2018-08-26, 18:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kan den misskötta cachen vara den i Örebro som HD och JG besökte den 30:e?

Nej den cachen ("Sången på Sottern") är inte misskött. Däremot verkar den ha ingått i GeoTouren, och efter avslutad GeoTour uppmanas cache-ägaren att ta bort alla associationer till Touren, vilket även har gjorts av Admin i detta fall. Själva cachen ligger dock sannolikt kvar, och antalet loggar ändras inte pga. det.
Citera
2018-08-26, 18:52
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Fast Nordsjö-cacharna vid Kumla utgörs av flera cacher (t.ex. Nordsjöns ö #1, Nordsjöns ö #2 osv).

SD har t.ex loggat Nordsjö-cacherna som 7 olika loggar (med den "postuma hyllningen" till LW i flertalet). Om han, rent hypotetiskt, skulle ombesörjt att LW's Nordsjö-loggar hade tagits bort, så borde hennes antal "hittade cacher" ha minskat med fler än 1 cache.

Utifrån detta, så borde det vara borttagandet av någon annan (dvs. en enstaka) av LW's hittade cacher som utgör hennes nu minskade total.

Kan hon ha loggat bara en av de sju, och den togs bort? Eller är 30/3 bara ett minnesfel pga skridskofärden och inte har med borttagandet att göra alls?
Om bara trollen och medlöparna kunde hålla tråden fri!
Citera
2018-08-26, 19:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Kan hon ha loggat bara en av de sju, och den togs bort? Eller är 30/3 bara ett minnesfel pga skridskofärden och inte har med borttagandet att göra alls?
Om bara trollen och medlöparna kunde hålla tråden fri!

Tveksamt, då hade hon nog loggat alla sju Nordsjö-cacherna. Dels har jag fått intrycket att hon var ytterst noggrann och gjorde inte missen att hon glömde logga. Dels hade hon kunnat lägga in en standard-text på alla sju loggarna, om det hade berott på ren tidsbrist att formulera loggtext. Och slutligen kan man nog utgå ifrån att hon var en tävlingsmänniska, som inte hade låtit en cache ligga ologgad, efter att hon gjort sig besväret att hitta den (i synnerhet med tanke på att hon vid den här tidpunkten 30/3 2018 fortfarande hade fysiska men av sina skador från skidolyckan).

Så min (o)kvalificerade slutsats angående "Nordsjö-cacherna" är att (baserat på SD's märkliga "postuma hyllningstext" till LW) hon antingen medvetet lät bli att logga cacherna ifall hon och SD umgicks i smyg - alternativt att SD ljuger i sin digitala loggtext.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-26 kl. 19:23.
Citera
2018-08-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Aha, sorry. Jag läste slarvigt och hade detta färskt i minnet. Låter skumt att någon annan än LW skulle kunna radera hennes hittade cacher från statistiken, utan inloggningsuppgifter.
Troligen är det en dubbellogg som en CO har sett. CO ansvarar för att se över dubbelloggar och det finns verktyg för sån kontroll.
Men konstigt att det bryterben svit, tyder inte på en dubbellogg. Kanske dubbel på olika datum och CO:n bara tog en av dom.

Fick vi klarhet hur man hittade den försvunna loggen så snabbt, eller var det just sviten? Vet man vilken cache det är och då CO:n?
Citera
2018-08-26, 19:22
Medlem
tjackarismygs avatar
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från SDs GeoCachLogg:

30 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...09e6095f_l.jpg

Antar att det är CO som bjuder på fika ca 17:25. Lite ovanligt att inte LW är med och posar som hon brukar. Vanlig villatyp i bakgrunden.
Citera
2018-08-26, 19:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från SDs GeoCachLogg:

30 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...09e6095f_l.jpg

Antar att det är CO som bjuder på fika ca 17:25. Lite ovanligt att inte LW är med och posar som hon brukar. Vanlig villatyp i bakgrunden.

Av tillhörande loggtext verkar SD ha varit ensam besökare hos CO-paret.

Så nog är det litet märkligt att han i Nordsjöloggarna skriver (bakdaterat?) att han var i sällskap med LW, men i Sköllersta-loggarna samma dag (30/3 2018) inte nämner henne överhuvudtaget.

Plus varför var han så kaffesugen att han klämde i sig "julkakor till påsk" kl. 17:25, när han enligt Nordsjö-loggen redan hade "fått sig en rejäl fika med nybryggt i naturen"?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-26 kl. 19:46.
Citera
2018-08-26, 20:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Så nog är det litet märkligt att han i Nordsjöloggarna skriver (bakdaterat?) att han var i sällskap med LW, men i Sköllersta-loggarna samma dag (30/3 2018) inte nämner henne överhuvudtaget.

Plus varför var han så kaffesugen att han klämde i sig "julkakor till påsk" kl. 17:25, när han enligt Nordsjö-loggen redan hade "fått sig en rejäl fika med nybryggt i naturen"?

Ni svenskar fikar ju konstant tycker jag t.o.m. på jobbet går halva dagen till lunch och fikande.
Kan inte SD ha fikat flera gånger samma dag?
Citera
2018-08-26, 20:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

SD kanske har loggat en dröm?

Hoppas IT-forensikerna har koll på vilken CO som tagit bort en av Softis loggar.

Kom plötsligt på att det är lite lustigt att SD och LW har lika många gömmor d v s 66 st. Mitt minne är inte det bästa, så jag undrar om någon minns att han haft 67 gömmor tidigare?
Citera
2018-08-26, 20:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
nej jag såg bara länken av bild på ett pensionärs par som postades ut

Pensionärspar kan vara riktigt rara att skåda, både i verkligheten och på fotografi.

Nu till en helt annan sak. Får jag fråga, känner du JG? Du verkar, vad jag förstår, vara bekant med SD? Jag tänker därför att du kanske träffat JG?

Om svaret (på min fetade fråga) är ja, hur väl känner du i sådant fall JG? Jag får (efter att ha läst om JG i tråden) känslan av att han är en mycket trofast vän till SD.
Citera
2018-08-26, 20:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ni svenskar fikar ju konstant tycker jag t.o.m. på jobbet går halva dagen till lunch och fikande.
Kan inte SD ha fikat flera gånger samma dag?

Oavsett svenskars fikavanor eller ej - man kan dessutom fråga sig varför SD i Nordsjö-loggarna tycker så synd om LW som "med kryckor, broddar och möda tog sig fram på isen".

Men, enligt Sköllersta-loggen samma dag var han uppenbarligen inte tillräckligt chevalerisk för att ge henne skjuts hem (då hon enligt sina egna uppgifter på andra sociala medier hade svårt att köra bil under tiden hon behövde kryckor). Eller lät han henne sitta ensam i bilen och vänta, medan han fikade "julkakor till påsk" hos CO-paret
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-26 kl. 20:27.
Citera
2018-08-26, 20:22
Medlem
Citat:

Han verkar medvetet "skriva om historien". Varför?
Citera
2018-08-26, 20:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD kanske har loggat en dröm?

Hoppas IT-forensikerna har koll på vilken CO som tagit bort en av Softis loggar.

Kom plötsligt på att det är lite lustigt att SD och LW har lika många gömmor d v s 66 st. Mitt minne är inte det bästa, så jag undrar om någon minns att han haft 67 gömmor tidigare?

Nej, det verkar han inte ha haft. (Här har jag faktiskt kvar en skärmdump från slutet av juni på hans profil, och där uppgick antalet "gömda cacher" till 66 st).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in