2018-08-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Värt att notera att Expo-Karlssons fortsätter konstatera sitt Hagwall-tourettes på facebook.

Expo-Karlsson och hans kompis fröken Jomshof är ett bevis på att AfS verkligen behövs.
Citera
2018-08-29, 17:28
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Värt att notera att Expo-Karlssons fortsätter konstatera sitt Hagwall-tourettes på facebook.

Aldrig hört talas om människan, verkar inte finnas med på riksdagslistan heller. Antar att han är någon typ av supporter som fick ta på en tröja.
Det jag vet om Feymark är att han är aktivistkoordinator i Varberg och även har skapat en parti för kommunvalet där som heter Allians för Frihet, troligtvis med AfS inspirerad politik fast lokalt.
Citera
2018-08-29, 17:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du var snabb. Jag har bara hunnit kolla 20 min.

Iallafall, vi kan förvänta oss att kopplingen till AfS kommer i media som ett efterspel. Det är standardformulär 1A för MSM-taktik.
Du har alltså fortfarande inte fattat att medias taktik är att tysta ihjäl AfS? Du är så jävla märklig. De visar i UG bilder på NA tillsammans med AfS:are flera gånger, men nämner aldrig AfS vid namn. Däremot har man nåt hastigt klipp på nån SD:are som går förbi Dulny och snackar lite och gör en stor grej av det. SD nämns genom hela programmet.
Citera
2018-08-29, 17:30
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Såg programmet. En massa med amerikanen Spencer. Vem har intresse av vad han har att säga och vilken relevans har han för Sverige?

Jag misstänker att det blivit en del interna stridigheter på UG-redaktionen i och med att ett gäng krävde fram våldtäktsavsnittet innan valet vilket fick en annan falang att kräva en liknande "högerkritisk" granskning. Problemet blir att de flesta alt-right sympatisörer, speciellt i Sverige, mest sitter och shitpostar memes på internet. På sin höjd skriker man väl neger efter några öl på en fest bland likasinnade. De flesta seriösa politiska rörelser vet mycket väl var gränsen går och vid den stannar man.

Om man ställer det i kontrast till medveten mörkläggning kring ett långtgående samhällsproblem både bland medier, myndigheter, riksdag och forskare blir resultatet av en sådan granskning ganska torftigt. Då får man dra upp dumma saker utlänningar gjort, handskakningar mellan barndomsvänner och andra struntsaker bara för att fylla ut programmet. En av mina barndomsvänner är övertygad kommunist och runkar till Zizeks föreläsningar dagligen. Inte fan skulle jag tacka nej till en bärs med honom bara för att vi har olika politiska uppfattningar.

Nåväl, för att prata om något mer intressant; Vad har ni för tankar om det stora balunset i Kungsträdgården? Är det något man bör infinna sig på? Jag har ännu inte haft möjlighet att se något torgmöte och de närmaste återstående ligger runt 2 timmar bort. Är det då värt det att dra till Stockholm vilket innebär ytterliggare någon timmes längre färd, men med ett späckat program. Hade absolut varit intresserad om programmet bestod av tal, seminarier, kanske någon frågestund eller meet and greet osv. men jag tänker inte åka bara för konfettiregn, ballonger och något halvtaskigt etnopluralistiskt rockband. Vet någon i närmare detalj vad som står på programmet?
Citera
2018-08-29, 17:35
Medlem
baggebo1s avatar
Jag nämnde när DN och SvD slog upp det där med AfS framfart i sociala medier att det var märkligt och höftade fram en teori om att det handlade om att slå upp det för att försöka sänka AfS närvaro på sociala medier. "Sen blir det inga mer torgmöten på Youtube inför valspurten" eller nåt sånt skrev jag. Två dagar senare rensades AfS samtliga torgmöten från Youtube.
Citera
2018-08-29, 17:38
Medlem
baggebo1s avatar
Ännu en artikel om AfS i Samnytt.

https://samnytt.se/alternativ-for-sverige-fick-in-annons-i-dn-nu-stoppar-bonniers-partiets-valinformation/

Det har diskuterats i tråden och framförts teorier om att Samnytt tystat ner AfS. Det köper inte jag. Samnytt har nämnt AfS ganska mycket under tiden sedan de bildades. Inte på Fria Tider-nivå, men ändå.
Citera
2018-08-29, 17:41
Medlem
baggebo1s avatar
Det mest oroväckande just nu är att samarbetet MSM-SD hela tiden lägger in nya växlar. Samtidigt som SD lanserar förslag efter förslag som ligger på AfS domäner ger MSM dem all uppmärksamhet de kan tänkas vilja ha för dessa populära förslag. AfS fortsätter att tystas ner.

MSM ser hellre SD som största parti än AfS i riksdagen, den saken är 100% klar.
Citera
2018-08-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Nej, det finns kvar, de har bara gömt undan det. Det ligger inte längre under Politik/Sverige/Val 2018 utan under Politik/Sverige/I rampljuset där det finns en enda sak att slå vad om vad gäller riksdagsvalet, nämligen det här med om ett nytt parti kommer in. Undrar varför det nu ligger där och inte på den tidigare uppenbara platsen under Val 2018? Om jag kunde hitta det så kommer fler att lyckas. Jag är nu spärrad även där iofs, men jag har totalt lyckats kasta in 22 av de planerade 40 K så lite spänning blir det på valvakan
Jo jag hittade det där senare. Till vilket odds har du satsat?
Bethard har det till 4.25, högsta jag sett senaste dagarna...
Citera
2018-08-29, 17:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Så är det. Frågan är om vårt engagemang här och i andra alternativa mediekanaler räcker. Jag tror det kan räcka att ge 4% trots att media hatar det. Men media är också väldigt mycket svagare nu än förr om åren när det skulle tigas ihjäl saker.

Mycket ändrar sig och det är bara att köra på ända in i kaklet och rösta. Så att det blir rätt!
Citera
2018-08-29, 17:58
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Visst är det så.

Och det om något är VÄLDIGT talande.

Liberaliseringen har väl gett lite resultat. Tyvärr har det kostat partiet själen och lite till. Det har kostat så mycket att partiet inte längre kan åstadkomma det som krävs för att komma åt de problem vi måste ta itu med för att återgå till någon form av normalitet i landet.

Aja, detta är något dom flesta kommer lista ut förr eller senare. Då kan vi iallafall glädjas åt att det är dom som får stå skamset med mössan i hand, inte vi. Det får väl fungera som någon tröst...
Citera
2018-08-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Jo jag hittade det där senare. Till vilket odds har du satsat?
Bethard har det till 4.25, högsta jag sett senaste dagarna...

Ungefär en tredjedel vardera på oddsen 5,0 , 4,0 och 3,75. När jag började satsa var det 5,0 men unibet ville inte låta mig satsa mer till dåvarande odds och nu är jag blockerad att satsa mer alls, iaf för närvarande. Skulle gärna slänga in 18 K till oavsett odds, jag överlever om jag förlorar och att genom mer insatser ytterligare sänka oddset kan bara vara positivt för AfS. Artiklar om att oddset för att de kommer in i riksdagen ligger t.ex. under 3 ggr pengarna skulle få fler att inse att det är troligt att de kommer in och att våga rösta på AfS trots oron för 4%-spärren. Vi får se om det blir möjligt att satsa mer.
Citera
2018-08-29, 18:30
Medlem
Tradens avatar
Brukar titta till antal likes på fb lite då och då, de brukar ju ha ungefär 100-300 per dag men nu när jag gick in hade den ökat med runt 1000 sen igår

Vad har hänt? Annonsen i DN? Mätningen i Yougov som fått osäkra röster att hoppa på tåget? Strömavhopp från SD eller bara slutspurt på valrörelsen då folk snackar politik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in