2018-08-29, 22:45
Bannlyst
Har kontakt med en person på blocket.se

En svensk tjej som säljer sin bmw x6,
Jag frågade om det var okej att betala 60 via swish och 230 med kontanter ( pantat burkar i några år )

Det var inga problem vi löser det sa hon.

Bilen kommer inte skrivas på mig utan en i min närhet. När denna tjej sen går till banken med 230 i kontanter kommer dom givetvis undra vart fan pengarna kommer ifrån 😂

Hon kommer uppge att bilen har sålts och att hon fått kontanter.

Min fråga är det stor risk att någon kontaktar mig eller personen som bilen står på?

Pengarna är i grund och botten vita, men eftersom så mycket är utanför "systemet" är dom så gott som svarta.
Citera
2018-08-29, 22:46
Medlem
Har personen som står på bilen bra inkomst? Inget och oroa er över. Säljer han knark som dig och skattar 0. Var redo att bli kontaktade.
Citera
2018-08-29, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Har personen som står på bilen bra inkomst? Inget och oroa er över. Säljer han knark som dig och skattar 0. Var redo att bli kontaktade.

Nej inte knark 😂 hatar knark. Däremot spel. Ni gillar ju att snoka på fb kolla min tråd i spelforumet när jag spelade för 200.000 på fotbolls vm.
Citera
2018-08-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Nej inte knark 😂 hatar knark. Däremot spel. Ni gillar ju att snoka på fb kolla min tråd i spelforumet när jag spelade för 200.000 på fotbolls vm.
Har du vunnit det via spel så har du ju inget att dölja? Hade du vunnit det via spel hade du haft pengarna på ditt konto och inte kontant. Det låter föga trovärdigt är väl därför du ska skriva den på nån annan.
Citera
2018-08-29, 22:51
Medlem
Citat:
Läste din tråd nu. Du gick alltså minst 50k back och försöker hävda till oss att dina 230k du har i kontanter är lagliga? Det är inte oss du ska blidka det är bankmännen som kommer kontakta dig. Lika bra köra öppna kort direkt.

Återigen har personen som ska stå på bilen vit inkomst?
Citera
2018-08-29, 22:52
Bannlyst
Citat:
Har du vunnit det via spel så har du ju inget att dölja? Hade du vunnit det via spel hade du haft pengarna på ditt konto och inte kontant. Det låter föga trovärdigt är väl därför du ska skriva den på nån annan.

Svartklubb,

För har 1.7 miljoner i skuld till kronofogden. Solidariskt med 3 andra. Som inte betalar 1 krona. Tänker inte betala deras del på 600.000/person
Citera
2018-08-29, 22:53
Medlem
Citat:
Svartklubb,

För har 1.7 miljoner i skuld till kronofogden. Solidariskt med 3 andra. Som inte betalar 1 krona. Tänker inte betala deras del på 600.000/person
Ok hur ser personen som ska stå på bilens situation ut?
Citera
2018-08-29, 22:55
Bannlyst
Citat:
Läste din tråd nu. Du gick alltså minst 50k back och försöker hävda till oss att dina 230k du har i kontanter är lagliga? Det är inte oss du ska blidka det är bankmännen som kommer kontakta dig. Lika bra köra öppna kort direkt.

Återigen har personen som ska stå på bilen vit inkomst?

Japp vit inkomst. Och ingen kriminell.
Men det spelar väl ingen roll? Eftersom dom ser att den personen inte har -200.000+ på sitt konto? Eller?

Jag är inte ute efter att göra något olagligt. Jag har 2 små barn. Och är inte ute efter att tvätta pengar eller liknande. Vilket det låter som att jag vill göra. Men tycker X6 är en jävligt fin bil.
Citera
2018-08-29, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ok hur ser personen som ska stå på bilens situation ut?

Helt vanlig arbetare. Förskolelärare
Citera
2018-08-29, 22:57
Medlem
Citat:
Svartklubb,

om du går till kronofogden så kan ni nog få skulden delad på 3 ska du se dom är inte helt omöjliga
Citera
2018-08-29, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
om du går till kronofogden så kan ni nog få skulden delad på 3 ska du se dom är inte helt omöjliga

Försökte detta, men fick skuldsanering. Så min del är klar om 1 år
Citera
2018-08-29, 23:04
Medlem
Citat:
Försökte detta, men fick skuldsanering. Så min del är klar om 1 år

ja men då är du ju smart om du sparar dina pengar och väntar tills du är klar med kronofogden och när du är klar då kanske du har 400,000 i stället vem vet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in