2018-08-29, 20:24
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Panik i PK-Sverige just nu, hinner S vända assistans-fiaskot till sin fördel? inget verkar trovärdigt. Poliskris och sjukvårdskris och etablissemanget motverkar varandra och verkar få svårt att avlägsna tumören SD....

Plötsligt har Jimmie blivit en slugger från att tidigare boxats på teknik, det känns bra men jag tror också att han skall ta på poker-facet ibland.

Ja går inte SD upp i opinionen nu så vore det konstigt. Ja bensinpriserna är ett bekymmer för många, nu tror jag till och med att gamla bönder på landet gillar SD.

Med tanke på alla problemen bönderna har haft i sommras tror jag inte många av dem gillade Jimmies skämtande om vädret. Så otroligt onödigt av honom. Vann inte en enda röst på de kommentarerna, kunde han inte bara hålla käften?
2018-08-29, 20:34
Medlem
”Jag bettar SD över 23, S under 23, M runt 20. M räknar jag väldigt optimistiskt” - Hanif Bali i dagens avsnitt av Dekonstruktiv kritik.
2018-08-29, 20:47
Medlem
svampdamps avatar
Fick idag svara på en opinionsundersökning på YouGov. Så det är nog på G.
2018-08-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Här står glädjen högt i tak efter jätteökningen i Sifo på 0,4 procent till drygt 19 procent. Visserligen bara brus men vänta bara till Sentios siffror kommer. Själv tar jag det med ro och konstaterar att egentligen har det inte hänt ett skit för SD. Långt,långt ifrån de 30 procent som många tidigare yrat om.

Sifo gav SD 9-10% i förra valet. Om felmarginalen på 30% återupprepar sig i detta val så får SD kring 25%. Sen har ju AfS tagit ett par procent också.

Så långt ifrån 30% tror jag nog faktiskt inte att SD+AfS kommer.
2018-08-29, 21:21
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Fick idag svara på en opinionsundersökning på YouGov. Så det är nog på G.

Goda nyheter (hoppas vi)
2018-08-29, 21:34
Medlem
Citat:
Här står glädjen högt i tak efter jätteökningen i Sifo på 0,4 procent till drygt 19 procent. Visserligen bara brus men vänta bara till Sentios siffror kommer. Själv tar jag det med ro och konstaterar att egentligen har det inte hänt ett skit för SD. Långt,långt ifrån de 30 procent som många tidigare yrat om.

Fattar Du inte att nu redovisar SIFO ökningar varje gång. Och nu är det rekord. Då är det inte brus.
2018-08-29, 21:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jimmie har steppat upp. Dagens råsop mot P3 är episk. Den vann han många hjärtan på! Sveriges vänsterkulturtanter fick rubbade menscykler och de är nu i otakt.

Ja, det är ju nu sista tio dagarna det gäller att ligga i och få enorm uppmärksamhet för att bli Sveriges största parti!
2018-08-29, 21:46
Medlem
8711s avatar
Citat:

Du har alltså inte fattat att 19,2% är rekord i Sifo för Sverigedemokraterna och det högsta man någonsin fått hos institutet. Så om man nu trodde på höga siffror i exempelvis juni så bör man tro på lika höga nu när Sverigedemokraterna återigen kommer lyfta kraftigt i flera institut ända över valdagen och valnatten den 9 september.
2018-08-29, 22:04
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det som är intressant nu är att Åkesson går i klinch med alla; i kväll har han 2 debatter mot två olika miljöpartister. SD är i opposition mot alla; media, MP, S och Alliansen. Han kan nog både få och förlora röster men oavsett hamnar SD i fokus hela tiden. Nu är valrörelsen 50 % SD och 50 % övriga sju tillsammans. SD brukar gynnas av uppmärksamhet så det kan nog märkas i OU.
Historiskt har detta förfarande alltid slagit i SDs favör.
Mycket bra också med utspelet om sänkt bränsleskatt. Detta är något som ALLA tycker illa om och endast SD nu pratar om.
Upp 3 PE i nästa Sentio.
2018-08-29, 22:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Med tanke på alla problemen bönderna har haft i sommras tror jag inte många av dem gillade Jimmies skämtande om vädret. Så otroligt onödigt av honom. Vann inte en enda röst på de kommentarerna, kunde han inte bara hålla käften?
SD ska jobba långsiktigt.
"Klimathotet" är en bluff och fler och fler forskare instämmer.
De som tror att en röst på MP eller C ger kallare somrar eller färre bränder är förlorade själar. De blir aldrig SDare i alla fall.
2018-08-29, 22:09
Medlem
Citat:

Hahaha, här silas det mygg och sväljs uppblåsta elefanter märker jag. Hade det varit -0.4 hade samma Powergirl skrikit med versaler om att SD RASAR. Nå, i sådant fall bör ju +0.4 vara ett uppsving av episka proportioner, inte sant.
2018-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Upp 3 PE i nästa Sentio.
Det kan nog stämma bra.
Speciellt eftersom dessa låg så lågt sist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in