Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
En sak som slår mig efter att ha tittat på några av AFS torgmöten (på YouTube) är att det är väldigt många (utomeuropeiska) invandrare i publiken. Speciellt MENA-invandrare och afrikaner.
- Beror det på att de är nyfikna på AFS?
- Eller beror det på att de vill markera sin närvaro och "sätta sig i respekt"?
- Eller är det så gatubilden helt enkelt ser ut idag, även i mindre städer? De är där av en ren slump?
Har du sett deras kommentarsfält på Instagram så fort de lägger upp något islamkritiskt? Är nog många som börjar bli oroliga att de kommer skickas hem.
Några vill väl sätta sig i respekt eller är allmänt nyfikna. Men ja, gatubilden ser ut såhär, åtminstone i min egna hemstad. I många mindre städer ändrades gatubilden över en natt i stort sett på senare år. Just Köping är en stad jag själv besökt mycket då jag haft släkt där. Det var inte så längesen jag var där och det var en typiskt svensk sömnig småstad, men sist jag var där så hade gatubilden förändrats totalt. Pensionärer varnades för att ta ut pengar på stan då det skett massa rån, bland annat. Gick på något café och var väl nästan enda svensken därinne.
Min egen hemstad är lite liknande. Visst fanns det en och annan invandrare tidigare, men sedan 2015 har gatubilden förändrats totalt och man känner sig inte hemma där längre. Vandalisering och brottslighet har ökat samtidigt, man kan ju undra vad det beror på?