Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Jag har ett par äkta moderater i familjekretsen, medlemmar och aktiva i den lokala föreningen (ett vitt paradis så långt från problemområden man kan komma). Men det är inte omöjligt att de, eller en av de, proteströstar på SD. Det är vad jag tolkar från en och annan utsaga. Jag kan tänka mig att de röstar SD i riksdagsvalet och M lokalt. Men det är heller inte helt uteslutet att de/ någon av dem gjorde så redan 2014.
Just det du beskriver sa en Moderat Kommunpolitiker till mig. Rösta SD men M lokalt, undvik tomtarna.
Mitt problem är att Stockholmsmoderaterna är som MP i trafikfrågor, och det kan de glömma.
De flesta Moderater, som är riktiga konservativa Moderater, känner inte längre igen sitt parti.
Och ledningen verkar nästan helt frikopplad från delar av landet, inte minst från Skånemoderaterna.
Finns många i min bekantskapskrets som kommer rösta SD i Riksdagsvalet och M lokalt.
Känner en Moderat som håller fast vid sin tro. Det spelar ingen roll vad som händer, han har en förklaringsmetod för det men det blir märkligare och märkligare. Han lever kvar i vänster-höger-block, trots hans relativa ungdom.
En granne (röstar L) som har familj i Djursholm sa att hennes föräldrar haft inbrott i villan flera gånger bara i år(!), trots larm. Deras grannar har fått home invasion, stulna bilar och allt. Allt som händer står inte i tidningen.
Well, plötsligt har man blivit nazist och röstar SD så var det klart med det.
Jag känner 5 personer som bor i Djursholm. De kommer alla rösta på SD, och de är VÄLDIGT tydliga med det. Nu kanske dessa fem är de enda som kommer rösta på SD där, vad vet jag, men något säger mig att det är fler.