2017-06-01, 19:29
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conatus
Toborrow är delägt av Bonnier.
Judar och pengar.

Var det någon som listade ut vilka avgifter de tar för att blåsa Svensson?

Skin in the game
Citera
2017-08-11, 08:46
Medlem
svenska banker har en agenda och den är inte småföretagarvänlig
Citera
2017-08-22, 14:38
Medlem
Finns en liknande hemsida som heter Kameo. Känns som det är högre ränta på lånen, vet dock inte om det är högre risk. Har själv investerat 20 000kr där på ca 5 bolag.

En sak som försvånar mig är att vissa bolag verkar låna pengar väldigt ofta och dessa uppmärksammas som "bolag XXXX har tidigare lånat av oss". Står dock inget om lånen även blivit återbetalda.

Ringde även Kameo för lite allmäna frågor, de sa att inget bolag har gått i konkurs eller ställt in betalningar.
Citera
2018-06-02, 18:41
Medlem
tror toborrow förbereder sig på konkurs, de har tagit bort VDn från framsidan och de döljer massivt alla konkurser som de drabbats av.
Citera
2018-06-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushdown
tror toborrow förbereder sig på konkurs, de har tagit bort VDn från framsidan och de döljer massivt alla konkurser som de drabbats av.
Du menar kvinnan med det vita leendet? Var tvungen att kolla och det stämmer. Borta.

Har några tusenlappar där för att testa. Hälften har börjat skita i att betala, bestrider toborrows krav. Går till tingsrätt. Antar att det kostar lite. Som du säger, toborrow finns nog inte kvar sålänge till. Blir kul att se hur det slutar, kan tänka mig att jag får kreditförlust på en eller två tusenlappar så inget att orda om.

Ska bli spännande framöver. Hittills tror jag på savelend. Gällande lendify tror jag de kommer gå åt skogen med sinom tid. Men sålänge drar de in pengar på att andra tar risk.
Citera
2018-06-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Du menar kvinnan med det vita leendet? Var tvungen att kolla och det stämmer. Borta.

Har några tusenlappar där för att testa. Hälften har börjat skita i att betala, bestrider toborrows krav. Går till tingsrätt. Antar att det kostar lite. Som du säger, toborrow finns nog inte kvar sålänge till. Blir kul att se hur det slutar, kan tänka mig att jag får kreditförlust på en eller två tusenlappar så inget att orda om.

Ska bli spännande framöver. Hittills tror jag på savelend. Gällande lendify tror jag de kommer gå åt skogen med sinom tid. Men sålänge drar de in pengar på att andra tar risk.

Har också börjat kliva av toborrow för att risken verkar för hög till den avkastningen man får. Alla "bra lån" blir det för låg ränta på, iaf när det finns så få lån att investera i.
Citera
2018-08-26, 13:53
Medlem
katastrofalt resultat för toborrow, nya årsredovisningen ute idag

konkurs mkt snart
Citera
2018-08-26, 23:06
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
katastrofalt resultat för toborrow, nya årsredovisningen ute idag

konkurs mkt snart
NE fr Bonnier eller Marginalen Bank löser behovet?

Dock har deras omsättning varit otroligt svag....
Citera
2018-08-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
NE fr Bonnier eller Marginalen Bank löser behovet?

Dock har deras omsättning varit otroligt svag....

vad menar du, back 9 milj kr per år är inte att leka med, värdelöst bolag, helt vansinnigt misskött
Citera
2018-08-29, 12:51
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
vad menar du, back 9 milj kr per år är inte att leka med, värdelöst bolag, helt vansinnigt misskött
Förstår du att bolag i tillväxtfas många ggr visar förlust? Med högre kostnader köps ökad nettomsättning.
Citera
2018-09-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Förstår du att bolag i tillväxtfas många ggr visar förlust? Med högre kostnader köps ökad nettomsättning.

fast de har ju ingen tillväxt
Citera
2018-09-03, 23:26
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
fast de har ju ingen tillväxt
Touché. Det växer knappast starkt men vi får se ifall deras investeringar ger frukt detta året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in