Citat:
Ursprungligen postat av
ulljoh
Känns som han velat berättat det i vissa saker han sagt i sin geo eller vad det heter
Citat:
Ursprungligen postat av
ulljoh
Ja bland annat plus han sagt att saker har skett som han inte kunnat förespå
det har känts som han velat att någon ska fatta utan att han ska behöva säga det rent ut pga av att det antagligen är en mardröm att behöva göra det
Instämmer med dig och försöker sätta det i kontexten av mina tankar kring HD som GM. O
bs spekulationer bara baserat på tråden och inget annat. Det är några aspekter som jag även reagerat på över sommaren (när jag som bekant pendlat mellan olika möjliga GMs såsom SD, HD, MH, tillbaka till HD osv).
- Dels är det som det friska bäret Smulrtr0n påpekade lite märkligt val av sång han gör när han beskriver sin fru komma körande i en av loggarna. Sök på Danielas hus så kan ni läsa den sångtexten. Vill man vara lite långsökt vilket jag ofta är så kan man göra en intressant tolkning av valet av just den sångtexten. SD ska därtill enligt annan användare vara ett stort fan av Lundell så han är nog medveten om vilka sånger han citerar. Sången om en psykiskt sjuk kvinna som han överväger om han bör låta tas in eller inte men han skulle ju sakna henne då i huset där hon bor. Det kan vara en olycklig slump men är lite märkligt att citera en exfru/fru utifrån.
- Dels så är det det kryptiska han skrev i loggen där man förvisso kunde läsa det som att det tragiska som hänt mest drabbade honom, men man även kunde läsa det som att han verkligen menade sig vara ett offer för omständigheterna av någon annans val. HD däremot skriver tidigt i sommar i en logg att hon länge haft på känn i vår att sommaren skulle bli annorlunda. Dock får man väl anta att hon menade efter separationen och den stundande skilsmässan. Men det går att tolka detta lite åt ditt håll Ulljoh!
- Dels så har jag reagerat över hur trygg HD kan se ut med SD hela tiden trots att han kvarstått som polisens huvudmisstänkte. Extrem lojalitet mot en man brukar inte komma efter många års otrohet, separation och pågående skilsmässa. Ej heller mysgrillande hela sommaren tajta som aldrig förr av loggarna att döma. HD däremot har jag funnit att se ut aningen nervös.
- Dels den odefinierbara känslan av att SD hålls lite gisslan i HDs familj. De umgås hela tiden och det som framkommer är bara att de umgås med HDs sida. Nämns hans egen familj någon gång? T o m resan till USA är köpt och betald av HDs familj. Har karln någon egen vilja utom då han då var otrogen eller då han pratar lite högt i forum på nätet? Här känns det som att HD är den starkare av dem och att han snarare ingår i hennes familj än tvärtom. Detta skapar inget mord eller en mördare men kanske kan säga något om maktförhållanden trots allt dem emellan. Men bara vilt spekulerande från min sida. Men utifrån detta så skulle jag absolut köpa att SD följer med lite ängsligt och försöker få fram saker mellan raderna och som ni är inne på kanske rentav skyddar barnen?
Utöver det här har mina tankar kring HD som GM gått som så att SD framstått som en skrävelmakar-typ mer. Dvs en som hörs, en som låter och säger/skriver saker som kan väcka anstöt men som inte betyder att han innerst inne är som han låter. Han verkar därtill dras till starka kvinnor som t ex LW så jag har upplevt honom som lite vek, och beroende av andra i sin närhet trots driftighet i idrott. HD däremot har i mycket högre grad framstått som en person med stark integritet som inte brusar upp, som håller låg profil både inför folk som känner henne och här i tråden. Någon som går under radarn sansat, metodiskt och nyktert. Skulle en GM klara sig så här länge och det inte bara beror på enormt långa kötider hos forensikerna så skulle jag gissa att GM är en kallsinnad, sansad person som inte pratar så mycket utan håller just låg profil. Som jag varit inne på tidigare och spekulerat så känns SDs historik besvärande men HDs motiv och möjlighet rimligare. Ser man till spekulationer tidigt i tråden pekar de också mer mot HD än SD, dvs innan det blev en trådsanning om varför hon flyttat till huset mittemot LW osv. HD har motiv att vilja konfrontera LW, att ifall LW dör av olycka då ge SD, den otrogne maken, en jobbig sommar som misstänkt men samtidigt med hoppet kvar om försoning.
Nu spekulerar jag som sagt bara men din bild Ulljoh av att SD försöker säga något i loggarna stämmer med detta scenario. Sedan kan jag ha helt fel också.