2018-08-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag kan släppa nu släppa denna uppgift, till alla SD-är-skyldig anhängares glädje (eftersom andra har sagt detta till mig nu så riskerar jag inte att outa mig).
SD har pekat ut plats i hans hus var det kan finnas bloddroppar från LW. Han har även förklarat hur dessa kom dit (ja, jag vet det med).
Blodet var inte i trädgården (det var tydligen tekniker under hans häktning, detta vet jag inget om).
Anledningen att jag varit tyst om detta (förutom att outa mig) är att det finns en trovärdig förklaring och jag är helt säker på att mordet skede vid FP.
Självklart är jag inte så blåögd att jag inte tänker tanken att SD har gett detta och en förklaring för att skydda sig. Det jan vara så att han är GM, kommer hem och tvättar sig. Han inser att det kan ha stänkt blodbesudlat vatten på en plats och därför ger polisen en förklaring innan dom hittar det själva.

Om då NFC, med eller utan utrikes hjälp, kan göra tidsbestämning av fläckarna så kommer den saken att lösa sig.
Citera
2018-08-30, 16:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
misshandel och ofredande har jag inte sagt något om (har inte sett bevis för ofredande heller vilket några här inne påstår) och den sk. misshandeln lades ner av åklagare som inte tyckte att det var någon misshandel
och som du själv skriver så är han fortfarande bara misstänkt för mordet
(finns för övrigt 4 olika graderingar på misstankegrad https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad )

är nog minst lika många på fad som känner SD om inte fler
varför ska han gömma sig och stanna hemma?

Det låter som om det kan bli ett spännande event.

Får vem som helst komma?

Inga "mugglare" antar jag?
Citera
2018-08-30, 16:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om då NFC, med eller utan utrikes hjälp, kan göra tidsbestämning av fläckarna så kommer den saken att lösa sig.
Det kanske skulle vara svårt att göra en någorlunda säker tidsbestämning nu efter tre-fyra månader. Om man nu ens har hittat några "fläckar".
Citera
2018-08-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske skulle vara svårt att göra en någorlunda säker tidsbestämning nu efter tre-fyra månader. Om man nu ens har hittat några "fläckar".

Du menar att de ev. fläckarna skulle ha hittats först nu? Det var nog i ett tidigare skede, i så fall.
Citera
2018-08-30, 16:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Men om nu SD berättat om blodfläckar i det allra första förhöret, som EGT påstår, så borde väl polisen undersökt det redan då?
Citera
2018-08-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det låter som om det kan bli ett spännande event.

Får vem som helst komma?

Inga "mugglare" antar jag?

Jo det kan nog bli spännande, vem som nitar kräket först. Upplopp och storbråk i Sundsvall )
Vem som helst får komma, man kan betala entré.
Citera
2018-08-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att kolla dina PM kommer inte att ge något, vilket du såklart vet. Hoten är skickade från ett annat konto.
Strategin att förneka all inblandning från det här kontot har ni ju själva presenterat.
Ska jag tolka detta uttalande att du med är med på denna falska ryktesspridning?

Och nej, jag vet inte att detta inte går. Tror och hoppas det. Detta är ju en ren databas så det borde vara enkelt att kolla?!
Det visar sig. Jag anmäler alla för falsk ryktesspridning så får moderatorerna ta tag i detta.
Citera
2018-08-30, 16:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Frågor som han nog redan svarat på i oändlighet (kors- och motfrågor). Skulle det det finnas tveksamheter i den sakfrågan skulle han sitta på sannolika nu, tror inte ni det?

Nja. Så enkelt behöver det inte vara. Även om hans frågor inte går ihop, så behöver det inte peka på att han mördat henne. Det kan också vara så att det inte finns någon blodutgjutelse från kroppen som kan kopplas till dödsorsak. Dessutom kanske de ens inte fått svar från NFC på analys på det eventuella blodet i bostaden.
Citera
2018-08-30, 16:51
Medlem
Citat:
Geocaching:
Raderad logg: Det kan vara en logg på en CO som är helt omedveten om att nicket Softpochahontas gått bort. Jag har bekanta som geocachar, som dessutom varit på tur med LW på ett event som var helt omedveten att hon gått bort.
Ofta ser man nicken ute på event, loggar och cacher, men kopplar det inte till en person.

HD:s loggning av LW:s cache: Samma sak här. Man ser en cache på kartan och stannar när man kör förbi. Man ser bara namnet på cachen. Det är knappt man reagerar på vem som är CO ens vid loggningen. Jag tittar/ser sällan vem som är CO om det inte är nått speciellt med cachen.

SD:s loggar den 30/3: Ser man på dom andra loggarna (19st) så ser man att det är mest troligt fel datum någon av dom. Antingen dom 19, eller på Nordsjö cacherna (mest troligt dessa).
Håller med att dessa är efterloggade. Att LW inte loggat dom är inte jättekonstigt. Hon var noga att lägga upp bilder och skriva bra loggtexter, inget man gör omedelbart, utan en tid efteråt.

LWs cacher känner man igen då hennes nick står på remsorna. Iaf fler av dem jag sett. Att HD inte skulle noterat att det va LWs cach tror jag verkligen inte.
Citera
2018-08-30, 16:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men om nu SD berättat om blodfläckar i det allra första förhöret, som EGT påstår, så borde väl polisen undersökt det redan då?
Ja, det här kanske var de "nedblodade kläderna" som Aftonbladet skrev om:
Nu kan Aftonbladet avslöja att kriminaltekniker anträffade nedblodade kläder i mannens bostad.
Enligt Aftonbladets källor beslagtogs kläderna och kördes till NFC, Nationellt forensiskt centrum. Man ska emellertid ännu inte ha fått något svar rörande blodet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Citera
2018-08-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nja. Så enkelt behöver det inte vara. Även om hans frågor inte går ihop, så behöver det inte peka på att han mördat henne. Det kan också vara så att det inte finns någon blodutgjutelse från kroppen som kan kopplas till dödsorsak. Dessutom kanske de ens inte fått svar från NFC på analys på det eventuella blodet i bostaden.

Så kan det vara. Om mordet inte innebar någon blodutgjutelse så är frågan inte aktuell för utredarna, annat än kontroll av hans historia. Då sa han detta utan vetskap om hur mordet gick till.

Jag har farit i tankarna att ett par droppar inte är ett bevis för mordet, men kan vara ett tecken på en misshandel i SD:s hem.
Detta bortser jag ifrån, då hon anmälde bilincidenten.

Jag har även en reservation att uppgiften är felaktig eller läckt av en ända källa, som spridit sig bland våra vänner och även in i polishuset. Det är ju ingen nyhet att det finns geocachade poliser.

Men OM SD är skyldig och mordet innehöll blodsutgjutelse, vart landar vi då? Jag tror att han skulle suttit inne på sannolika skäl.
Citera
2018-08-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
LWs cacher känner man igen då hennes nick står på remsorna. Iaf fler av dem jag sett. Att HD inte skulle noterat att det va LWs cach tror jag verkligen inte.
Men inte innan man är på plats. Då är det bara en grön prick på kartan. Väl där så loggar man nog. Speciellt om man vet att man inget gjort och tror starkt att ens man är oskyldig.
Jag rullar inte upp hela remsan, bara till 1:a lediga rad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in