Citat:
Ursprungligen postat av
sjelvefan
Nån har såklart tagit beslutet, men vad är så osannolikt att Youtube själva tar beslut på Youtube? Kan inte de vara tillräckligt PK för tolka det som hat? Det är ju inte särskilt ovanligt i några medier tar bort saker som anmäls.
Jag tycker också det är fel, men ser inte det osannolika i att Youtube själva plockar bort anmälda klipp. (Och det förvånar mig inte ett dugg om folk inte har mer liv än att sitta och anmäla allt de ser som inte passar)
Det var därför jag tog med Samnytts reportage, det är ju inget hat i det, det är ett reportage bara, men det ser inte bra ut för regeringen och det kan säkert ge röster till SD.
Jag tror regeringens samtal med google(youtube) gav verkan helt enkelt, det är ju inte en konspiration ens, utan dom har ju haft samtal om detta så jag ser det som något ganska naturligt att regeringen ser till att utnyttja det också.
Detta är en norm i andra diktaturer så som Kina och Turkiet, Sverige närmar sig, även om vi inte är där riktigt än. Hoppas folk vaknar innan det är för sent, då kan dom glömma att försöka förändra genom demokratiska val.