2018-08-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Anna Anka hamnade efter skilsmässan från Paul i en bitter vårdnadstvist – som hon förlorade. Och du tror att vid det läget får du som tidningsläsare äntligen höra sanningen
Anna Anka förlorade förresten vårdnaden även över sitt andra barn.. I Amerika där mamman i princip alltid vinner – om hon inte är ett hopplöst fall.

Du tror också att Lotta skröt. Må va hänt. I vilket fall som helst berättade hon om Martins bedrifter till sin väninna så det var inte för att göra Martin glad. Snarare att göra väninnan avundsjuk. Eller helt enkelt för att försöka förklara ”varför” hon hängde med honom trots deras oändliga svårigheter. Det kanske skulle ha kunnat bli mer begripligt om hon berättade att hon fick erfara något helt unikt tillsammans med Martin när det gällde just sexlivet. Annars var ju deras relation rent kass.

Eh, en stilla undran: tråden heter "Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda" vad exakt tycker du hör till det i ovanstående?
Citera
2018-08-29, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det är fan helt sjukt hur någon ens kan tänka tanken att brevväxla med den här skeve fan, man känner ju bara en djup djävla sorg över de skadade stackare som gör det.

Vad fan är det för fel på dylika kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De är MANIPULERADE av Martin.. Har du inte fattat detta än? Martin är SÅ duktig på att "manipulera folk" att han kan manipulera dem genom telepati!
Jag kommer med stort intresse att följa er fortsatta dialog och vad ni kommer fram till i er felsökning.

Öppen fråga då jag inte har nån susning:
Vad har Martin för diagnos?
Citera
2018-08-29, 07:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Eh, hur kunde det här bli ett svar till det du citerar? Fattar nada, förklara gärna för mig som är helt oförstående.

Jaha, och detta vet du alltså? Att han är STOR mottagare av brev? Du får gärna komma med källa för jag hoppas verkligen du är ute och cyklar i ditt påstående. Jag är fullt medveten om att det finns kvinnor som tänker precis som du skriver. Det finns kvinnor av alla de sorter som tar kontakt med män som Martin, tyvärr. Det jag har noll förståelse för är det hat du, tråden igenom, visar mot en MÖRDAD kvinna och hennes anhöriga. Känns det bra för dig? Vad i hela världen har du fått ut av detta? Så mycket tid du lagt på det här, varför? De anhörigas krav om ersättning hör inte ens hemma i tråden, som ligger under "Aktuella brott och kriminalfall". Vad jag vet är det inget brott att söka skadestånd.

För mordet på Lotta har dom avkunnats. Martin fick 18 år inklusive regelmässigt skadestånd att betala. TR domen uttalar att detta var ett närarelationsmord.
Detta trots de lögner och vinklingar som personer med viss agenda försökt göra genom att påstå detta inte alls var ett fall av våld i en pågående nära relation. Martin uppgavs vara någon som Lotta ”knappt kände”, som stalkade Lotta eller trängde sig in och överföll henne som Lottas syster Camilla uppgav i intervjuver när Lotta låg på KS.

Mordet på Lotta är ytterligare ett av de ca 20 mord per år då en kvinna dödas av sin aktuelle eller fd kärlekspartner.

Det som är unikt med fallet Lotta-Martin är alla de vinklingar och lögner som presenterats i anslutning till mordet, gränslösa Socionomers förvirrade engagemang och anhörigas mediesug och osanna uttalande i media.
På hur många begravningar vid närarelationsmord föranstaltar anhöriga att Carola deltar i och sjunger på begravningen, trots att Carola aldrig träffat den döda?
Hur vanligt är det att Brottsoffermyndigheten gör ett separat uttalande där man klargör att anhörigas krav på mer pengar inte är berättigade?
Efter hur många mord skriver påstådda anhöriga i FB-tråden om mordet att de falskeligen inte fått en krona i skadestånd liksom osant påstår att de träffat mördaren före mordet?
Efter hur många mord driver anhöriga fallet till Europadomstolen och kräver en miljon i egen ficka?

Om man inte är intresserad av sanningar utan tycker att media och andra kanaler gör rätt i att vinkla och ljuga om fakta hur de vill, kan man ju strunta i detta fall.
Om man däremot är av uppfattningen att offentliga lögner och påhittade storys ska motarbetas - vilket flera av oss här är - kommer vi att fortsätta bemöta falska uppgifter om mordet på Lotta,
inte bara här. Allra helst som Lottas anhöriga inte har accepterat att avsluta efter morddomen, utan försöker bli miljonärer på skattebetalarnas bekostnad av mordet på henne.

Till och med systerns indignation över att inte få information om Martins årliga kraftigt kontrollerade 4-timmars lufthålspermission - trots att man inte brukar informera BOs anhöriga om denna typ av permission - ges mediautrymme. Utan någon faktaruta som bemöter hennes felaktiga uppfattning.
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-29 kl. 08:30.
Citera
2018-08-29, 08:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Att kvinnliga groupies bildlikt står utanför fängelserna och längtar efter Martintyper - just för att dessa män är kriminella är både märkligt och unikt för det kvinnliga könet. Inte står det karlar utanför Hinsan och trånar.

För detta kvinnliga beteende känner jag som kvinna lite skam att kvinnor är beredda att sjunka så djupt. Inte mycket skam - för det är ju inte jag - men lite skämmigt är det. Kanske samma känsla av skam som män känner när de läser om vad andra män gjort i form av våldtäkt, misshandel, etc.
Att kvinnor dras till mördare och andra brottslingar är frekvent presenterat i media och fortsatt via debatter av såna som dig.

1. Det lär finnas en större mängd brevskrivande kvinnor. Det är nämligen minst 90 % män som utövat allt dödligt våld i Sverige. "Marknaden" är således större, de syns mer med andra ord.

2. Det betyder samtidigt att det inte värst många kvinnor att skicka brev eller presenter till.
Citat:
"Seriemördaren har i dag cellen full av beundrarbrev – men tros aldrig släppas fri igen."

"Offret hade knivhuggits i halsen och bröstet, var klädd i en svart paljettklänning och hade placerats i kanten av den leriga åkern på vad som beskrivits som ett sexuellt sätt."
"Vad polisen inte visste var att det fanns fler offer. Inte långt därifrån – i ett annat dike i Peterborough låg ytterligare två kroppar dumpade."
"– Jag har dödat tre personer. Gary har hjälpt mig att dumpa dem och jag vill fortsätta lite till. Jag vill ha mitt roliga.
Seriemördaren går sen till attack mot ytterligare två offer som dock överlever. Den ena knivhöggs 40 ggr. och i fängelset skrävlas det om 4 mord.
Vad tror du om spoilern? Ett jävla kärringbeteende?
Är det ett kvinnligt fenomen när tingen sätts i sin rätta proportion?
Jag skulle kunna köra korvstoppning via de kvinnor som mördat och som får beundrarbrev från män, men jag antar att budskapet gått fram. Det är knappast raketforskning. Frågan är nog snarare vilket håll startblocken är vända hos den enskilde individen...
Citat:
Det som rör upp det allmänna sunda förnuftet är att Martin Jonsson är STOR mottagare av brev från trånande svenska kvinnor, oavsett vilken anstalt han sitter på, så även nu i Tidaholm.

Kåkfarargroupies likt Lotta.
De skiter inte i vad han har gjort - de lockas av möjligheten att ”omvända” honom till en snäll nallebjörn.
Kåkfarargroupies likt Lotta. Va fint du skriver om en mördad kvinna!
Annars brukar de heta anstaltshoror och anstaltshorbockar har jag aldrig hört talas om. Men nyord kanske går att ändra trenden på sikt om vi kvinnor ska haka på reptilbeteendet.

Har du nån källa till den där ENORMA brevhögen?
Senast redigerad av develi 2018-08-29 kl. 08:43.
Citera
2018-08-29, 08:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att kvinnor dras till mördare och andra brottslingar är frekvent presenterat i media och fortsatt via debatter av såna som dig.

1. Det lär finnas en större mängd brevskrivande kvinnor. Det är nämligen minst 90 % män som utövat allt dödligt våld i Sverige. "Marknaden" är således större, de syns mer med andra ord.

2. Det betyder samtidigt att det inte värst många kvinnor att skicka brev eller presenter till.

Seriemördaren går sen till attack mot ytterligare två offer som dock överlever. Den ena knivhöggs 40 ggr. och i fängelset skrävlas det om 4 mord.
Vad tror du om spoilern? Ett jävla kärringbeteende?
Är det ett kvinnligt fenomen när tingen sätts i sin rätta proportion?
Jag skulle kunna köra korvstoppning via de kvinnor som mördat och som får beundrarbrev från män, men jag antar att budskapet gått fram. Det är knappast raketforskning. Frågan är nog snarare vilket håll startblocken är vända hos den enskilde individen...

Kåkfarargroupies likt Lotta. Va fint du skriver om en mördad kvinna!
Annars brukar de heta anstaltshoror och anstaltshorbockar har jag aldrig hört talas om. Men nyord kanske går att ändra trenden på sikt om vi kvinnor ska haka på reptilbeteendet.

Har du nån källa till den där ENORMA brevhögen?

Resonemanget kring varför en 35-årig muskulös manlig intern, som tydligen haft kvinnotycke och mängder med förhållanden tidigare, i fängelset får många beundrar brev från kvinnor, har du väl redan själv angett..?
Citera
2018-08-29, 08:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Resonemanget kring varför en 35-årig muskulös manlig intern, som tydligen haft kvinnotycke och mängder med förhållanden tidigare, i fängelset får många beundrar brev från kvinnor, har du väl redan själv angett..?
Begrep du ens sensmoralen som svar på ditt påstående att det är ett kvinnligt fenomen samtidigt som du nedvärderade det kvinnliga mordoffret?
Dessa kvinnor var nämligen en skam skrev du och där har du kärnan i mitt inlägg.
Källhänvisning för övrigt är att återge sakfakta via en länk från te.x media gällande brevhögen:
Citat:
Martin Jonsson är STOR mottagare av brev från trånande svenska kvinnor
Senast redigerad av develi 2018-08-29 kl. 08:57.
Citera
2018-08-29, 09:15
Medlem
Citat:
För mordet på Lotta har dom avkunnats. Martin fick 18 år inklusive regelmässigt skadestånd att betala. TR domen uttalar att detta var ett närarelationsmord.
Detta trots de lögner och vinklingar som personer med viss agenda försökt göra genom att påstå detta inte alls var ett fall av våld i en pågående nära relation. Martin uppgavs vara någon som Lotta ”knappt kände”, som stalkade Lotta eller trängde sig in och överföll henne som Lottas syster Camilla uppgav i intervjuver när Lotta låg på KS.

Mordet på Lotta är ytterligare ett av de ca 20 mord per år då en kvinna dödas av sin aktuelle eller fd kärlekspartner.

Det som är unikt med fallet Lotta-Martin är alla de vinklingar och lögner som presenterats i anslutning till mordet, gränslösa Socionomers förvirrade engagemang och anhörigas mediesug och osanna uttalande i media.
På hur många begravningar vid närarelationsmord föranstaltar anhöriga att Carola deltar i och sjunger på begravningen, trots att Carola aldrig träffat den döda?
Hur vanligt är det att Brottsoffermyndigheten gör ett separat uttalande där man klargör att anhörigas krav på mer pengar inte är berättigade?
Efter hur många mord skriver påstådda anhöriga i FB-tråden om mordet att de falskeligen inte fått en krona i skadestånd liksom osant påstår att de träffat mördaren före mordet?
Efter hur många mord driver anhöriga fallet till Europadomstolen och kräver en miljon i egen ficka?

Om man inte är intresserad av sanningar utan tycker att media och andra kanaler gör rätt i att vinkla och ljuga om fakta hur de vill, kan man ju strunta i detta fall.
Om man däremot är av uppfattningen att offentliga lögner och påhittade storys ska motarbetas - vilket flera av oss här är - kommer vi att fortsätta bemöta falska uppgifter om mordet på Lotta,
inte bara här. Allra helst som Lottas anhöriga inte har accepterat att avsluta efter morddomen, utan försöker bli miljonärer på skattebetalarnas bekostnad av mordet på henne.

Till och med systerns indignation över att inte få information om Martins årliga kraftigt kontrollerade 4-timmars lufthålspermission - trots att man inte brukar informera BOs anhöriga om denna typ av permission - ges mediautrymme. Utan någon faktaruta som bemöter hennes felaktiga uppfattning.

Jaha, precis det svar jag förväntade mig, trist. Inget svar på varför du i tråden ältar skadeståndsanspråket öht så jag frågar igen: Är det ett brott, och därmed aktuellt i forumet "Aktuella brott och kriminalfall"?

PS. Du glömde källan till att Martin får STOR mängd brev från trånande svenska kvinnor.
Citera
2018-08-29, 10:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Begrep du ens sensmoralen som svar på ditt påstående att det är ett kvinnligt fenomen.

Ja, det är ett typiskt kvinnofenomen att bli förtjust i interner som begått uppmärksammade våldsbrott.

"Psykologen Björn Lagerbäck menar att det till en viss del kan vara biologiskt.
– För de här kvinnorna förefaller männen vi pratar om som kraftfulla. Honan i djurriket söker sig till starka hanar som kan ta hand om dem."

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/kaMmGX/kvinnor-som-alskar-brottslingar

Ja, ett flertal kvinnor skriver till Martin i fängelset - men han nekas att ta emot besök av dem

https://aktuelltfokus.se/hogernationell-kvinnomordare-anmaler-kriminalvarden-far-inte-traffa-kvinnor/
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-29 kl. 10:21.
Citera
2018-08-29, 10:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det är ett typiskt kvinnofenomen att bli förtjust i interner som begått uppmärksammade brott.

Ja, ett flertal kvinnor skriver till Martin i fängelset - men han nekas att ta emot besök av dem

https://aktuelltfokus.se/hogernationell-kvinnomordare-anmaler-kriminalvarden-far-inte-traffa-kvinnor/
Nope. Och du läser artiklar som fan läser bibeln och spelar mig snarare rätt i händerna:.
Jag skrev nämligen att media skriver om kvinnor och det är exakt en sådan artikel du grävt fram från 2009.
Fortsättningsvis tas upp att media blir som ett skyltfönster, att breven ökar om en intern uppmärksammas. Det kokar således ner till det jag skriver:
Huvudsakligen män som är brottslingar=större utbud. Men det är fortfarande inte ett kvinnligt fenomen.

Vad bevisar nästa artikel om den STORA brevhögen där Martin har nekats besökstillstånd?

Men jag ska ge dig ett poäng. Nice try.
Citera
2018-08-29, 10:41
Medlem
Att anhöriga söker skadestånd är inte konstigt jag tror att de kommer vinna i EU domstolen faktiskt , det är ett svek emot medborgare att en människa med så stort våldskapital inte suttit inspärrad innan mordet på Lotta.

Han borde få nada permission han har förbrukat sin rätt till frisk luft och fika. Sen att jagsvaga kvinnor skriver till monster som denna är bara vidrigt och rent ut sagt sinnessjukt!
Citera
2018-08-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ja, det är ett typiskt kvinnofenomen att bli förtjust i interner som begått uppmärksammade våldsbrott.

"Psykologen Björn Lagerbäck menar att det till en viss del kan vara biologiskt.
– För de här kvinnorna förefaller männen vi pratar om som kraftfulla. Honan i djurriket söker sig till starka hanar som kan ta hand om dem."

Enligt min mening flyttar de anhöriga, med sina skadeståndsanspråk, fokus från det brutala mordet. Kan det bero på dåligt samvete för att inte ha haft kontakt med Lotta och därmed kanske kunnat råda och få henne att lämna mördaren Martin Jonsson?

All fokus borde ligga på problemet med kriminalvårdens och domstolarnas daltande med fångar.

Uttalandet från Bj*rn Lag*rbäck ser jag som ”ryckt ur sitt sammanhang”. Den mannen borde veta bättre. Jenny Palm däremot har jag ingen aning om.

Med risk för att glida in på OT.
Har internerna tillgång till internet i fängelset?
Om så, får de tillgång till datingsiter där de kan marknadsföra sig själva utan att ange att de sitter inlåsta, kanske som mördare. En psykopat kan lägga ut texten som lockar till svar även från intet ont anande kvinnor.
En teori om det stora antalet brev dessa mottar.

Förresten är det brev med frimärke vi pratar om eller elektroniska brev?

Vad gäller den andra länken där Martin Jonsson anser sig vara utsatt för ”psykiskt övergrepp” och oro för sin ”psykiska hälsa” är exakt vad han utsatt sina offer för. Offerkoftan på.
Citera
2018-08-29, 11:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Att anhöriga söker skadestånd är inte konstigt jag tror att de kommer vinna i EU domstolen faktiskt , det är ett svek emot medborgare att en människa med så stort våldskapital inte suttit inspärrad innan mordet på Lotta.

Han borde få nada permission han har förbrukat sin rätt till frisk luft och fika. Sen att jagsvaga kvinnor skriver till monster som denna är bara vidrigt och rent ut sagt sinnessjukt!

Men karlfan hade ju inte dömts för ett enda grovt våldsbrott på 12 år innan mordet på Lotta!
Hur i hela fridens namn ska man "förebyggande" hålla honom inlåst då?

Att han var missbrukare, kvinnomisshandlare av "normalgraden" (vilket beteckning!) och allmänt stökig muskelbyggare och kåkfarare var välkänt. Men det finns inget utrymme i lagen att därför låsa in honom för evigt.

Däremot kan man ge fanken i att liera sig med honom....
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-29 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in