HerrTeamDavidsson 26 May 18
Moahaha, den luringen knäcktes lätt då en rostig version ligger hemma och testas på alla gäster. Men här räckte det inte hela vägen in, utan mer kul väntade. Snyggt gjort! Tack för upplevelsen och hälsningar från Örebro.
Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat,(.....). Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"
Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
opersonligt sätt,[/i] den nämner inte brottsoffret som en person och den uttrycker ingen egen sorg eller saknad av offret. Däremot omnämns det fasansfulla som inträffat som något som orsakats "av andra utan att man på något vis kan påverka själv". (....)
Människor har olika lätt att uttrycka sig väl, att förstå hur det man skriver kan tolkas och att känna på sig vad som bör framföras i en viss situation. Detta särskilt om situationen berör personen starkt.
(...........) Nu låter det tyvärr nästan som att det främst är det egna livet som förändrats på ett avgörande sätt.
Parenteserna illustrerar textpartier som Tjackarismyg har raderat.
Som
Trier säger är detta gammal skåpmat, men ibland är det just det som ingen får rätsida på som man behöver fokusera för att kunna lägga undan i lugn och ro. SD's text väcker samma undermedvetna reaktion hos de flesta, men vi försöker förklara det utifrån olika idéer.
Trier har sin idé, andra har sin, jag har min.
Jag tolkar texten så att SD skriver på ett konstlat sätt för att understryka att han förstår allvaret i ett dödsfall. "Livet är förgängligt" sätter genast fokus på det men med en sakral 1800-talston som skär sig en del mot "Moahhaa". "Fasansfulla sätt" å andra sidan kan ge uttryck för det som har hänt LW från 2014 och sedan bara blivit värre.
Tries tolkning att:
Nu låter det tyvärr nästan som att det främst är det egna livet som förändrats på ett avgörande sätt, håller jag med om, för det är nog det SD menar.