...

De är säkert allesammans jätteintresserade av att sitta ner och lyssna till när han lägger
ut texten en timme eller två om sitt raketbränsle och när han berättar om hur himla duktig
och innovativ han alltid varit, när han skryter om alla sina erotiska eskapader och erövringar i
kvinnoväg med mera med mera. De lär titta beundrande på honom förstås efter allt av sånt.
Eller inte.

Kan han låta bli att förklara för dem vilken ÄRA det är för dem att ha honom nu i sin skara
och att kunna umgås med dagligen? Längtar han efter att bli mörbultad vore det ju förstås
rätta vägen att gå. Han kan ju fått smak på smockor efter det som tilldrog sig på det
tidigare stället han inhystes, vem vet?
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-30 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in