2018-08-28, 11:13
Medlem
Vet någon hur apples ytterförpackning ser ut? Produktlådorna är ju assnygga så kommer de i ngt fancy true eller är det brun wellpapp som gäller när man hämtar ut sitt paket på posten?
Citera
2018-08-28, 11:20
Medlem
Min senaste Mac kom i en vanlig kartong.... 😩

Skämdes som en gris när jag gick ut från butiken...
Citera
2018-08-28, 11:20
Medlem
Gneggars avatar
Brun kartong med diskret avsändare.
Citera
2018-08-28, 11:27
Medlem
AX64s avatar
Apples egna produktförpackningar är inget vidare emballage och skyddar inte mot större skador, så de brukar komma i något mer (läs vanlig kartong). Just dyr elektronik skickar man generellt ogärna i förpackningar som direkt avslöjar innehållet då sådana paket har en större tendens att få fötter längs vägen. Du får nog räkna med att behöva släpa hem en tråkig brun papplåda och se ut som vi andra luffare ett tag. Vill du absolut flasha för folk så kan du ju alltid fimpa emballaget direkt på utlämningsstället.
Citera
2018-08-28, 11:49
Medlem
Om inte jag minns fel så har i alla fall alla de saker jag köpt från Apple via internet skickats i en mer anonym och skyddande yttre brun kartan, men i denna har det varit samma flotta förpackning som man får sin nya Apple-grunka i om man köper den själv i butik. Så har det i alla fall varit med de iPad, iPhone och ATV etc jag köpt. Däremot levererades en iPhone utbytesenhet (inskickat för skrämbyte men fick en ytbytesenhet i retur) i en anonym liten brun kartong.
Citera
2018-08-28, 11:55
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pchaos
Vet någon hur apples ytterförpackning ser ut? Produktlådorna är ju assnygga så kommer de i ngt fancy true eller är det brun wellpapp som gäller när man hämtar ut sitt paket på posten?

En yttre brun, omärkt kartong (kan stå med serienummer och datormodell på en liten lapp, minns inte riktigt) med invändig stötdämpning för den fina vita Apple-lådan däri. 🙂

Edit: För datorerna är det i alla fall stötdämpning, med telefoner och annat vet jag inte riktigt hur det är.
Senast redigerad av Rassa 2018-08-28 kl. 11:58.
Citera
2018-08-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
En yttre brun, omärkt kartong (kan stå med serienummer och datormodell på en liten lapp, minns inte riktigt) med invändig stötdämpning för den fina vita Apple-lådan däri. 🙂

Edit: För datorerna är det i alla fall stötdämpning, med telefoner och annat vet jag inte riktigt hur det är.

De yttre fraktkartongerna när produkterna skickas är naturligtvis utformade för att skydda de inre produktförpackningarna på ett acceptabelt sätt, och även själva produktkartongerna är normalt rejält skyddande.

Har t ex fått iPads skickade i kartong där den inre produktkartongen varit upphängd i en sorts ”vagga” av plast eller kartong som fått den att vara fri från kontakt med fraktkartongens sidor.
Citera
2018-08-28, 22:38
Medlem
Kuriosa i sammanhanget är att kartongpappret till förpackningarna som t ex iPhone levereras i tillverkas i Iggesund av Holmen.
https://www.holmen.com/sv/produkter/kartong/iggesund-paperboard/
Citera
2018-09-04, 17:38
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frivolt68
Kuriosa i sammanhanget är att kartongpappret till förpackningarna som t ex iPhone levereras i tillverkas i Iggesund av Holmen.
https://www.holmen.com/sv/produkter/kartong/iggesund-paperboard/

En artikel där Tim Cook besöker bruket:

https://www.holmen.com/sv/press/nyhetsarkiv/nyheter/apple-och-tim-cook-planterar-trad-i-iggesund/

EDIT: Eller ja, skogen i alla fall 😉
Senast redigerad av Rassa 2018-09-04 kl. 17:49.
Citera
2018-09-14, 19:34
Medlem
Caspern50s avatar
Den sista iMac jag köpte OnLine vid årskiftet kom i en konformad brun wellpappkartong utan någonting som skvallrade om att det fanns en iMac på insidan.
De andra iMac:s jag köpt kom i vita kartonger med stor bild på innehållet. Allt för att tjyvarna skulle hitta rätt stöldgods.
Citera
2018-09-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Den sista iMac jag köpte OnLine vid årskiftet kom i en konformad brun wellpappkartong utan någonting som skvallrade om att det fanns en iMac på insidan.
De andra iMac:s jag köpt kom i vita kartonger med stor bild på innehållet. Allt för att tjyvarna skulle hitta rätt stöldgods.

Men det var väl den vanliga vita kartongen under den bruna ytterkartongen?
Citera
2018-09-15, 16:59
Medlem
Caspern50s avatar
Ursäkta. Jag glömde i förra inlägget att skriva " Mina två sista iMac:s jag köpte efter varandra vid årsskiftet" kom i konformade wellpappskartonger utan stöldbegärliga bilder på iMac datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in