2018-08-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Varför fick Jimmy (som du för övrigt påstår att du inte vet vem det är) inte någon hjälp? Var inte han ett offer likt alla andra?
Jimmy valde ju att avstå den hjälp kommunen erbjöd.

Sökte ju istället ett hus att hyra och ryktet i tråden var att han fick napp.
2018-08-27, 11:12
Medlem
SmygarBerits avatar
Gaah, missat hela denna cirkus. hade flera sidor att läsa igen mig på

Vill bara börja med att säga varmt välkommen Ymmij1958
Alltid bra när någon kan komma in i tråden som har lite insyn . Jag förstod inte riktigt bara vem det var du kände bäst; Joel eller Therese?
Trist att den där Malin ska vara taskig, tror dock inte att det ska hjälpa md att hänga ut henne här på tråden, risken finns att du blir avstängd. Bara ett tips
2018-08-27, 11:52
Medlem
Du ymmij, är det inte konstigt att alla förutom du, oärligjet123 och Tereses mamma är så väldigt säker på att terese är skyldig till allt hon är anklagad och dömd för medans ni säger att hon är den ärligaste, snällaste och bästa människan på jorden?
Så väldigt konstigt att vi och ni har så otroligt olika uppfattningar.

Jag menar att en människa som är så genomgod och snäll brukar inte ha så många ovänner. Varför skulle någon vilja förstöra för en så fin människa? Hon har ju inte direkt något att vara avundsjuk på.
2018-08-27, 12:03
Medlem
Drudass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flubro
Du ymmij, är det inte konstigt att alla förutom du, oärligjet123 och Tereses mamma är så väldigt säker på att terese är skyldig till allt hon är anklagad och dömd för medans ni säger att hon är den ärligaste, snällaste och bästa människan på jorden?
Tror att det är något vi andra på Flaceback helt enkelt bara får ta att apcentera.
Men visst är det märkligt?
2018-08-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flubro

Jag menar att en människa som är så genomgod och snäll brukar inte ha så många ovänner. Varför skulle någon vilja förstöra för en så fin människa? Hon har ju inte direkt något att vara avundsjuk på.

Stora saken är att VI KÄNNER terese hennes mamma jimmy vänner släkt känner terese innan och utan och vet hon är oskyldig

Lila saken är att ni på flashback och på jorden ni vet ingenting om terese för ni känner inte Henne felet med er är ni tror på falska lögner rykten

Men den som vet sanning är terese och dom som värkligen känner terese väl vet hur terese är som person och terese är ingen som gör olagliga saker !!
2018-08-27, 12:17
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymmij1958
Stora saken är att VI KÄNNER terese hennes mamma jimmy vänner släkt känner terese innan och utan och vet hon är oskyldig

Lila saken är att ni på flashback och på jorden ni vet ingenting om terese för ni känner inte Henne felet med er är ni tror på falska lögner rykten

Men den som vet sanning är terese och dom som värkligen känner terese väl vet hur terese är som person och terese är ingen som gör olagliga saker !!

Du har rätt i att vi inte känner Terese, vi känner inte Joel heller men du vill väldigt gärna att vi ska tro att han är en våldsam person! Alltså det finns en hel FUP med information om vad Terese har sysslat med! Hon är fälld för detta! Du måste ju förstå att mycket pekar på att hon har gjort sig skyldig till dessa sakerna.
2018-08-27, 12:43
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Helt underbar tråd måste jag säga!

I mina ögon så finns det bara en enda person som garantera till 100% att T ÄR oskyldig....nämligen den skyldige själv.

T verkar snurrigare än snurrigast och en del av hennes soldater till "omgivning" sitter fast i karusellen. Sen går det alltid spekulera i hur många dom egentligen är
2018-08-27, 13:14
Medlem
Citat:

Terese har två sidor, en ond sida och en god sida. Den onda sidan tror jag utvecklades hos Terese när det blev för tufft för henne med barnen, hon knäcktes av ansvaret och då började hon hålla på med olagligheter, eftersom hon var arg och ledsen för att hon inte funkade som mamma längre. Man behöver inte känna en människa, för att förstå sig på personen, utan man vet hur folk ibland fungerar när livet blir för tufft för dem.

Tereses liv blev inte som hon tänkt sig. Hon har inte accepterat sin utvecklingsstörning och att hon inte kan leva som hon vill leva, utan måste ha hjälp med mycket. Vi alla måste acceptera att vissa saker klarar vi inte av och det är tungt att göra det, men när man väl har accepterat alla sina fel och brister, då kan man bli en riktigt bra människa. Terese kan ha ett riktigt bra liv, även om barnen inte bor hos henne, hon kan vara en jättebra mamma utan att de bor ihop, men då måste Terese sluta låta den onda sidan ta över och förstöra för henne själv och andra när hon blir ledsen och arg.
Senast redigerad av Florman 2018-08-27 kl. 13:16.
2018-08-27, 13:20
Medlem
hum.by.666s avatar
Facinerande, men samtidigt skrämmande, läsning måste jag säga. Att ständigt skylla på andra när någon själv gör fel är typiskt för att inte tar ansvar för sina egna handlingar.

Är det så att Tessan inte får följa med Joel och hans flytt till Stockholm och det triggat igång henne? Joel ska tydligen starta ett nytt liv - utan Tessan - över 50 mil bort och det blev för mycket för Tessan att acceptera. Då ska det "ges igen" - att få redigt folk och myndighet tro att Joel totalt "flippat ut" igen och startat ett nytt insta-konto med grova hot om att döda sina vänner och jobbarkompisar.

En ny skribent har beskyddande dykt upp i tråden, med samma avsikt att smutskasta andra människor och framhäva Tessan som den "sannste äligaste kvinnan i världen". Att visa andras fel och brister och samtidigt göra Tessan till offer är inte ärligt. Som jag ser det är inte alla andra som jävlas med henne, utan tvärtom.

Stackars Joel och Jimmy, samt alla som råkar komma i närheten av Tessan när hon inte får som hon vill. Tessan skyr inga medel för att få andra att må dåligt.
2018-08-27, 13:24
Medlem
Citat:
Malin håller på jävlas med terese och suzanne
Malin lämnar inte t s i fred t ha blivid hotad av malin malin ska slå ihjäl terese

Nu tycker jag inte att man ska säga att man ska slå ihjäl folk, men det är en sak man ibland kan säga när man är riktigt arg, det betyder inte att det är ett verkligt hot. Terese har ju också hotat med att skära upp folk, bomba etc, men det är inget hon skulle göra i verkligheten, det är jag helt säker på, däremot är det onödigt att slänga ur sig att man ska misshandla och döda folk, det är ju inget som förbättrar vänskapen direkt.
2018-08-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Facinerande, men samtidigt skrämmande, läsning måste jag säga. Att ständigt skylla på andra när någon själv gör fel är typiskt för att inte tar ansvar för sina egna handlingar.

Är det så att Tessan inte får följa med Joel och hans flytt till Stockholm och det triggat igång henne? Joel ska tydligen starta ett nytt liv - utan Tessan - över 50 mil bort och det blev för mycket för Tessan att acceptera. Då ska det "ges igen" - att få redigt folk och myndighet tro att Joel totalt "flippat ut" igen och startat ett nytt insta-konto med grova hot om att döda sina vänner och jobbarkompisar.

En ny skribent har beskyddande dykt upp i tråden, med samma avsikt att smutskasta andra människor och framhäva Tessan som den "sannste äligaste kvinnan i världen". Att visa andras fel och brister och samtidigt göra Tessan till offer är inte ärligt. Som jag ser det är inte alla andra som jävlas med henne, utan tvärtom.

Stackars Joel och Jimmy, samt alla som råkar komma i närheten av Tessan när hon inte får som hon vill. Tessan skyr inga medel för att få andra att må dåligt.

Väl talat. Skillnaden mellan nu och då är ju att hoten numera kommer från Joels IP och kanske hans telefon/dator. Det gör mig riktigt orolig. Tessan kanske inte är den vassaste kniven i lådan men jag tror hon lärt sig mycket härifrån.
2018-08-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666

Ja, varför ska Joel ens flytta till Stockholm, han har ju torkat bord på Max i Umeå med omnejd i flera år och i mina ögon verkar det vara en samhallgrej eftersom han verkligen inte torkar bord i raketfart och absolut inte gör något annat och Samhall borde kunna fortsätta sponra hans bordstorkande här tycker man. Tror Terese är riktigt ledsen över hans flytt, men då hon inte tillåter sig att känna sorg, så blir hon nog arg och hämndlysten istället. Tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in