2018-08-29, 20:14
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kanske i din svart/vita politiska värld. Inte blant mera balancerade politiska positioner.

Fast dödsstraff för landsförräderi fanns ju för inte så länge sedan så jag ser inte problemet.
Citera
2018-08-29, 20:15
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Landsförräderi = dödsstraff.

Precis som det var förr i tiden. Ser inte det hemska i det hela.

I varje rättsstat så döms man efter de lagar som gäller när "brottet" begås. Det folk inom den här rörelsen vill ha ihjäl folk för är inte ens olagligt idag.

Men den typen av upplägg så skulle jag kunna bilda en politisk rörelse som hade som mål att avrätta alla som någonsin tittat på Paradise Hotel. Jag skulle gissa att en hel del personer skulle tycka att det var orättvist om jag fick igenom den "politiken".
Citera
2018-08-29, 20:22
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
I varje rättsstat så döms man efter de lagar som gäller när "brottet" begås.

Det går att göra undantag när det är väldigt extremt. I detta fall så är det väldigt extremt.

Vissa har blivit dömda för dittan och dattan i efterhand. Då går det utmärkt med landsförrädare också.
Citera
2018-08-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Känns som detta kan vara nådastöten för SD så här nära inpå valet.

Haha ja precis, ett program om förvirrade vita män som bedriver sin politiska kamp igenom att skapa Memes och göra poddar! Verkligen något med SD att göra, idioti.
Citera
2018-08-29, 20:24
Medlem
0% granskning, 100% propaganda.
Citera
2018-08-29, 20:25
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Haha ja precis, ett program om förvirrade vita män som bedriver sin politiska kamp igenom att skapa Memes och göra poddar! Verkligen något med SD att göra, idioti.

Fast nu drar de paralleller till SD. Inget bra.
Citera
2018-08-29, 20:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kanske i din svart/vita politiska värld. Inte blant mera balancerade politiska positioner.

Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Fast dödsstraff för landsförräderi fanns ju för inte så länge sedan så jag ser inte problemet.

Och det var inte en dag för tidigt att sånt blev skrotad. Inte så mycket p.g.a. att dödsstraff är barbarisk, men mera p.g.a. att dödsstraff för landsförräderi mycket lätt kan bli ett politisk verktyg som kan användas hur lättvindigt som helst av en för tillfället regerande maktelit.
Citera
2018-08-29, 20:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTheRevelator
Du förstår väl att UG ville åka på gratis semester till USA?

Hur är alt-Right potentiellt farligt? Kommer deras Memes döda någon?

Den nyfascistiska högern är farlig därför att de försöker legitimera rasism, fascism och politiskt våld. "Göra det oacceptabla acceptabelt" som Dulny uttryckte det.

Flåbusarna i NMR är inte farliga, inte heller kretiner som gänget på Motgift och Ingrid och Conrad. Deras möjligheter att tänja gränserna för vad som är politiskt acceptabelt är nämligen små.

Nyfascisterna har däremot en genomtänkt strategi för hur de ska torgföra sin ideologi, från bokförlaget Arktos och bloggportalen Motpol till organisationen Nordisk Alternativhöger.

UG borde ha ägnat mer tid till att granska detta. Med granska menar jag gräva fram nya uppgifter, personsamband m.m. Det som nu presenterades var mest gammal skåpmat.
Citera
2018-08-29, 20:27
Medlem
jay.simpsons avatar
Nu får man inte kalla Schyffert för vad han är pizzaekonom Fula svt förklarade inte om Karlsson delat inlägget, vilken kanal inlägget kom ifrån eller om det var som Karlsson hävdade dök upp i hans feed. Ska man inte få håna komiker.

Nådastöten för SD Var förra veckans program nådastöten för 7k?
Citera
2018-08-29, 20:28
Medlem
DAGGER[X]s avatar
En ENDA lång reklam-film, som Dulny själv kunde ha postat på Youtube
Jag hade i alla fall tänkt mig att dom hade lyckats spela in någon som pratar om att gasa judar på fyllan, men knappt ens den obligatoriska fyllerasist-avslöjandet?

SVT måste verkligen vara desperata.
Citera
2018-08-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast nu drar de paralleller till SD. Inget bra.
Inte bra? Kopplingarna är ju uppenbara. Är du förvånad?
Citera
2018-08-29, 20:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den nyfascistiska högern är farlig därför att de försöker legitimera rasism, fascism och politiskt våld. "Göra det oacceptabla acceptabelt" som Dulny uttryckte det.

Flåbusarna i NMR är inte farliga, inte heller kretiner som gänget på Motgift och Ingrid och Conrad. Deras möjligheter att tänja gränserna för vad som är politiskt acceptabelt är nämligen små.

Nyfascisterna har däremot en genomtänkt strategi för hur de ska torgföra sin ideologi, från bokförlaget Arktos och bloggportalen Motpol till organisationen Nordisk Alternativhöger.

UG borde ha ägnat mer tid till att granska detta. Med granska menar jag gräva fram nya uppgifter, personsamband m.m. Det som nu presenterades var mest gammal skåpmat.

Håller med dig, samtidigt som jag igen vill påpeka, att dessa inte har monopol på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in