2018-08-26, 17:09
Medlem
Eftersom skadeglädjen är den enda sanna glädjen så kommer jag att festa hårdast om MP åker ut. Det näst bästa vore om S hamnar under 20%, men det bedömer jag tyvärr som högst osannolikt.

Det vore förstås kul med extra bra resultat för AfS och SD också, men jag räknar redan med att valet kommer att bli en metapolitisk framgång för högern så det skulle inte bli en lika stor glädjechock.
Citera
2018-08-26, 17:15
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Det enskilt största som skulle övertrumfa allt annat vore att miljöpartiet utplånades. Jag byter gärna alla andra tänkbara positiva utfall mot detta.

Tyvärr kommer det inte att hända eftersom massmedia dragit igång den gigantiska operation "rädda MP, till varje pris".
Tragiskt nog finns det tillräckligt många korkade kärringar som sväljer propagandan för att rädda smutset kvar i riksdagen en period till.
Citera
2018-08-26, 18:48
Medlem
ricardo22s avatar
Att Alternativ för Sverige kommer in i riksdagen. Det skulle vara en sådan käftsmäll mot fulmedia och etablissemanget om ett parti som de helt har försökt att tiga ihjäl kommer in endast genom kampanjarbete, social media och alternativ media.
Citera
2018-08-26, 19:30
Medlem
Tradens avatar
1. AfS kommer in skulle nog göra att många ministrar frivilligt tar ut tjänstepension och avgår.
2. MP åker ut. En lättnadens suck drar genom landet att detta förvirrade islamistpartiet försvinner.
3. Liberalerna åker ut. Skulle inte alls förvåna mig om det hände. Intetsägande parti.
4. Socialdemokraterna får under 20%. Inte alls otroligt med tanke på hur efterbliven Löfven framstår.

Ungefär i den rangordningen.
Citera
2018-08-26, 19:42
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro116
AfS <1.0% kommer bli riktigt kul! Inte för att någon i verkliga livet reagerar eftersom de allra flesta inte känner till dem, utan för att Flashback tror att de ska ta sig till riksdagen.

Att alla på valnatten här i denna tråd kan skratta åt micor116 inlägg.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-08-26 kl. 19:44.
Citera
2018-08-26, 20:42
Medlem
Lilabanans avatar
1. AfS inträde i riksdagen
2. MP's utträde ur riksdsgen
Citera
2018-08-26, 21:06
Medlem
Mp ut ur riksdan ,sd 35% , löfven bort som statsminister
Citera
2018-08-26, 21:15
Medlem
reaktionerna när första valresultaten kommer och när programledarna i SvT och TV4 måste redovisa 'Övrigt' stapeln som ligger på över 5%

"Oj vad är det här nu, det nya partiet A..AfS ser ut att ligga på 4,7%" därefter en pinsam tystnad
Citera
2018-08-26, 22:36
Medlem
Europes avatar
Jubla vet jag inte, men jag kommer följa SVT:s valvaka och jag gissar att det kommer bli ett och annat bekymrat skrynkligt ansikte att småmysa till. Orsakerna kan bli det enastående valresultatet för SD, historiskt rekordlågt resultat för S, att MP eventuellt åker ut, att L eventuellt åker ut (om KD åker ut, så undrar jag om jag får se värst många förfärade miner och skrämt viskande röster) och den generella växande insikten hos dem att de håller på att förlora greppet över medborgarna.
Citera
2018-08-26, 22:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jubla vet jag inte, men jag kommer följa SVT:s valvaka och jag gissar att det kommer bli ett och annat bekymrat skrynkligt ansikte att småmysa till. Orsakerna kan bli det enastående valresultatet för SD, historiskt rekordlågt resultat för S, att MP eventuellt åker ut, att L eventuellt åker ut (om KD åker ut, så undrar jag om jag får se värst många förfärade miner och skrämt viskande röster) och den generella växande insikten hos dem att de håller på att förlora greppet över medborgarna.

Samma förväntningar här. Kommer väl att jubla när Löfven håller sitt valförlust-tal; "Vill tacka alla för allt, men vi räckte inte ända fram" eller något i den stilen kanske..
Citera
2018-08-26, 22:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
reaktionerna när första valresultaten kommer och när programledarna i SvT och TV4 måste redovisa 'Övrigt' stapeln som ligger på över 5%

"Oj vad är det här nu, det nya partiet A..AfS ser ut att ligga på 4,7%" därefter en pinsam tystnad

Det är just sådana pinsamma tystnader när de nervöst skruvar på sig som jag hoppas få uppleva. Det är bäddat för att de ska kan ske på flera olika sätt. Dock är jag lite orolig över att regimens politruker verkar vara mer klara över sakernas tillstånd i år än de var vid förra valet, då de verkade närmast ha börjat tro på det de hade kampanjat om under valåret (tron på höga siffror för MP, att FI skulle ta sig in i riksdagen, att SD skulle få betydligt lägre valresultat o.s.v.). Den här gången krävs inte bara väntade resultat, utan lite mer än väntade resultat.

Edit: Vem minns inte den sekteristiska stämningen i SVT-studion vid EU-valet 2014, med Pascalidou och alla de andra stollarna? I år känns det som luften gick ur politrukerna redan långt innan valrörelsen ens kom igång.
Senast redigerad av Europe 2018-08-26 kl. 22:46. Anledning: Edit
Citera
2018-08-26, 22:48
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Det enskilt största som skulle övertrumfa allt annat vore att miljöpartiet utplånades. Jag byter gärna alla andra tänkbara positiva utfall mot detta.

Tyvärr kommer det inte att hända eftersom massmedia dragit igång den gigantiska operation "rädda MP, till varje pris".
Tragiskt nog finns det tillräckligt många korkade kärringar som sväljer propagandan för att rädda smutset kvar i riksdagen en period till.

Detta, jag hade ochså bytt bort framgångar för SD och AfS bara för att se Miljöpartiet åka ur riksdagen. Men som du skriver så kommer det inte bli så, MP lär väl hamna på mellan 5-6 %. Det hade verkligen varit bra för landet Sverige att galningarna försvann i fyra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in