2018-08-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Detta, jag hade ochså bytt bort framgångar för SD och AfS bara för att se Miljöpartiet åka ur riksdagen. Men som du skriver så kommer det inte bli så, MP lär väl hamna på mellan 5-6 %. Det hade verkligen varit bra för landet Sverige att galningarna försvann i fyra år.

Vi får väl se nu i slutspurten när MP utsätts för mothugg och angrepp från andra partier i debatter?
Hittills har MP bara råkat ut för inställsamma journalister som stryker dem medhårs.

Förra valet tappade MP 35 % i valresultat, i jämförelse med OM innan valet!

(FB) Varför är MP alltid överskattat i OM innan val?
Citera
2018-08-26, 23:11
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja vilken händelse som rimligen skulle kunna ske i valet 2018 skulle ni jubla mest åt? Om det flera saker så nämn en primär och en sekundär. Det verkar ju kunna bli många extraordinära händelser så att säga.
Att vi vet att det är valfusk.
Citera
2018-08-27, 00:50
Medlem
Förmodligen det mest osannolika scenariot i denna tråden, men äsch, om man får drömma:
SD på runt 31-35%, AfD in med ca 5-6%. KD stannar och allierar sig med tidigare nämnda partier. M + L åker ut, och ligger på runt 3,5% vardera. Nu har ovan nämnda trio mandatmajoritet i riksdagen, vilket gör att det tar hus i helvete - valfusket påbörjas, vår ''demokrati'' slopas av vänstern; de kan helt enkelt inte acceptera det faktum att ''rasisterna'' har en majoritet i riksdagen.

Givetvis går resten av världen inte ovetandes om vad som just hänt i lilla Sverige. Med Trumps USA i täten så går amerikanska trupper in i landet, där Sveriges regnbågsmilitär blir utraderad på mindre än 7 timmar (bör nämnas att en stor del av vår kära krigsmakt vägrade bidra till galenskaperna.
Till sist: huvuden rullar bland de högst uppsatta landsförrädarna såsom Stefan Lövfen och Isabella Lövin (okej, inte bokstavligt talat, önskar givetvis ingen döden, men de skickas till guantanamo, för att stå till svars för sina brott mot demokratin).
Landet styrs nu av en svenskvänlig riksdag. Bör däremot nämnas att skandaler bland SD's ledamöter fortsätter att dyka upp i tid och otid, men likt 7klöverns skandaler så tystas dessa ned bland media.

---

Några faktiskt realistiska scenarion däremot:
- SD över 26%
- AfD över 2,5%
- S under 20%
- MP ut
- L ut

Utan inbördes ordning.
Citera
2018-08-27, 02:04
Medlem
IceEyess avatar
Naturligtvis Miljöpartiets utträde ur riksdagen. Deras maktinflytande har åsamkat påtagliga skador för det svenska samhället.
Citera
2018-08-27, 02:21
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag kommer att jubla åt SDs framgång. Förhoppningsvis också åt att MP åker ut och att C hamnar på en mycket lägre nivå än vad opinionsundersökningarna visat.

Sen vill jag också stryka under att jag kommer att jubla jäkligt mycket åt att F! inte kommer att uppnå sina 4%.
Citera
2018-08-27, 07:58
Medlem
Ögonblicket då stadsministern hulk-gråtandes lämnar socialdemokraternas valvaka, för att aldrig synas i rampljuset igen.
Citera
2018-08-27, 09:41
Medlem
Att S kanske inte blir största parti och sakta närmar sig sin så efterlängtade död! Det är värt lite skumpa!

Sedan kan jag inte bli lyckligare än om MP (och gärna KD) åker ut. Det blir roligt att se Busch Thors min, så kaxig som hon var emot Åkesson i senaste partiledardebatten, där hon fick det att låta som att KD var landets största parti! Humor!
Citera
2018-08-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Några faktiskt realistiska scenarion däremot:
- SD över 26%

Det är troligt. Även om många undersökningar den senaste tiden visat på betydligt lägre siffror för SD tror jag ändå att det kommer bli en brutal ökning jämfört med tidigare. Många, som dessutom är mer eller mindre emot SD, verkar tro att dem (SD) kommer hamna ÖVER 30%. Svårt att säga såklart...

Citat:
- AfD över 2,5%

Tar för givet att du menar AFS? I sådant fall: Inte så troligt. F! har fått extremt mycket uppmärksamhet i media, och har trots detta inte nått några vidare framgångar (förvisso har dem en alldeles gräslig politik, men det är ju högst subjektivt å andra sidan - och svensken verkar ju på något jävla vänster gilla tredje vågens feminism - själv kräks jag).

Även partier så som Medborgerlig Samling har börjat synas rejält i alternativa medier, men jag tror inte heller att dem kommer särskilt långt (även om det är deras politik som ligger mig själv närmast). De enda fall där AFS uppmärksammats i svensk stormedia är för att de verkar splittra SD-väljare. Gå inte på medias ljug!

Citat:
- S under 20%

Hm. Inte troligt. Många partier har väljare som röstar "med hjärtat" (idioter, med andra ord) och baserat på någon form av politiskt arv (framför att välja det som rent logiskt vore det bästa för landet, vårt folk och vår ekonomi). S är kanske det mest typiska av sådana partier. Även om många droppar av ser vi ändå just nu att S får runt 25 - 26% i alla mätningar. Jag tror de kommer minska, men de lär absolut inte hamna under 20% (tyvärr... jag önskar verkligen inget annat än att du har rätt).

Citat:
- MP ut

Det kanske mest troliga. Allt annat vore skandal. Så utomordentligt dåligt som ett parti skött sig i regeringsställning - ja, det får man nog leta efter. Och hur man så maniskt fokuserat på miljöfrågan, för att sedan inte alls föregå med gott exempel. Nä, jag skulle seriöst bli chockad om MP inte åkte ut! Jag håller med dig i denna!

Citat:
- L ut

Även här tror jag tyvärr att du har fel. Det har många gånger hänt att flera partier hamnade under spärren i undersökningar precis innan valet. Ofta partier så som KD och L. Men på något sätt lyckas de alltid skramla ihop väljare på slutet. Jag tror även där att människor är inbitna väljare sedan länge tillbaka. Men de gillar egentligen inte det egna partiet. De vill välja en annan väg, men vet inte vad, de är alldeles för oinsatta och på valdagen blir det helt enkelt så att man rutinröstar. Jag tror även att många religiösa röstar på KD enbart p.g.a. sin religiösa övertygelse, framför att det faktiskt vet vad partiet står för. Tragiskt men sant.
Jag tror alltså INTE att L åker ut. De klamrar sig nog kvar och vi lär fortsatt få höra Jan Björklund stå och pladdra på om den svenska skolan och hur viktigt EU är för oss! :P
Citera
2018-08-27, 18:04
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Tyvärr åker inte Mp ut. Dom har höga 6% nu efter skogsbränderna. + 2 % röster tappar dom inte på den korta tid som är kvar. Mp skålade nog i lönndom i champagne under tiden bränderna spred sig.

Jo jag har sett att SVT storsatsat på "klimatveckan" och bjudit in miljöpartiet mer eller mindre dagligen till studion, samtidigt som de (tillsammans med övriga MSM) försöker hävda att klimatfrågan är den stora valfrågan. Tyvärr finns det väl tillräckligt med spån som röstar på MP bara pga ordet "miljö" i deras partinamn. Jag känner mig dock ändå hoppfull Detta blir det första ordentliga av de röda pillrens val, nästa blir ännu bättre.
Citera
2018-08-27, 18:44
Medlem
Jormapormas avatar
Om MP åker ur samt SD största parti.
Citera
2018-08-27, 18:46
Bannlyst
Löfven förlorar makten,Annie Lööf gråta av besvikelse samt SD blir största partiet.
Citera
2018-08-29, 11:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Mitt drömscenario är att miljöpartiet åker ut (helst att de får 3,9 % så att det svider extra för de svinen) och att centerpartiet gör ett mycket sämre val än vad opinionsmätningarna visar. Att centern åkte ut helt skulle få mig i extas, men det finns knappast någon chans att detta skulle inträffa i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in