2018-08-29, 18:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
sno har ungefär samma kvinnosyn som Martin --- jag skulle droppa diskussionen med sno om jag var du, du föder ett ego som inte behöver höras.
Joo, jag har i två inlägg tackat nej till information. Tack för övrigt ang klargörande kring relationer kopplat till det jag funderar kring.

Jag försökte skala bort lite personligt navelludd kring kåkfarargroupie för att veta om det fanns en relevans i ordvalet och just Lotta.
Citera
2018-08-29, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, de hade inte kunnat döma honom med bevisning från gamla fall eller andra fall. Ska man döma alla makar för att "det brukar" vara denne som är GM?
Och en åklagare som väcker åtal utan att ha tillräckligt med bevis för att kunna uppskatta till att det räcker till fällande dom kan åtalas för tjänstefel.
Vi är helt överens i den delen.
Den som är ansvarig är dömd -- och familjens anspråk på skadestånd och klander av tjänstemän har ingen grund.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Man bör påpeka att i Sverige ser vi till att en typ som Martin Jonsson inte får ta emot besök och umgås med kvinnor öht eftersom han är klassad som en fara då det gäller umgänge med kvinnor.
Martin har lipat och skrivit och klagat, men Kriminalvården står fast vid sitt beslut.
He he, så många av Jonssons typ får inget umgänge om dom är dömda för kvinnomord.
Karma is a bitch!
Oj, du är verkligen naiv

Tur att du inte anar hur många mördare som träffat sina partner under fängelsetiden och som gift sig på fängelset område.

Men skämta på du.

Martin kommer också att få ta emot kvinnor på besök -- riskbedömningen utgår från tidigare relation och för nya hur långt tid en relation har upprätthålls (hur den skapades vägs in i tiden som de får vänta på besök) men besök från kvinnor kommer han få ta emot.
Citera
2018-08-29, 18:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Joo, jag har i två inlägg tackat nej till information. Tack för övrigt ang klargörande kring relationer kopplat till det jag funderar kring.

Jag försökte skala bort lite personligt navelludd kring kåkfarargroupie för att veta om det fanns en relevans i ordvalet och just Lotta.
Nej, det finns ingen som helst relevans i det.
Citera
2018-08-29, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Lottas familj träffade väl heller aldrig den förra pojkvännen, som var HA prospect eller något ditåt. "Kåkfarargroupie" är kanske inte formellt korrekt men hon hade smak för "bad boys så att säga. Och visst är Martin antagligen psykopat, dock kände hon väl till vad han var dömd för, oprovocerat grovt våld, när hon inledde förhållandet med honom även om hon måhända blev charmad av att han skickade blommor eller nåt.
Var exet prospect eller hangaround eller nåt dyl?
Jag undrar väl mer om det är ett antagande detta också med psykopat (jag tar det dock för troligt) eller om det fanns förankrat via domslut eller nån riskbedöming. Att läsa RPU lär vara för mycket att önska.
Citera
2018-08-29, 18:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Martin Jonsson överklagar beslut om kvinnligt besök
Efter att ha nekats kvinnligt besök i fängelset anmälde 34-åringen Kriminalvården till JO. Trots avslag överklagar han nu beslutet till domstol.

Att han tidigare dömts för våld i nära relation tycker han är "ovidkommande".
https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-overklagarbeslut-om-kvinnligt-besok/
'
Som sagt nya rutiner i dag, och det håller i sig i dom här fallen. Hahhahahah!

Citat:
Han anser att han blir illa behandlad i fängelset – och har nu anmält Kriminalvården till justitieombudsmannen.

Orsaken:

Jonsson får inte ta emot eller prata i telefon med kvinnliga bekanta.

Man lär sig inget av att inte få träffa kvinnor på 12 år", skriver han i anmälan.
https://www.expressen.se/nyheter/lottas-mordare-jo-anmaler-for-att-han-nekas-kvinnliga-besok/

Som sagt Karma is a bitch!
Citera
2018-08-29, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det finns ingen som helst relevans i det.
Tack.
Senast redigerad av develi 2018-08-29 kl. 18:10.
Citera
2018-08-29, 18:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-overklagarbeslut-om-kvinnligt-besok/
'

https://www.expressen.se/nyheter/lottas-mordare-jo-anmaler-for-att-han-nekas-kvinnliga-besok/

Plocka fram besluten så du kan läsa vad de grundas i istället....

"Trots upprepade ansökningar om telefon- och/eller besökstillstånd till min gamla frivårdskontakt medges detta ej/.../Detta gäller samtliga sökta tillstånd för kvinnliga bekanta".

Frivårdskontakten har sannolikt sagt nej.
Skulle inte du göra det om du genom yrket fick kontakt med en person som sedan ville ha dig som privat kontakt på kåken?
Citera
2018-08-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ta det med Kriminalvården dom avgör den frågan. Man gör en riskbedömning redan på Kumla.
Har för mig det ligger i tråden, men det finns ju många som utgör en risk när det gäller kvinnor, så när dom har dömts och riskbedömts får dom inte ens ringa en kvinna. MOhahahhahahahah....

Så dessa kvinnor har dåligt omdöme, eftersom de VILL besöka killarna på kåken. Därför måste någon ANNAN besluta å deras vägnar att det inte passar sig, eftersom kvinnorna annars skulle strunta i risken?
Citera
2018-08-29, 18:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Var exet prospect eller hangaround eller nåt dyl?
Jag undrar väl mer om det är ett antagande detta också med psykopat (jag tar det dock för troligt) eller om det fanns förankrat via domslut eller nån riskbedöming. Att läsa RPU lär vara för mycket att önska.

Något dylikt.
Innan Martin träffade Lotta så hade han suttit av ett straff för mycket grova oprovocerade våldsbrott. Men frågan om han är psykopat kan ha visst fog för sig. Innan han släpptes hade han visst diskuterat något behandlingsprogram som inte baraskulle taitu med droganvändningen utan även aggressivitet. Detta hadehan tagit initiativ till själv men sedan blev han osams med den socialsekreteraren och han fick en ny och det hela rann ut i sanden. Någon insikt om sin problematik verkar han alltså haft så möjligt är väl att utvecklingen hade kunnat se annorlunda ut om han inte muckat till att få sysselsätta sig själv med gym, anabola, kokain sprit och krogbesök.
Citera
2018-08-29, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Något dylikt.
Innan Martin träffade Lotta så hade han suttit av ett straff för mycket grova oprovocerade våldsbrott. Men frågan om han är psykopat kan ha visst fog för sig. Innan han släpptes hade han visst diskuterat något behandlingsprogram som inte baraskulle taitu med droganvändningen utan även aggressivitet. Detta hadehan tagit initiativ till själv men sedan blev han osams med den socialsekreteraren och han fick en ny och det hela rann ut i sanden. Någon insikt om sin problematik verkar han alltså haft så möjligt är väl att utvecklingen hade kunnat se annorlunda ut om han inte muckat till att få sysselsätta sig själv med gym, anabola, kokain sprit och krogbesök.
Ok. Men med psykopat menade jag Martin. Så vi talar om rätt person. Jag får ta en i taget.
Citera
2018-08-29, 18:26
Medlem
develis avatar
Citat:
'

Herre gud så ömkligt i sammanhanget när han själv är direkt dödligt farlig för andras fysiska hälsa..

"direkt till skada för min pyskiska hälsa"
Senast redigerad av develi 2018-08-29 kl. 18:28.
Citera
2018-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
Nej, de hade inte kunnat döma honom med bevisning från gamla fall eller andra fall. Ska man döma alla makar för att "det brukar" vara denne som är GM?
Och en åklagare som väcker åtal utan att ha tillräckligt med bevis för att kunna uppskatta till att det räcker till fällande dom kan åtalas för tjänstefel.

Vet fall där åklagare väckt åtal på bara indicier. Bevisbördan kan komma under resans gång. Tycker nog att de släppte detta alldeles för lätt och om jag inte missminner mig så har de väl fått en reprimand för det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in