Citat:
Ursprungligen postat av
johannespaulus
Norra Djurgårdsstaden tror jag enbart är köpt i spekulation eller av personer som gått på PR-kuppen att det växer fram ett nytt "innerstadsområde".
Hade ju kunnat funka... Men med alla de andra nya högt prisatta områdena kommer det bli svårt att fylla. Priserna är uppåt väggarna i hyresrätterna också, eg, i det "gröna" huset kostar ettor ala 38kvm mellan 9k-10k. Det verkar bara byggas upp till små 4or och de landar mellan 14-20k+. Iofs får man en stor balkong...
Djugårdstaden har vuxit fram snabbt det senaste året, området känns lite generiskt som mycket annat nytt. En del hus ligger mcyket tät på varandra, speciellt de där fina radhusen vid ån. Finns en del skräck också, tänker på de röda husen - som att bo i ett konstant larm... Men i sig är stadsdelen betydligt trevligare än Hammarby Sjöstad eller Marievik. Har dock också svårt att se detta fyllas upp utan extra stimulanser...
Med Haga har de satsat på något helt annat, Manhattan! Ännu tätare bebyggelse... Nu när marken lämnas tillbaka och sedan reas ut... Vi får bara hoppas att parken planteras och det byggs klart. Mycket kvar att påbörja här fortfarande... Mer eller mindre hela Solna sidan vill jag tro?
När man åker runt Sthlm börjar man inse magnituden av detta bekymmer, om man bara ser siffrorna kan det vara svårt att få perspektiv på detta.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomröstningen_om_införande_av_euron_i_Sverige_2 003
Om vi sedan tänker på vad som händer i EU just nu, Brexit-Greklands IMF lån-Deutsche Bank-Italien-etc ++ Handelskrigen som blommar...
Vi behöver lite mer Sven-i-banan och Hanmedhornen (
(FB) ATH på flera ledande marknader. Vilken hedge kör ni för eventuellt kommande nedgång?) i tråden...