2018-08-28, 20:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Andra straffen i år han drar på sig. Han ingår i laget tills vi skänker honom...

Edit: Ja du har rätt. Men han är inte laget. Folk kapar laget på Facebook och till viss del här. Det är fel i mitt tycke. Men han förtjänar att kapas.

När jag såg knuffen i ryggen när han har DBW framför, så undrade jag vad han sysslade med. Jag ska ju erkänna att 0-1 var ett bra resultat för oss (MFF). Laget gjorde en riktigt bra insats mot vad jag har sett tidigare. Oavgjort hade varit det mest rättvisa resultat.

Se nu till att skicka Plastkurd ett steg närmare superettan.
2018-08-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
De senaste matcherna har vi...

1. Slagit Östersund, vid den tidpunkten det formstarkaste laget i AS.
2. Gått vidare i cupen, förvisso inte mot något monstermotstånd, även om det uppenbarligen var en omöjlig uppgift för en del lag.
3. Pressat Peking borta in på mållinjen. Jag vet inte när vi vann i Norrköping senaste, men det var väl kanske 2011 eller något.

Är det surt att torska som igår? SOM FAN. Men prestationen var rätt bra, mot ett Peking som ligger 3a, framförallt så tycker jag vi filat på en del detaljer i försvaret som gör att det känns väldigt stabilt, både Norrköping och Östersund har haft väldigt svårt att skapa chanser på oss.

Ja, ni har gjort några helt fantastiska insatser på sistone.
2018-08-29, 00:30
Medlem
Straffen som Bajen fick senast måste vara den billigaste på 2000-talet. Eller billig och billig, den är helt bisarr och fullständigt felaktig. Inte konstigt att man har ett poängsnitt som brukar räcka till guld med sådana domare.

Stäng av och granska domaren i efterhand.
2018-08-29, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Straffen som Bajen fick senast måste vara den billigaste på 2000-talet. Eller billig och billig, den är helt bisarr och fullständigt felaktig. Inte konstigt att man har ett poängsnitt som brukar räcka till guld med sådana domare.

Den är helt felaktig ja men man har inte sett många matcher med oss om man ska försöka förklara vårt höga poängsnitt på domarna.

T.ex. har vi tappat poäng mot Kalmar och aik efter en direkt felaktig och en mycket kontroversiell straff.
2018-08-29, 07:42
Medlem
eternussermos avatar
Hur är skadeläget på Jonas Olsson och Mrabti inför det sista stockholmsderbyt?

Hoppas åtminstone på att den förstnämnde kan vara med.
2018-08-29, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Man ska inte skriva när man är som mest förbannad så jag har försökt vänta...

Det var länge sen man var såpass förbannad efter en match som måndagens dito.

Det regnade (varför i h-e är bortaläktaren i Peking enda sektionen utan tak...), det var uppkäftiga-bråksökande tonåringar från icke så genomsvenska områden som muckade gräl "på byn" efteråt och det var en rent idiotisk förlust. Dessutom var det felaktigheter i programbladet

Vi MÅSTE kunna stänga en sådan här match där vi gör det väldigt bra fram till Da Graca kommer in, varför får han komma in? Varför inte Degerlund? Båda målen kommer ju av misstag av DG. Han har fått såpass många chanser nu att han borde förpassas från planen länge och väl.

Visst, vissa drar liknelser med sågningarna av Jakobs start i klubben men Jakob var ännu yngre, fick fler chanser etc och blommade ut. En helt annan karaktär än DG med. Nej, det var ett idiotiskt byte!

Hade vi hållit undan hade vi en gång för alla säkrat kontraktet, nu tror jag inte vi får kvala ändå¨men det är bara sex pinnar ner och en torsk mot Dalkurd vore nog extremt jobbig att hämta sig ifrån inför Ellos hemma...
Fyfan vad tungt det var i måndags inför vår lilla skara. Vi var la typ 250 på bortaläktaren och nåt hundratal på sittfläsk. Sämsta följet i Peking på länge.
2018-08-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ja, ni har gjort några helt fantastiska insatser på sistone.

Ja jag tycker vi har varit rätt bra, offensivt har det ju inte varit bländande om man säger så hehe, men defensivt har vi hittat en väldigt bra balans, presspelet på mittfältet har funkat mycket bättre de senaste matcherna också, bra dynamik där med framförallt Sakor som härförare. Vad jag hade velat se är ju dock att det blir lite mindre buss parkering och lite mer possession.

Sedan är det ju katastrof att spelarna gör på sig så fort vi får ett mål mot oss dock, stressnivån slår direkt genom taket och det blir panikrensningar etc.

Hoppas verkligen inte att dom gräver ner sig efter denna matchen, fortsätter vi spela som vi gjort nu det senaste bör vi kunna plocka en del poäng, kanske även mot lagen uppe i toppen.

Nya Norrmannen är för övrigt riktigt bra, vet i fan hur man skall formera en elva nu om man även vill ha Calisir inne på plan. Känns inte rätt att peta DBW eller Starfeldt, dom har hittat varandra och gör det bra.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-29 kl. 11:05.
2018-08-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man ska inte skriva när man är som mest förbannad så jag har försökt vänta...

Det var länge sen man var såpass förbannad efter en match som måndagens dito.

Det regnade (varför i h-e är bortaläktaren i Peking enda sektionen utan tak...), det var uppkäftiga-bråksökande tonåringar från icke så genomsvenska områden som muckade gräl "på byn" efteråt och det var en rent idiotisk förlust. Dessutom var det felaktigheter i programbladet

Vi MÅSTE kunna stänga en sådan här match där vi gör det väldigt bra fram till Da Graca kommer in, varför får han komma in? Varför inte Degerlund? Båda målen kommer ju av misstag av DG. Han har fått såpass många chanser nu att han borde förpassas från planen länge och väl.

Visst, vissa drar liknelser med sågningarna av Jakobs start i klubben men Jakob var ännu yngre, fick fler chanser etc och blommade ut. En helt annan karaktär än DG med. Nej, det var ett idiotiskt byte!

Hade vi hållit undan hade vi en gång för alla säkrat kontraktet, nu tror jag inte vi får kvala ändå¨men det är bara sex pinnar ner och en torsk mot Dalkurd vore nog extremt jobbig att hämta sig ifrån inför Ellos hemma...
Fyfan vad tungt det var i måndags inför vår lilla skara. Vi var la typ 250 på bortaläktaren och nåt hundratal på sittfläsk. Sämsta följet i Peking på länge.
Norrköping har ju Allsvenskans mysigaste arena. En av få arenor som känns som en genuin fotbollsarena. Då har jag dock inte varit på plats men i TV:n ser den verkligen ut som en perfekt fotbollsarena. Fin detalj också att de inte har tak på bortasektionen. Plus i kanten!
2018-08-29, 11:28
Medlem
Citat:

Kan också vara så att lag som anfaller och är bollförande får fler domslut (inklusive felaktiga) med sig av den enkla anledningen att de blir foulade och hamnar i situationer där de kan filma oftare än lag som bara försvarar?
2018-08-29, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vore nästan lika dumt det. Gbg lär komma på plats 8-11, vilket är ungefär vad man kan kräva av den truppen. Om det nu inte blir någon schism/helomvändning likt den JM gjorde hos oss såklart, men då är det en annan femma.
Jag anser att den trupp man stratade med och nuvarande är bättre än plats 8 och nedåt.
2018-08-29, 13:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Kan också vara så att lag som anfaller och är bollförande får fler domslut (inklusive felaktiga) med sig av den enkla anledningen att de blir foulade och hamnar i situationer där de kan filma oftare än lag som bara försvarar?
Fast Bajen har väl 3 straffar så här långt, varav 2 i premiären. Även om det inte blivit straff hade vi städat av Dalkurd. Däremot är alla filmningar förkastliga och bör resultera i 3 matchers avstängning.
2018-08-29, 13:38
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag anser att den trupp man stratade med och nuvarande är bättre än plats 8 och nedåt.
AIK, Djurgården, Malmö, Hammarby, Östersund, Häcken och Norrköping har alla bättre trupper än Göteborg. Så att komma bättre än 8 vore en bedrift av Poya. Eller vilka av de 7 nämnda lagen anser du har sämre trupp än Göteborg om man ska kunna hamna bättre än 8.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in