Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 18:31
Avslutad
Tittat på UG och tror att det kommer att fungera som ett rent värvningsprogram. Många unga män kommer att attraheras av budskapet och det minsta de kommer att göra är att lägga en röst på AfS. Det var förmodligen därför de inte heller nämnde AfS. Det har helt enkelt gått ut direktiv om att AfS inte får nämnas med namn, och att man inte får prata om AfS.

I korthet. Programmet kommer inte att få någon att avstå från att rösta på AfS. Programmet kommer att få en del att kolla upp Alt Right och iom det också hitta AfS.
Senast redigerad av Sinestro 2018-08-29 kl. 18:33.
Citera
2018-08-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
AfS nämns inte ens, ett par bilder på Kasselstrands tal och en del insinuerade. En man med en "återvandringsverket" piké på privatfest med Dulny, någon som vet vem det kan vara? I övrigt verkar det som om AfS lyckats hålla avståndet rätt bra.

Svårt att bekräfta på avstånd men jag tror bestämt att det är Andreas Feymark som för ett tag sedan ett tag tillbaka är kretsansvarig för Alternativ för Sverige i Hallands län och tidigare varit med i SD i den kommunen. Alltså inget av deras toppnamn. Han har skrivit ett par artiklar på Svegot (före detta Motgift) och även sommarpratat hos dem. Verkar sannolikt med tanke på att att många ur Svegot-gänget är med där.
Citera
2018-08-29, 18:40
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så är det. Frågan är om vårt engagemang här och i andra alternativa mediekanaler räcker. Jag tror det kan räcka att ge 4% trots att media hatar det. Men media är också väldigt mycket svagare nu än förr om åren när det skulle tigas ihjäl saker.

Mycket ändrar sig och det är bara att köra på ända in i kaklet och rösta. Så att det blir rätt!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Sluta tala om "alternativa mediekanaler" i det här sammanhanget. Alternativmedia som helhet ger inte AfS någon uppmärksamhet att tala om. Fria Tider skriver om AfS, resten gör inte det i någon omfattning värd att nämna. Om AfS gör ett bra val är det Fria Tider vi har att tacka för det och inte "alternativmedia".
Citera
2018-08-29, 18:45
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Sluta tala om "alternativa mediekanaler" i det här sammanhanget. Alternativmedia som helhet ger inte AfS någon uppmärksamhet att tala om. Fria Tider skriver om AfS, resten gör inte det i någon omfattning värd att nämna. Om AfS gör ett bra val är det Fria Tider vi har att tacka för det och inte "alternativmedia".
Vet inte vad personen i fråga menade, men man kan ju på sätt och vis säga att även Facebook, YouTube, Flashback, Twitter, poddar etc., allt utom gammelmedia egentligen, är alternativa mediekanaler (dock inte alternativ nyhetsmedia, man får hålla isär begreppen).
Citera
2018-08-29, 18:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Jaja. Jag ska inte använda "alternativmedia" igen. Slarvigt av mig. Dock sitter jag och hoppas på att AfS tar sig in i riksdagen utan att nämnas i MSM - det skulle slå sönder medias självförtroende totalt. Det kan aldrig vara dåligt.
Citera
2018-08-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Dulny pratar om raskrig och att Jeff Ahl då står och lattjar med honom är synnerligen besynnerligt! Raskrig är något som nazister brukar prata om och jag vill inte rösta på nazister!

Angående EU-frågan håller jag med Björn Söder. Istället för utträde ur EU är det bättre med en reformering så att EU inte blir lika byråkratisk och överstatlig.

Guilt by Association sysslar bara hederslösa människor med.
Citera
2018-08-29, 18:51
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Brukar titta till antal likes på fb lite då och då, de brukar ju ha ungefär 100-300 per dag men nu när jag gick in hade den ökat med runt 1000 sen igår

Vad har hänt? Annonsen i DN? Mätningen i Yougov som fått osäkra röster att hoppa på tåget? Strömavhopp från SD eller bara slutspurt på valrörelsen då folk snackar politik?

Jag tittade lite på SD:S likehistoria på Fejan med hjälp av
http://status.st/

http://privat.bahnhof.se/wb492673//21%20Main%20frame%20Facebook_ja_tack.html

2012-03-29 Medlemsrekord på SD:s facebooksida, över 42020 medl.

2012-03-12 Aftonbladet, United Minds, mars: SD 7,5%, fjärde störst och vågm.

2012-04-01 Sentio, mars: SD 8,1%

SD låg alltså på ca 7-8% när de hade lika många likes som AFs har just nu.
Citera
2018-08-29, 18:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jaja. Jag ska inte använda "alternativmedia" igen. Slarvigt av mig. Dock sitter jag och hoppas på att AfS tar sig in i riksdagen utan att nämnas i MSM - det skulle slå sönder medias självförtroende totalt. Det kan aldrig vara dåligt.

Det vore fantastiskt, men om det händer ska de aktörer äras som äras bör. Jag har sett ordentlig uppmärksamhet kring AfS i Fria Tider och Nya Tider, men inte mycket på annat håll. Nya Tider är dock en papperstidning med någonstans mellan 5 000 och 10 000 prenumeranter, så de har inte på långa vägar lika stort genomslag som Fria Tider.
Citera
2018-08-29, 19:06
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Dulny pratar om raskrig och att Jeff Ahl då står och lattjar med honom är synnerligen besynnerligt! Raskrig är något som nazister brukar prata om och jag vill inte rösta på nazister!

Angående EU-frågan håller jag med Björn Söder. Istället för utträde ur EU är det bättre med en reformering så att EU inte blir lika byråkratisk och överstatlig.
SD tycker att det ska vara lagligt att andas luft. Att inte stifta lagar mot att andas luft är något som islamister och kommunister håller på med och jag vill inte rösta på islamister och kommunister!
Citera
2018-08-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag tittade lite på SD:S likehistoria på Fejan med hjälp av
http://status.st/

http://privat.bahnhof.se/wb492673//21%20Main%20frame%20Facebook_ja_tack.html

2012-03-29 Medlemsrekord på SD:s facebooksida, över 42020 medl.

2012-03-12 Aftonbladet, United Minds, mars: SD 7,5%, fjärde störst och vågm.

2012-04-01 Sentio, mars: SD 8,1%

SD låg alltså på ca 7-8% när de hade lika många likes som AFs har just nu.

2018.08.20 : 40 002 likes

Just nu : 42 932 likes
Citera
2018-08-29, 19:13
Medlem
Är det någon som vet hur många läsare Fria Tider har i månaden? Fria Tider sympatiserar ju med AfS och desto fler läsare på Fria Tider desto fler röster kommer AfS att få skulle jag tro!
Citera
2018-08-29, 19:24
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Är det någon som vet hur många läsare Fria Tider har i månaden? Fria Tider sympatiserar ju med AfS och desto fler läsare på Fria Tider desto fler röster kommer AfS att få skulle jag tro!

Jag har för mig att jag har hört siffror på runt en miljon unika besökare i månaden, men minns inte var. Enligt Reuters är Fria Tider hursomhelst större än Dagens Industri på nätet:

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/06/26/reuters-fria-tider-storre-pa-online-an-dagens-industri/?utm_campaign=Resume_180626_UsernameTTTTT&utm_medi um=email&utm_source=Eloqua&elqTrackId=55b6b3489e90 419bab4d36c4116e6728&elq=654e378fc16945c594fda08a6 2867cc3&elqaid=17557&elqat=1&elqCampaignId=12398
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in