2018-08-28, 17:54
Medlem
Vad vet vi om detta? Tydligen hade man en del som var lagligt och som man betalade skatt för. Vilket företag samt vem/vilka?

https://www.expressen.se/gt/olaglig-snusfabrik-i-goteborg-avslojad/
Citera
2018-08-28, 17:54
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Efter ett stort tillslag mot illegal snustillverkning i Göteborg sitter tre personer gripna. De är misstänkta för grova skattebrott men nekar till brott i de inledande förhören, meddelar Ekobrottsmyndigheten som slog till mot flera lokaler i Göteborgstrakten på tisdagen.

Den illegala snustillverkningen har pågått 2017–2018, enligt myndigheten. Även ett stort beslag av misstänkt oskattad tobak är gjort.
Citera
2018-08-28, 19:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooch04
Vad vet vi om detta? Tydligen hade man en del som var lagligt och som man betalade skatt för. Vilket företag samt vem/vilka?

https://www.expressen.se/gt/olaglig-snusfabrik-i-goteborg-avslojad/

Det finns ju bara två kända tillverkare i Göteborg förutom Swedish Match, nämligen Mellgrens och Göteborgs Snusfabrik.
Citera
2018-08-28, 20:24
Medlem
Träffade en gubbe ute på en krog i Göteborg för några månader sen. Han sa att han tillverkade eget snus och sålde, x2 tror jag att han kallade det. Kan det möjligen vara han kanske?
Senast redigerad av nibbbbba 2018-08-28 kl. 20:26.
Citera
2018-08-28, 21:04
Medlem
Skulle till nett0t0bak på Hisingen idag och det var helt igenbommat mitt på blanka eftermiddagen. Undrar om det har med detta att göra?
Citera
2018-08-28, 22:09
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns ju bara två kända tillverkare i Göteborg förutom Swedish Match, nämligen Mellgrens och Göteborgs Snusfabrik.
Vilka varumärken tillverkar Göteborgs snusfabrik? Vid en snabb titt på hemsidan tycks de väldigt professionella.

När man läser artikeln på SVT får man bilden av ett underjordiskt meth-labb typ med ett gäng papperslösa invandrare.

Citat:
Efter ett stort tillslag mot illegal snustillverkning i Göteborg sitter tre personer gripna och anhållna. De är misstänkta för grova skattebrott, men nekar till brott i de inledande förhören, meddelar Ekobrottsmyndigheten som slog till mot flera lokaler i Göteborgstrakten på tisdagen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/olaglig-snusfabrik-i-goteborg-avslojad
Citera
2018-08-28, 22:13
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claramell
Skulle till nett0t0bak på Hisingen idag och det var helt igenbommat mitt på blanka eftermiddagen. Undrar om det har med detta att göra?
Låter ju mysko, de säljer grejer så man kan göra sitt eget snus. De kanske har dragit igång egen tillverkning och börjat kränga svart?
Citera
2018-08-28, 23:33
Medlem
Låter som att någon som "gör sitt eget snus" har tagit det ett steg längre:
Citera
2018-08-29, 04:40
Medlem
Ingen säker källa på vilket företag?
Citera
2018-08-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Ingen säker källa på vilket företag?

Jag skulle köpa snus igår på godiscity i kungälv som ligger på utmarksvägen, utanför stod en bil som kriminaltekniker andvänder sig av. Personalen sa även att det var stängt men vid 16 tiden var jag där igen och det var öppet. Tror att dom har ytterliggare en butik i gbg.
Ägaren av Godiscity har ju även blivit beskjuten 2 gånger om jag inte mins fel.
Citera
2018-08-29, 10:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red_white
Jag skulle köpa snus igår på godiscity i kungälv som ligger på utmarksvägen, utanför stod en bil som kriminaltekniker andvänder sig av. Personalen sa även att det var stängt men vid 16 tiden var jag där igen och det var öppet. Tror att dom har ytterliggare en butik i gbg.
Ägaren av Godiscity har ju även blivit beskjuten 2 gånger om jag inte mins fel.

Det finns en butik på munkebäckstorget och jag har handlat där några gånger, dock inte tobak men de säljer mycket tobak där. Kan ju vara en säljkanal för svartförsäljningen av snus och tobak.
Citera
2018-08-29, 11:33
Medlem
byegones avatar
Nettotobak (Godiscity i Kungälv) är det tydligen som åkt dit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto