2018-08-26, 17:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Menar du att de kända omständigheterna räcker till för att uppnå den lägre misstankegraden? Ja eller nej.

Jag är ingen expert på juridiken, så det blir en gissning.
Jag tror inte det vi vet i tråden via pressen räcker. Det vi fått veta genom tråden är svårt att värdera sanningshalten av.
Nu utgår jag inte från din sk indiciekedja, som jag också tidigare har förklarat att jag inte på något sätt tror att man behöver ha vid en häktnigsförhandling.

Så, som jag har skrivit många, många gånger tidigare; det krävs mer. Och det är för oss okända faktorer.

Nu tror jag vi lägger ner denna diskussion. Det känns som det blir en rundgång och det leder inte till något för tråden.
Citera
2018-08-26, 17:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Från SDs GeoCachLogg:

"Snygg stämpel"
30 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4e4c223e-301c-412e-b735-19461ea65baa_l.jpg

De här personerna kan ju berätta för
polisen om LW ocskå var med 30 Mar 18.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c3b431f5-74ed-4434-bbf8-cfc209e6095f_l.jpg

30 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f8feb455-5522-4fc1-a1a0-76f1a29a9deb_l.jpg

Haha, sista bilden tycks vara en pekpinne till smulrton82.

Nog f-n tänkte SD på kn-lla när han umgicks med LW.
Senast redigerad av Cocinella 2018-08-26 kl. 17:30.
Citera
2018-08-26, 17:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Team Love
14 Aug 16
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3897e784-8f53-4137-82f4-f2c1151fbf2f_l.jpg

Från LWs GeoCachLogg.
Citera
2018-08-26, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det kommer nog från att LW sägs ha haft en ny relation på gång med JH som också skulle följa med till Norge, enligt uppgifter i tråden.
Vet du om det stämmer eller inte?

jag har läst det men jag vet inget om Le*a ska ha haft någon relation med ”JH” det sägs så mycket här inte från dig men andra.
Senast redigerad av smulrton82 2018-08-26 kl. 17:52.
Citera
2018-08-26, 17:42
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men i så fall borde väl (även) antalet av hennes ägda, dvs. gömda cacher ha minskat i antal? Och så har inte skett, utan hennes gömda cacher är fortfarande 66 stycken, dvs. precis som de varit hela sommaren.

I dagsläget är det nämligen hennes hittade cacher som har minskat.

Aha, sorry. Jag läste slarvigt och hade detta färskt i minnet. Låter skumt att någon annan än LW skulle kunna radera hennes hittade cacher från statistiken, utan inloggningsuppgifter.
Citera
2018-08-26, 17:43
Medlem
Honan6s avatar
Någon som fått rapporter från någon som varit ute och spanat in loggremsorna på "Nordsjöns ö"?
N 59° 06.810 E 015° 14.901
Citera
2018-08-26, 17:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Hmmm...kanske du borde lämna manus till korrekturläsning innan du postar. Jag börjar tro att du faktiskt inte är den 12-åring som du stavar som. Har mina misstankar om vem du är....

Denne postare är ett troll. Hen vet inget om varken post till LW (som UW skulle ha hämtat) eller något annat för oss okänt. Svenskan är det inget fel på i vanliga fall:

Senast redigerad av notknapparen 2018-08-26 kl. 17:51.
Citera
2018-08-26, 17:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Y'nk**D*d* verkar vara "bra" på att skriva fel. Såg en loggning på en FTF där han skrev datum en månad senare än de efterloggande.

Ja, man kan förundras över att han är så "slarvig" med hur han loggar när han trots allt har suttit i styrelsen för Geocaching i Sverige. Funderar därför på om den senaste tidens alla misstag är medvetna eller omedvetna
Citera
2018-08-26, 18:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Glömde att direktlänka till HD:s loggning.

Y'nk**D*d* verkar vara "bra" på att skriva fel. Såg en loggning på en FTF där han skrev datum en månad senare än de efterloggande.

Det är inte så att han skriver datum på amerikanskt vis då med ombytta platser på månad och dag?
Citera
2018-08-26, 18:15
Medlem
Kanske det är ungefär liknande innehåll i denna artikel
angående Leif GW:s resonemang om flyttning av offer,
som den artikel från NA som är låst.

https://theworldnews.net/se-news/leif-gw-s-teori-om-lena-wesstrom-ibland-kan-man-ta-offret-fran-en-annan-plats-och-sedan-flytta-pa-he nne-igen
Citera
2018-08-26, 18:16
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ja, verkligen olämpligt. Tyvärr har jag ingen insyn.

Är just nu mest intresserad av HD: s göromål när SD satt inlåst. Har hon del i mordet, tro?
Jag reagerar bl a på att hon var till en Geocache by Softis den 30 maj med S*ll*n och Y*nk**n. Inte ett ord om Softis i loggen. HD kanske är en kall och klinisk människa? Hennes blivande exman satt anhållen och hon loggade hans älskarinnas cache.
http://www.geocaching.com/geocache/GC70Q0C_sangen-pa-sottern

Och sedan åker hon på resa med otrogne, mordmisstänkte maken....

Ingenting av detta är normalt om de bara är geocache-kompisar, det måste man inse.
Om de nu nödvändigtvis ska ut och och leka i skogen när en nära vän är mördad och mannen sitter anhållen, (bara det är sanslöst) så hade de väl kunnat välja vilken annan cache som helst utom den mördades. Ni hör ju själva.

Eftersom den ligger i Örebro, så kan man troligen med bil fixa detta ganska snabbt. HD understryker att de var ute hela dagen och åt och fikade flera gånger. Vilket som är sant vet vi inte.

Antingen ville de visa att de var i Örebrotrakten hela dagen, tillsammans de tre. Eller så var det mycket viktigt att de hittade och hanterade cachen, samt meddelade att de hade varit där och gjort det.

I den extrema situation som det faktiskt var, oavsett vad som har hänt, måste den loggen vara ett meddelande till någon.
När lade LW ut cachen alternativt var där senast?
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-08-26 kl. 18:21. Anledning: missad mening,
Citera
2018-08-26, 18:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men i så fall borde väl istället antalet av hennes ägda, dvs. gömda cacher ha minskat i antal? Och så har inte skett, utan hennes gömda cacher är fortfarande 66 stycken, dvs. precis som de varit hela sommaren.

I dagsläget är det nämligen hennes hittade cacher som har minskat.

Kan den misskötta cachen vara den i Örebro som HD och JG besökte den 30:e?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in