Jag är ingen expert, men av erfarenhet vet jag att det beror på vad för slags analysmetoder som görs. Vissa tar längre tid än andra och mer komplicerade.
När det gäller högprioritet så är inte detta fallet högprioriterat då ingen sitter häktad.
Tack för svar.
Angående prioritering:
Jag förstår att det krävs förtur etc om någon är häktad. Då har man ju den aspekten.
Rent allmänt tycker jag dock att det känns ovärdigt att inte prioritera= bortprioritera en som har blivit mördad. Det känns respektlöst på nåt vis.
(Jag inser dock de praktiska och rationella skälen till detta. Till exempel att det finns många mordoffer.)
Egentligen är det bara upprepningar på det som är känt sen tidigare.
Dessutom så skrev jag en rättelse och återigen, ML kom hem från USA lör/sön.
Men du skrev att han var på väg, eller hur?
Rättelsen handlade väl om att USA var gällande och inte Norge.
Hur förklarar du att han inte var på väg, utan kommit hem?
Någon skrev att JS bor på andra sidan vägen i Hjärsta också. Han skulle väl då kunna ta vägen vid planket om han går mellan sitt och LWs hus?
Som en parentes kan nämnas att JS har ägt en cache i LW's bostadsområde. Hon skrev själv i en annan av sina loggar att hon grämde sig över att hon aldrig hann söka/hitta JS's cache innan den togs bort pga. att platsen där cachen gömts antingen hade rivits, eller så berodde det på att grannarna inte gillade att det smög en massa folk där.
Loggen där LW nämner cachen:
Citat:
S*ftp*cah*ntas found Etta med utsikt
Saturday, 13 June 2015 Örebro, Sweden
Den här har jag haft "sparad" för att ta någon gång på väg till eller från Gustavsvik. Ikväll blev det till slut av under en cykeltur i regnet med Hr Te*m D*vidsson. Hade fått indikationer på att den kunde vara svår för mig att nå på egen hand utan hjälpmedel. Kan bara bekräftas! Men nu hade jag ju hjälpmedel med mig, dvs grannen. Med gemensamma krafter kunde så ettan beskådas på nära håll. Så fin! Gästboken trilskades innan den lät sig pillras ut. Signeringen gick finfint och sedan var det "bara" att återplacera. En av oss i kvällens team har märken på axlarna... Glad att jag fick bese denna etta efter att så nesligt ha missat den andra ettan som fanns alldeles i mitt eget område där jag väntade för länge, så den hann rivas innan jag skrev på. Uppskattar närheten till affären här och till härliga skogsområdet Reträtten. Möjligen något trångt med alla barn och prylar som också bor tillsammans med mig. Tack så länge, får väl se om det blir någon affär av!
Den JS-ägda, numera arkiverade, cachen i LW's område:
Citat:
Traditional cache "Liten etta i populärt område":
Blir bara till att arkivera denna. En granne som inte uppskattar att det smyger en massa folk här. Bara att acceptera och stänga ner.
Vi kanske med risk för att också få mordhot, bör fundera vad det var som lyftes fram av användaren som blev hotad. Vad kom fram från denne användare och varåt pekade det? Vad fanns med i dennes sparade citat t ex? Var det helheten eller något specifikt som fanns där vilket inte skulle granskas? Ifall mordhoten inte kommer från ett troll så får man ju onekligen känslan av att den hotade användaren var något på spåren som började brännas under fötterna. Men vad vet jag? Mordhot indikerar iaf troligen att något blev obekvämt. Mycket obekvämt då människor normalt kan bli oense men inte börjar gå runt och hota folk till höger och vänster.
Vi kanske med risk för att också få mordhot, bör fundera vad det var som lyftes fram av användaren som blev hotad. Vad kom fram från denne användare och varåt pekade det? Vad fanns med i dennes sparade citat t ex? Var det helheten eller något specifikt som fanns där vilket inte skulle granskas? Ifall mordhoten inte kommer från ett troll så får man ju onekligen känslan av att den hotade användaren var något på spåren som började brännas under fötterna. Men vad vet jag? Mordhot indikerar iaf troligen att något blev obekvämt. Mycket obekvämt då människor normalt kan bli oense men inte börjar gå runt och hota folk till höger och vänster.
Smulrton82 var ju iofs bara ett troll, enligt min mening. Hens texter i tråden var speciella också, men mordhot var ju verkligen att ta det för långt. Hemskt.
Smulrton82 var ju iofs bara ett troll, enligt min mening. Hens texter i tråden var speciella också, men mordhot var ju verkligen att ta det för långt. Hemskt.
Då krävs det nog att det är s.k. synliga avtryck, vilket ju endast går att få om själva fingertoppen är ordentligt besudlad med en vätska som kan fastna och torka på kroppen (typ blod, färg). Men dessutom så har ju kroppen en massa hår som är mer eller mindre i vägen. Så då gäller det att det sätter sig på ett lämpligt ställe. Jag har aldrig varit med om att man hittat sådana fingeravtryck direkt på en kroppsyta. Grejen med fingeravtryck som är osynliga, är ju att det är utsöndrat fett och aminosyror m.m. som avger själva avtrycket. Hur det skulle kunna gå att finna på en kropp som också utsöndrat detta, ja, det förefaller för mig vara helt omöjligt.
Ja. Jag tror hen inte var vid sin sinnens fulla bruk riktigt. Men jag är inte psykologen här , och det kan kanske inte ens en psykolog utröna från flashbacksinlägg. Men att mordhota känns ju mentalt labilt tycker jag.
Du innehar alltså med andra ord bevis för att Smulrton82 har mordhotat någon; hur kan det komma sig att du har dénna bevisning?