2018-08-27, 18:07
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaoos
Tack, då kan jag tryggt rösta på AFS

Så ska det låta! Se till att gå på ett torgmöte om du har möjlighet, mycket underhållande och lärorikt om man vill förstå sig på partiet bättre!
Senast redigerad av Ulo2000 2018-08-27 kl. 18:11.
Citera
2018-08-27, 18:14
Medlem
Tjyvass avatar
Den globala finanselitens nyttiga idioter på tidningen Flamman hetsar mot AfS

http://flamman.se/a/betalforetagen-blir-mellanhander-for-rasistisk-verksamhet
Citera
2018-08-27, 18:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Alla som ställer upp på valmanifestet är välkomna. Jag kan lova dig att vanligt folk inte kommer att bry sig det minsta om vilka som stödjer AfS efter nästa lågkonjunktur, som sannolikt blir en riktig depression. Då kommer folk att flockas till alternativ som gör skillnad. Nej, AfS ska inte låta sig hunsas och späs ut som SD.

Moralism är bara viktigt för mätta magar.

Tror att du har en viktigt point där.. Nästa lågkonjunktur kan komma skaka om oss i dess grundvalar, dessutom föreligger risk för att det kommer ske otrevligheter i bank o finanssystemen, nationellt o internationellt, vilket kan ta oss till ett betydligt ”varmare ställe”.

Finanskrisen 2008 fick mest en våt filt över sig, men brandhärden ligger där latent.
Citera
2018-08-27, 18:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du plockar ut fingrarna ur öronen kommer du att upptäcka att ingen dör av att diskutera frågan om AfS umgås med rasister och har en stor rasistisk svans både på webben och på gatan. Detta är ett problem för partiet då det undergräver deras trovärdighet hos folk som inte är rasister.

Poängen är att AfS inte bryr sig om vilka du kallar för rasister. Man ser det t.o.m. som en hedersbetygelse att bli kallad för rasist. Så om du anser att du har något sakligt att säga, så får du göra som jag har rätt dig att göra: Säg det utan att använda ordet rasist.

Citat:
Hur är det inte främlingsfientligt att vilja slänga ut en halv miljon människor ur landet bara därför att man betraktar dem som främlingar? Bättre kan du.

bara därför att man betraktar dem som främlingar...

Du har alltså inte alls förstått vad som står i partiprogrammet. Godnatt!

---

Hittills har det alltså inte framförts någon vettig kritik av AfS' politik. SD:arna gör det aldrig. Och jubelidioter som Regulus kan vare sig läsa eller hantera den enklaste logik. Virrvarret han skriver kan nog knappast ens räknas som en åsikt, det är mer av en psykisk förvirring. I hans eget förvirrade huvud är han ett under av saklighet och redighet. Han är på tok för dum för att fatta hur korkad han är.
Citera
2018-08-27, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
AfS har påverkat politiken redan, innan de ens är med i riksdagen. Det är hög energi det...
Så vad händer nu menar du? Förstår inte varför man hejar när någon snor ens policy?
Citera
2018-08-27, 18:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skellefteå:
Ett kort men förvisso kärnfullt tal av Gustav Kasselstrand.

Som ett gäng ”nyanlända” försökte störa ut, utan större framgång.

https://www.youtube.com/watch?v=67bAd_oNTNg
Citat:
Återvandringsturnén har kommit till KÖPING!

https://www.youtube.com/watch?v=bn98W3p93iM

En sak som slår mig efter att ha tittat på några av AFS torgmöten (på YouTube) är att det är väldigt många (utomeuropeiska) invandrare i publiken. Speciellt MENA-invandrare och afrikaner.

- Beror det på att de är nyfikna på AFS?

- Eller beror det på att de vill markera sin närvaro och "sätta sig i respekt"?

- Eller är det så gatubilden helt enkelt ser ut idag, även i mindre städer? De är där av en ren slump?
Citera
2018-08-27, 18:46
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En sak som slår mig efter att ha tittat på några av AFS torgmöten (på YouTube) är att det är väldigt många (utomeuropeiska) invandrare i publiken. Speciellt MENA-invandrare och afrikaner.

- Eller är det så gatubilden helt enkelt ser ut idag, även i mindre städer? De är där av en ren slump?

Av samma anledning till att du ser barn, parkbänksalkisar och pensionärer. Vanliga svenskar i arbetsför ålder är just på sitt arbete. Invandrarna driver planlöst runt i centrum och syns därför mer, testa själv att dra ner på centrum en tidig eftermiddag och du kommer få det svårt att känna igen dig.
Citera
2018-08-27, 18:48
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:

Svenskarna arbetar.
De där är arbetslösa slödder som hänger på bytorget. De gör samma skit som de gjorde i hemlandet där de också meningslöst hängde på bytorget.
Det är nästan bara utländska bonnläppar man släppt in i landet.

Ett slödder som tilldelats bostad och bidragspengar är ute och hänger för den har ingen större intelligens för att ha en hobby eller för att studera osv.
De är komplett värdelösa. Det i sin tur skrämmer bort andra människor, vem vill vara på en plats där efterblivna och kriminella bonnläppar som kan gå igång som en mongolid av bara en blick håller till?

Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Seriöst opera inbyggd vpn? Gratis?

Japp. Läs på deras hemsida.
"Try the Opera browser - now with a built-in ad blocker, battery saver and free VPN."
https://www.opera.com/
Citera
2018-08-27, 18:49
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:

Har du sett deras kommentarsfält på Instagram så fort de lägger upp något islamkritiskt? Är nog många som börjar bli oroliga att de kommer skickas hem.

Några vill väl sätta sig i respekt eller är allmänt nyfikna. Men ja, gatubilden ser ut såhär, åtminstone i min egna hemstad. I många mindre städer ändrades gatubilden över en natt i stort sett på senare år. Just Köping är en stad jag själv besökt mycket då jag haft släkt där. Det var inte så längesen jag var där och det var en typiskt svensk sömnig småstad, men sist jag var där så hade gatubilden förändrats totalt. Pensionärer varnades för att ta ut pengar på stan då det skett massa rån, bland annat. Gick på något café och var väl nästan enda svensken därinne.

Min egen hemstad är lite liknande. Visst fanns det en och annan invandrare tidigare, men sedan 2015 har gatubilden förändrats totalt och man känner sig inte hemma där längre. Vandalisering och brottslighet har ökat samtidigt, man kan ju undra vad det beror på?
Citera
2018-08-27, 18:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
AfS behövs. Nu har SD släppt tanken på dubblad kvotflyktingmottagning och vill satsa en miljard på återvandring. AfS har påverkat svensk migrationsdebatt bara genom att existera.

Just precis. Och SD dansar med, som den viljelösa clowngrupp som de är. Det vi ser här är början till slutet på SD, och inledningen på AfS' uppstigande som det stora nationalistpartiet. Det kommer 3-4 val till 2022. Men det är inte ens säkert att AfS kommer att behöva så många ronder för att vinna matchen över SD för positionen som största oppositionspartiet.

Så vitt jag kan se är SD helt chanslösa.
Citera
2018-08-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Just precis. Och SD dansar med, som den viljelösa clowngrupp som de är. Det vi ser här är början till slutet på SD, och inledningen på AfS' uppstigande som det stora nationalistpartiet. Det kommer 3-4 val till 2022. Men det är inte ens säkert att AfS kommer att behöva så många ronder för att vinna matchen över SD för positionen som största oppositionspartiet.

Tror exakt detta. Redan ett par år efter riksdagsinträdet började jag tröttna på ledningen i SD och sätta mitt hopp till ungdomsförbundet. Om SD då hade haft en demokratisk struktur så hade dessa ”ungdomar” redan tagit över nu men partistadgan var riggad för att nuvarande ledning inte skulle kunna tvingas bort innan de själva valde det. SD är det minst demokratiska parti vi har sett i Sverige, förutom de olika nazistpartierna.

Om AfS kommer in nu så kommer det inte ta lång tid innan de är större än SD. Hela kommunföreningar kommer hoppa över.
Citera
2018-08-27, 19:00
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Ett bra exempel är Nederländerna där det nya Forum voor Democratie fick 1,8 % i valet 2017 vilket räckte för att få mandat där. Vet inte exakt hur deras politik skiljer sig från Geert Wilders parti (PVV), men de verkar vara hårdare om jag förstått det rätt, och påminner även om AfS rent intellektuellt.

Titta på opinionsmätningarna nu: https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_Dutch_general_electio n

De är lika stora, ibland större än PVV. Kommer AfS in i riksdagen (eller hamnar strax utanför) kan vi mycket väl få se samma utveckling i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in