Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Eh, hur kunde det här bli ett svar till det du citerar? Fattar nada, förklara gärna för mig som är helt oförstående.
Jaha, och detta vet du alltså? Att han är STOR mottagare av brev? Du får gärna komma med källa för jag hoppas verkligen du är ute och cyklar i ditt påstående. Jag är fullt medveten om att det finns kvinnor som tänker precis som du skriver. Det finns kvinnor av alla de sorter som tar kontakt med män som Martin, tyvärr. Det jag har noll förståelse för är det hat du, tråden igenom, visar mot en MÖRDAD kvinna och hennes anhöriga. Känns det bra för dig? Vad i hela världen har du fått ut av detta? Så mycket tid du lagt på det här, varför? De anhörigas krav om ersättning hör inte ens hemma i tråden, som ligger under "Aktuella brott och kriminalfall". Vad jag vet är det inget brott att söka skadestånd.
För mordet på Lotta har dom avkunnats. Martin fick 18 år inklusive regelmässigt skadestånd att betala. TR domen uttalar att detta var ett närarelationsmord.
Detta trots de lögner och vinklingar som personer med viss agenda försökt göra genom att påstå detta inte alls var ett fall av våld i en pågående nära relation. Martin uppgavs vara någon som Lotta ”knappt kände”, som stalkade Lotta eller trängde sig in och överföll henne som Lottas syster Camilla uppgav i intervjuver när Lotta låg på KS.
Mordet på Lotta är ytterligare ett av de ca 20 mord per år då en kvinna dödas av sin aktuelle eller fd kärlekspartner.
Det som är unikt med fallet Lotta-Martin är alla de vinklingar och lögner som presenterats i anslutning till mordet, gränslösa Socionomers förvirrade engagemang och anhörigas mediesug och osanna uttalande i media.
På hur många begravningar vid närarelationsmord föranstaltar anhöriga att Carola deltar i och sjunger på begravningen, trots att Carola aldrig träffat den döda?
Hur vanligt är det att Brottsoffermyndigheten gör ett separat uttalande där man klargör att anhörigas krav på mer pengar inte är berättigade?
Efter hur många mord skriver påstådda anhöriga i FB-tråden om mordet att de falskeligen inte fått en krona i skadestånd liksom osant påstår att de träffat mördaren före mordet?
Efter hur många mord driver anhöriga fallet till Europadomstolen och kräver en miljon i egen ficka?
Om man inte är intresserad av sanningar utan tycker att media och andra kanaler gör rätt i att vinkla och ljuga om fakta hur de vill, kan man ju strunta i detta fall.
Om man däremot är av uppfattningen att offentliga lögner och påhittade storys ska motarbetas - vilket flera av oss här är - kommer vi att fortsätta bemöta falska uppgifter om mordet på Lotta,
inte bara här. Allra helst som Lottas anhöriga inte har accepterat att avsluta efter morddomen, utan försöker bli miljonärer på skattebetalarnas bekostnad av mordet på henne.
Till och med systerns indignation över att inte få information om Martins årliga kraftigt kontrollerade 4-timmars lufthålspermission - trots att man inte brukar informera BOs anhöriga om denna typ av permission - ges mediautrymme. Utan någon faktaruta som bemöter hennes felaktiga uppfattning.