2018-08-28, 17:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Har jag inte sagt, alla jobbar på att bli bättre. Verkligheten förändras kontinuerligt så därför måste alla anpassa sig

Jo, indirekt.

Vi *vet* att det relativa gapet# är ungefär detsamma. Det innebär att du antar "resten" har förbättrat sin "kassa" metod att mäta SD, medan Sentio har försämrat sin "utmärkta" metod att mäta SD.

#det relativa gapet >>>> resten * "inkompetensfaktorn" = Sentio = valresultatet.
2018-08-28, 17:50
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo, indirekt.

Vi *vet* att det relativa gapet# är ungefär detsamma. Det innebär att du antar "resten" har förbättrat sin "kassa" metod att mäta SD, medan Sentio har försämrat sin "utmärkta" metod att mäta SD.

#det relativa gapet >>>> resten * "inkompetensfaktorn" = Sentio = valresultatet.

Om verkligheten hade varit oförändrad så hade ditt resonemang stämt men som bekant så ändras den kontinuerligt vilket självklart bidrar till att ALLA OI ändrar sina viktningar hela tiden.
Det som funkade i 2014 behöver inte nödvändigtvis funka lika bra i 2018.
2018-08-28, 17:50
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Skulle Sifo få rätt att SD får 18 % tror jag många skattebetalare kommer börja lämna landet och flytta ut tillgångar och inkomster. Sådant kan accelerera fort.

Sverige befinner sig vid ett vägskäl. Vilken väg ska landet gå? Varför skulle man vilja stanna här och betala skatt om det mesta bara går rätt ned i ett stort svart hål av migration, integration, genusforskning och helt meningslösa projekt som kostar hundratals miljarder varje år? Otryggheten? Utanförskapsområden som sprider sig? Gängkriminalitet? Ovisshet och en välfärd som går på knäna?

Ger Sverige drygt en mandatperiod till. Om läget försämrats avsevärt, och folket inte vaknat fullt ut i valet 2022, då packar jag väskorna. Tack och lov pratar jag flytande ungerska och har kusiner och annan släkt i Ungern. Fyra år till blir det till att kämpa för Sverige och försöka väcka så många man bara kan, men om indoktrineringen sitter så djupt och är så fast rotad att inget förmår vända denna skuta absolut senast 2025, då blir det Budapest nästa och den svenska sagan är över för min del. Det skulle dock kännas obeskrivligt tungt i hjärtat. Sverige är och förblir mitt underbara hem, är trots allt född här med allt vad det innebär i form av minnen, barndom, vänner, kultur, traditioner etc. Hoppas innerligt att opinionsmätningarna för SD är grovt underskattade och att människorna ser vad som sker - och kommer att ske om inget görs. Landet är i desperat behov av en kursändring.
Senast redigerad av Smoothman 2018-08-28 kl. 17:58. Anledning: Förtydligande
2018-08-28, 17:53
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Värför tror du någon medvetet vill göra ett sämre jobb än vad man kan få till om man gör sitt bästa?

Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Därför att man har en sådan agenda, tillsammans med kunden.

Konspirationsteorier ger jag inte mycket för. Florerar på nätet hela tiden men ytterst få klarar av att bevisa något som helst.
2018-08-28, 17:54
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Värför tror du någon medvetet vill göra ett sämre jobb än vad man kan få till om man gör sitt bästa?

Du tror, om jag förstår dig rätt, att hälften av OI underskattar SD och andra hälften överskattar dem? (Det är ju betydelsen av att göra sitt bästa...)

2018-08-28, 17:56
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Du tror, om jag förstår dig rätt, att hälften av OI underskattar SD och andra hälften överskattar dem? (Det är ju betydelsen av att göra sitt bästa...)

Jag tror sanningen ligger nära snittet av alla OU yes.
2018-08-28, 17:56
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Skulle Sifo få rätt att SD får 18 % tror jag många skattebetalare kommer börja lämna landet och flytta ut tillgångar och inkomster. Sådant kan accelerera fort.

Så låga siffror menar du?
2018-08-28, 17:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Ok, hoppas du gör ordentligt narr av mig om du får rätt...
2018-08-28, 18:01
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Så låga siffror menar du?
ja så låga, då blir nästa mandatperiod identisk som denna, de kan ignorera SD i 4 år till. MP och C kommer bestämma migrationspolitiken.
2018-08-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ok, hoppas du gör ordentligt narr av mig om du får rätt...
Empiriskt sitter du ganska säkert skulle jag vilja påstå. Han jiddrar bara,
2018-08-28, 18:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Det tror jag med faktiskt. Då är hoppet förlorat, och man bör rädda de pengar man kan. Besvikelsen skulle vara mycket stor, om vi har hoppats på 23-25% men de bara skulle få 18% som du säger.

Då skulle det visa att mångkulturen och kaoset har segrat, bara att föra ut sina tillgångar för att rädda dem.
2018-08-28, 18:13
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Om du skulle få rätt i din förutsägelse, då har vi riktigt allvarliga problem i landet. Det skulle nämligen betyda att ca 80% av folket saknar sjukdomsinsikt. Failed State, here we come...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in