2018-08-30, 15:09
Medlem
Jag har försökt få ut datum för dom från Norrbottenskuriren (som publicerade artikeln) som vägrar lämna ut någon information, vilket gör att jag inte kan begära ut någon handling från tingsrätten i Stockholm eftersom jag varken har namn, personnummer eller datum för häktning/dom.
Vet någon vem detta avser?

Saxat från Norrbottenskurirens Plus-artikel:

"En företagsledare från Luleå har dömts för sexköp efter att ha tillbringat en timme med en prostituerad kvinna i Stockholm. Samtidigt är han aktiv i två bolag med stora verksamheter i Luleå, varav ett har som uttalat mål att motverka prostitution.

2018-08-17
En företagsledare i 30-årsåldern från Luleå greps utanför en fastighet i Stockholm i juli förra året. Han dömdes för köp av sexuell tjänst i mars i år och har överklagat domen till hovrätten.

Företagsledaren är i 30-årsåldern och sitter bland annat i två bolagsstyrelser med stora verksamheter i Luleå. En av verksamheterna har dessutom ett uttalat mål att försöka motverka prostitution. Mannen har familj och är skriven på en adress i Luleå."
Citera
2018-08-30, 15:20
Medlem
sfrges avatar
En del lever inte som dom lär.
Citera
2018-08-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbalk
Jag har försökt få ut datum för dom från Norrbottenskuriren (som publicerade artikeln) som vägrar lämna ut någon information, vilket gör att jag inte kan begära ut någon handling från tingsrätten i Stockholm eftersom jag varken har namn, personnummer eller datum för häktning/dom.
Vet någon vem detta avser?

Saxat från Norrbottenskurirens Plus-artikel:

"En företagsledare från Luleå har dömts för sexköp efter att ha tillbringat en timme med en prostituerad kvinna i Stockholm. Samtidigt är han aktiv i två bolag med stora verksamheter i Luleå, varav ett har som uttalat mål att motverka prostitution.

2018-08-17
En företagsledare i 30-årsåldern från Luleå greps utanför en fastighet i Stockholm i juli förra året. Han dömdes för köp av sexuell tjänst i mars i år och har överklagat domen till hovrätten.

Företagsledaren är i 30-årsåldern och sitter bland annat i två bolagsstyrelser med stora verksamheter i Luleå. En av verksamheterna har dessutom ett uttalat mål att försöka motverka prostitution. Mannen har familj och är skriven på en adress i Luleå."

Informationen i din post var fullt tillräcklig för att söka upp domen. Korkade lokaltidning, säger jag.

Dom:
Stockholms tingsrätt, mål nr: B 1559-18, meddelad 2018-03-21.

Tilltalad:
MATHIA* Erik**on, född 1988
*torgatan 52 B, Luleå

Dömd:
Köp av sexuell tjänst

Påföljd:
Dagsböter 50 å 200 kr

Sämsta ursäkten någonsin:
Citat:
Han skulle på en företagsbal på Berns och det stod att man skulle ta med sig en partner.. [...] Han hade ingen som kunde följa med honom och han ville inte ta med sin pojkvän eftersom hans läggning är hemlig. Genom en bekant fick han telefonnumret till en kvinna som tydligen hade följt med på olika evenemang. Han googlade hennes namn och fick upp en annons. Han förstod att hon var prostituerad. [...] Inget sexuellt hände utan de satt bara vid matbordet.

Citat:
Kvinnan har för polisen uppgett att hon och Mathia* Erik**on hade samlag mot en
betalning om 1 500 kr och har förevisat pengarna för polisen.

Hittar att han är verksam i 6 företag, varav 2 i Luleå. Men ingen av dom verkar ha något att göra med att motverka prostitution. Ena företaget verkar dock vara sammanlindat med ett hotell i Luleå, vilken i sin tur får antas ha policyregler mot prostitution. Men det är ju oerhört långsökt isf - men förvånar mig inte om media griper efter halmstrån som detta, vilka de förstorar upp till helt obefogade proportioner.

Efter att ha läst TR:ns dom så drar jag slutsatsen att han har 0% chans att lyckas vinna i HovR:n. Förstår inte ens varför han försöker.
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-08-30 kl. 16:30.
Citera
2018-08-30, 16:36
Medlem
[quote=DJ-Emerald|65096895]Informationen i din post var fullt tillräcklig för att söka upp domen. Korkade lokaltidning, säger jag.

Man tackar!

Får man fråga hur du lyckades?
När jag varit i kontakt med både den lokala tingsrätten samt Stockholms tingsrätt har de krävt exakt datum, personnummer eller namn.
Citera
2018-08-30, 16:41
Medlem
[quote=Kantbalk|65097188]
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Informationen i din post var fullt tillräcklig för att söka upp domen. Korkade lokaltidning, säger jag.

Man tackar!

Får man fråga hur du lyckades?
När jag varit i kontakt med både den lokala tingsrätten samt Stockholms tingsrätt har de krävt exakt datum, personnummer eller namn.

Vissa personer har tillgång till speciella verktyg. Vill du ha mer detaljer eller hela domen som pdf så skicka PM.
Edit: Såg att du var nyregistrerad, så var så god: http://docdro.id/5to0U3F
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-08-30 kl. 16:55.
Citera
2018-09-21, 08:45
Medlem
.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-09-21 kl. 09:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in