Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Skulle Sifo få rätt att SD får 18 % tror jag många skattebetalare kommer börja lämna landet och flytta ut tillgångar och inkomster. Sådant kan accelerera fort.
Sverige befinner sig vid ett vägskäl. Vilken väg ska landet gå? Varför skulle man vilja stanna här och betala skatt om det mesta bara går rätt ned i ett stort svart hål av migration, integration, genusforskning och helt meningslösa projekt som kostar hundratals miljarder varje år? Otryggheten? Utanförskapsområden som sprider sig? Gängkriminalitet? Ovisshet och en välfärd som går på knäna?
Ger Sverige drygt en mandatperiod till. Om läget försämrats avsevärt, och folket inte vaknat fullt ut i valet 2022, då packar jag väskorna. Tack och lov pratar jag flytande ungerska och har kusiner och annan släkt i Ungern. Fyra år till blir det till att kämpa för Sverige och försöka väcka så många man bara kan, men om indoktrineringen sitter så djupt och är så fast rotad att inget förmår vända denna skuta absolut senast 2025, då blir det Budapest nästa och den svenska sagan är över för min del. Det skulle dock kännas obeskrivligt tungt i hjärtat. Sverige är och förblir mitt underbara hem, är trots allt född här med allt vad det innebär i form av minnen, barndom, vänner, kultur, traditioner etc. Hoppas innerligt att opinionsmätningarna för SD är grovt underskattade och att människorna ser vad som sker - och kommer att ske om inget görs. Landet är i desperat behov av en kursändring.