2018-08-28, 06:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Såg kul ut i några minuter tills Lena Mellin eller vem det är åt sitt eget snor. Går vidare från detta trams, synd att de skulle dra ner nivån till kiss och bajs när det verkade finnas potential
Sanningen svider.
Citera
2018-08-28, 06:12
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Såg kul ut i några minuter tills Lena Mellin eller vem det är åt sitt eget snor. Går vidare från detta trams, synd att de skulle dra ner nivån till kiss och bajs när det verkade finnas potential

Lena Mellin har ätit sitt egna snor i direktsändning på AB.

Filmen var 10/10.
Citera
2018-08-28, 06:14
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Antar att det är upphovsrättsligt bakom ev nedplocket.

1. Ljudfiler
2. Faximil från DN.

Eller

Att någon anser att den är ärekränkande.

Att den porträterar romer på ett kränkande sätt.

Men den har stundom sina roliga stunder. Helt sevärd.

Men hur ska man kommentera och debattera om man inte får använda uttalanden i media?

Nu är det Nordkorea på riktigt.
Citera
2018-08-28, 06:17
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Youtube raderar Jens Ganman & Magnus Carlssons:

"SÅ ATT DET BLIR RÄTT
Premiär på Magnus Carlssons och min animerade … uhm … "satir" över tillståndet i Sverige."
https://www.youtube.com/watch?v=OOuq-onap9Q

Filmen kan ses här:
https://www.facebook.com/mange.andersson.7315/videos/2187878011470332/
&
https://www.dropbox.com/s/scrokabrlf4krtm/Så%20att%20det%20blir%20rätt%21.mp4?dl=0

Är detta det slutliga beviset på att Sverige år 2018 är det nya #DDR ???

Som svar på din fråga? Påminner om Sovjetunionen.

Det här att man inte får kritisera makten är en paradgren för SAP.

Tänk bara censuren under WW-II.

"Den okända hästen från Troja.."
Citera
2018-08-28, 06:32
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Det är inte så barnsligt som du menar, utan Mellins snorkråke-ätande är en hänvisning till en verklig incident i direktsänd TV i oktober i fjol.

Nyheter Idag refererar den här: https://nyheteridag.se/ater-aftonbladets-lena-mellin-en-snorkroka-i-direktsanding-avgor-sjalv/

Kan även ses här: https://twitter.com/brottsregering/status/917259506219978752
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-08-28 kl. 06:36.
Citera
2018-08-28, 06:45
Medlem
Hann se filmen innan den togs bort. Den lär dyka upp igen. För bra för att försvinna helt enkelt.
Citera
2018-08-28, 07:15
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2018-08-28, 07:16
Moderator
impieteers avatar
Trådar sammanfogade.
/ Mod
Citera
2018-08-28, 08:18
Medlem
Pinsamt att det här tas bort. Det kändes lite som ett test, för att se om Sverige skulle sjunka så sjukt lågt. Och hur blev det? Jo, borttagen inom två timmar. Pinsamt.

Men filmens innehåll då? Alltså... jag älskar ju typ South Park eller Norske Grønnsaker (NRK, alltså statligt orkestrerad satir från Norge - som är jävligt spot on ibland) och denna film har vissa likheter. Jag tycker inte det blir för mycket alls, men tycker att denna film kanske kunde ha satts ihop lite bättre. Den var lite osammanhängande och hade kunnat ha snyggare punchlines. Men överlag rolig, och framförallt viktig.

Det som blir lite extra tragiskt är när Sverige än en gång påvisar sin kränkthet över en tecknad skämtfilm och massanmäler tills den blir borttagen. Jag skäms å det grövsta över Sverige (på riktigt)!
Citera
2018-08-28, 08:52
Medlem
Holdingbreaths avatar
Det måste svider för Louise Epstein och visa andra.

Bra konst? Inte hela vägen men det hade raskande tempo för att undvika kritiken.
Citera
2018-08-28, 08:59
Medlem
Som svar på frågan. Ja. När politisk satir (riktad åt ett visst håll bara) inte kan tillåtas är det ett tecken på att vi närmar oss diktatur. Vi är ganska nära. Filmen är egentligen harmlös. DDR, here we are.
Citera
2018-08-28, 10:19
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Som svar på frågan. Ja. När politisk satir (riktad åt ett visst håll bara) inte kan tillåtas är det ett tecken på att vi närmar oss diktatur. Vi är ganska nära. Filmen är egentligen harmlös. DDR, here we are.
Visst. Filmen är rätt harmlös och bara det gör ju att man anar en viss desperation hos dem filmen riktar sig mot. Tål de inte lite skoj? Jag hittar inget att censurera för, jag är ju inte censor, men om den tagits bort för att den var tråkig, för lång och förutsägbar så kan jag förstå skälet, men jag har hittills inte hört att de har stilpoliser på youtube. Ja då hade nog de flesta filmer plockats bort.

Det är ju ett skämt att denna film plockats bort av youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in