Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Såg programmet. En massa med amerikanen Spencer. Vem har intresse av vad han har att säga och vilken relevans har han för Sverige?
Jag misstänker att det blivit en del interna stridigheter på UG-redaktionen i och med att ett gäng krävde fram våldtäktsavsnittet innan valet vilket fick en annan falang att kräva en liknande "högerkritisk" granskning. Problemet blir att de flesta alt-right sympatisörer, speciellt i Sverige, mest sitter och shitpostar memes på internet. På sin höjd skriker man väl neger efter några öl på en fest bland likasinnade. De flesta seriösa politiska rörelser vet mycket väl var gränsen går och vid den stannar man.
Om man ställer det i kontrast till medveten mörkläggning kring ett långtgående samhällsproblem både bland medier, myndigheter, riksdag och forskare blir resultatet av en sådan granskning ganska torftigt. Då får man dra upp dumma saker utlänningar gjort, handskakningar mellan barndomsvänner och andra struntsaker bara för att fylla ut programmet. En av mina barndomsvänner är övertygad kommunist och runkar till Zizeks föreläsningar dagligen. Inte fan skulle jag tacka nej till en bärs med honom bara för att vi har olika politiska uppfattningar.
Nåväl, för att prata om något mer intressant; Vad har ni för tankar om det stora balunset i Kungsträdgården? Är det något man bör infinna sig på? Jag har ännu inte haft möjlighet att se något torgmöte och de närmaste återstående ligger runt 2 timmar bort. Är det då värt det att dra till Stockholm vilket innebär ytterliggare någon timmes längre färd, men med ett späckat program. Hade absolut varit intresserad om programmet bestod av tal, seminarier, kanske någon frågestund eller meet and greet osv. men jag tänker inte åka bara för konfettiregn, ballonger och något halvtaskigt etnopluralistiskt rockband. Vet någon i närmare detalj vad som står på programmet?