Citat:
Ursprungligen postat av
Selor
Hej!
Har två paket som jag har köpt på ebay som har kommit på villovägar. Den ena den 18-08-08 (står när jag söker på kolli att "Försändelsen har ankommit mottagarlandet."). Den andra 18-08-10 (står när jag söker på kolli att "Transport av försändelsen har påbörjats".
Postnords kundservice har jag ringt ett par gånger. Ena gången skulle jag vänta ett tag till (ringde förra veckan), idag sa de att jag skulle reklamera paketen.
Det rör sig om ca 3000 spänn, hur kan jag få tillbaka dem? När man handlar på ebay får man, av någon anledning, inte reda på säljarens namn eller adress. Och då de är utlänningar tvivlar jag på att de förstår någon typ av svenska för att använda postnords hemsida för att reklamera (om de nu är snälla och gör det dvs). Finns det någon som vet hur jag ska gå till väga för att få tillbaka mina pengar?
Riktigt trist f.ö att första gången jag köper utomlands så ska allting skita sig på en gång!
Tack på förhand för svar!
Det första man gör är att skaffa sig kunskap om ämnet. Var god läs:
https://lagen.nu/1974:610
Sedan frågar du Posnord om det är en brevbefodran eller gods som dina paket räknas som.
Använder du lagen rätt kan inte Postnord slingra sig ur ansvaret som de har som transportör.