2018-08-25, 19:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag svarade på ännu en Inizio idag; de lär köra en i veckan fram till valet.

Ja, dom flesta institut lär komma med en i veckan. Förra valet kom ju United Minds med en om dagen sista dagarna. Men det är ju lite väl kanske och blir väldigt slumpartat
2018-08-25, 20:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Utan valfusk allt mellan 35-40%
Nix.
Än så länge för lågt stöd i Stockholm och Göteborg för dom siffrorna även om SD verkar öka rejält i Sthlm detta val.
Storstadsborna ser ut att vara hyffsat nöjda med gäng, tiggare, skottlossningar och bränder men även dom lär vakna en dag när det tränger på runt husknuten.
Har sagt det tidigare och säger det igen.
27,4%
2018-08-25, 20:38
Medlem
WalterSchmidts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nix.
Än så länge för lågt stöd i Stockholm och Göteborg för dom siffrorna även om SD verkar öka rejält i Sthlm detta val.
Storstadsborna ser ut att vara hyffsat nöjda med gäng, tiggare, skottlossningar och bränder men även dom lär vakna en dag när det tränger på runt husknuten.
27,4%
Även om 27,4% skulle vara en enorm framgång, så tror jag att SD kommer över 30%. Har ett stort intresse utav att surfa runt på en hel del sidor där man kan läsa folks kommentarer efter diverse PK-reportage, debattinlägg o.s.v. Och det är nästan alltid en förkrossande majoritet pro-SD bland kommentarerna. På Facebook och de olika partiernas officiella sidor där, så är det SD som har överlägset flest "gillare". Och med det sagt så tror jag om alla som gillar och tänker rösta på SD, vågat trycka på gillaknappen, då hade SD:s Facebooksympatisörer varit betydligt fler. Jag tror också att den kolossala ökning utav invandrar-relaterad brottslighet sedan det förra valet spelar SD i händerna på ett förkrossande sätt. Men, som jag skrev i ett tidigare inlägg, så är min oro för valfusk gentemot SD stark.
2018-08-25, 20:42
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Nix.
27,4%

Det är för att i Stockholm så är det fortfarande så förbannat segregerat. Det som har hänt på sistonde är att det har börjat krypa närmare de vita enklaverna vilket gjort att folk konverterat till SD i smyg. Det sociala trycket är fortfarande där och folk säger inte att de röstar SD men i konversationer när man testar dom lite så har det skett en förändring.

Det är som många nämnt tidigare, att på facebook så är det knappt någon som gillar anti-SD-postningar.
Jag gick igenom den del av min bekantskapskrets som tidigare skrapade ihop en del likes från 2010 och framåt. Idag är det få som skriver och när dom väl gör det får dom knappt över 5 likes.

Jag tror att SD i Stockholms kommunval kommer att bli en jäkla raket. Finns det några mätningar på kommun och landsting?
2018-08-25, 21:12
Medlem
Citat:
Nix.
27,4%

Enligt Sifo så har stödet för SD i Stockholm ökat med 237 procent sedan år 2014. Det känns ändå som en stor underdrift att stödet bara skulle vara drygt 15 % i Stockholm. Vi får väl se om drygt två veckor hur det ser ut i verkligheten.
2018-08-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det är för att i Stockholm så är det fortfarande så förbannat segregerat. Det som har hänt på sistonde är att det har börjat krypa närmare de vita enklaverna vilket gjort att folk konverterat till SD i smyg. Det sociala trycket är fortfarande där och folk säger inte att de röstar SD men i konversationer när man testar dom lite så har det skett en förändring.

Det är som många nämnt tidigare, att på facebook så är det knappt någon som gillar anti-SD-postningar.
Jag gick igenom den del av min bekantskapskrets som tidigare skrapade ihop en del likes från 2010 och framåt. Idag är det få som skriver och när dom väl gör det får dom knappt över 5 likes.

Jag tror att SD i Stockholms kommunval kommer att bli en jäkla raket. Finns det några mätningar på kommun och landsting?
Jag har en jobb-bekant som flyttat till Söder med sin familj, som lök på laxen har han börjar posta anti-SD grejer. Ha får runt typ 4 likes, varav en är frun, gnägg. Inte så lite patetiskt framstår det som

(ni minns hur det var förra valet, det var tiotals, om inte hundratals likes på sådana inlägg på den tiden, skillnaden är fullkomligt makalös. Inte för att alla blivit Pro-SD i opinionen (även om det nog är betydligt fler än förrra valet), utan för att godhetsknarkande av den typen inte längre anses som god ton)

Såg för övrigt min första TV-annons med SD denna valrörelse. Jimpan var en trygg mysfarbror, helt harmlös. Men jag hoppas de vet vad de gör ("jag kanske inte heller kan reda ut allting")
Senast redigerad av Fnysington 2018-08-25 kl. 21:29.
2018-08-25, 22:22
Medlem
turbolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Att SD "bara" skulle hamna på 25% är för mig skrattretande. Det är bara att ta sig en titt på vilken succé SD:s valturné varit och fortsätter att vara. Och jag kan garantera att efter senaste tidens bilbränder som närmast kan liknas vid terrorism utav våra så "tacksamma" medborgare med invandrarbakgrund så har SD:s stöd ökat med minst 10%. För att inte tala om de senaste årens astronomiska ökning utav våldtäkter i vårt en gång så stolta Sverige. Jag skulle inte bli förvånad om Sozzarna hamnar någonstans mellan 10-15%. Jag är också ganska så säker på att Moderaternas förtroende är förbrukat sedan DÖ. När det gäller Moderaterna så tror jag att deras enda chans till att undvika ett katastrofval är att offentligt gå ut med att man är beredda på och vill samarbeta med SD. De s.k skolvalen med SD:s enorma framgångar med siffror på drygt 80% av rösterna tror jag speglar väljarnas sympatier i kommande val. Inte siffror på 80%. Men att SD kommer att vinna valet på ett förkrossande sätt är jag helt övertygad om. Glöm ej heller bort sommarens skriverier och avslöjanden om hur många av Sveriges stackars pensionärer har det. Jag är också helt övertygad om att Sozzarnas, MP.s och det (smygkommunistiska) Vänsterpartiets förtroende efter de senaste 4 årens vanstyre är totalt förbrukat.
Det som gör mig lite orolig gällande många utav de s.k opinionsmätningarna är att SD där har ganska så låga siffror. Att i dessa undersökningar ljuga med SD:s siffror och sätta dem lågt i jämförelse med verkligheten kan vara ett sätt och taktik i planeringen för valfusk. Med tanke på hur sjukt, absurt, verklighetsfrämmande och odemokratiskt det politiska klimatet blivit i Sverige idag så skulle åtminstone inte jag bli det minsta förvånad om att valfusk gentemot SD sedan länge är planerat och bestämt. Kräken i Riksdagen som under de senaste åren förstört vårt land, välfärd och urholkat demokratin är enligt mig kapabla till vadsomhelst för att sätta stopp för SD och en majoritet utav de svenska väljarnas önskemål och åsikter. Tack för ordet.....

Släpp sargen och kom tillbaka till verkligheten.
2018-08-26, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Enligt Sifo så har stödet för SD i Stockholm ökat med 237 procent sedan år 2014. Det känns ändå som en stor underdrift att stödet bara skulle vara drygt 15 % i Stockholm. Vi får väl se om drygt två veckor hur det ser ut i verkligheten.

Exkludera Stockholms innerstad, särskilt Södermalm, ett unikum av regnbågsfeminister, miljöpartister och vänsterfolk. Så länge de kan leva segregerat och avskilt från invandrare kommer Sd inte att kunna bryta sig in där.
Valkrets Enskede-Södermalm 2014 Riksdagsvalet: S 19,5 M 14 Fi 11 V10 Sd 6. Kommunvalet S 19 Mp 18,5 V 11,5 Fi 4 Sd 4

Visst är det märkligt att där det knappt finns några invandrare "boende" där frodas deras vänner. Ska bli intressant att följa utvecklingen i kommande val för just den här valkretsen. PS "boende" står för att invandrarna bor i sina förortsgetton, men väller in till innerstaden under dag och kvällstid.
2018-08-26, 06:32
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det är för att i Stockholm så är det fortfarande så förbannat segregerat. Det som har hänt på sistonde är att det har börjat krypa närmare de vita enklaverna vilket gjort att folk konverterat till SD i smyg.

Det är extremt i Stockholm - fortfarande. Bradleyeffekten i Stockholm torde vara enorm.Jag har ett stort umgänge både i innerstan och i villaområdena och inte en enda sympatiserar öppet med SD. Det är så pass stigmatiserande att man inte ens berättar för sin partner att man kommer att rösta på SD av rädsla för att denna skall prata bredvid mun och lämna ut dig. Skulle det komma ut så skulle man vara rökt i karriären (ingen skulle våga rekommendera en) och socialt skulle du bli stämplad som avvikande och inte vara lika självklar på parmiddagarna.

3-4 av mina 10 närmaste vänner kommer att rösta på SD men vi håller jävligt tyst om det men vi pratar så klart sinsemellan. De andra kommer att rösta på M, L eller KD.

Däremot så har precis som Fnysington säger "bashandet" av SD upphört helt. Om någon försöker så finns det inget gensvar överhuvudtaget. Vare sig på FB eller på lunchen. Folk är tysta. Som i DDR när det begav sig.
2018-08-26, 07:17
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det är extremt i Stockholm - fortfarande. Bradleyeffekten i Stockholm torde vara enorm.Jag har ett stort umgänge både i innerstan och i villaområdena och inte en enda sympatiserar öppet med SD. Det är så pass stigmatiserande att man inte ens berättar för sin partner att man kommer att rösta på SD av rädsla för att denna skall prata bredvid mun och lämna ut dig. Skulle det komma ut så skulle man vara rökt i karriären (ingen skulle våga rekommendera en) och socialt skulle du bli stämplad som avvikande och inte vara lika självklar på parmiddagarna.

3-4 av mina 10 närmaste vänner kommer att rösta på SD men vi håller jävligt tyst om det men vi pratar så klart sinsemellan. De andra kommer att rösta på M, L eller KD.

Däremot så har precis som Fnysington säger "bashandet" av SD upphört helt. Om någon försöker så finns det inget gensvar överhuvudtaget. Vare sig på FB eller på lunchen. Folk är tysta. Som i DDR när det begav sig.
Skamligt vilket fegt och ryggradslöst folk svenskarna är.
2018-08-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas

Bland mina vänner i Malmö, och bland mina kollegor i en annan skånsk stad, finns det ingen som säger att de tänker rösta på SD. "Bashandet" har inte ens upphört helt och hållet. En kollega berättade nyss om hur man kan göra när man inte vill få meddelanden från någon Facebook-vän utan att ta bort vännen från vänlistan. "Man kan pausa dem", sa hon, för då märker de ingenting. Hon berättade att hon hade pausat en före detta vän. "Varför vill du inte höra ifrån den vännen längre?" frågade jag. "Jo, för hon har gått med i SD och skriver så mycket om det", sa kollegan. "Ja-HA, då förstår vi", sa alla kollegorna i kör. Utom jag faktiskt.

Jag kan tillägga att det skulle vara katastrofalt för mitt jobb om mina kollegor och min chef fick reda på att jag röstar på SD.

Efter förra valet berättade jag för min bästa väninna att jag hade röstat på SD, och jag höll på att förlora henne.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-08-26 kl. 08:03.
2018-08-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Exkludera Stockholms innerstad, särskilt Södermalm, ett unikum av regnbågsfeminister, miljöpartister och vänsterfolk. Så länge de kan leva segregerat och avskilt från invandrare kommer Sd inte att kunna bryta sig in där.
Valkrets Enskede-Södermalm 2014 Riksdagsvalet: S 19,5 M 14 Fi 11 V10 Sd 6. Kommunvalet S 19 Mp 18,5 V 11,5 Fi 4 Sd 4

Visst är det märkligt att där det knappt finns några invandrare "boende" där frodas deras vänner. Ska bli intressant att följa utvecklingen i kommande val för just den här valkretsen. PS "boende" står för att invandrarna bor i sina förortsgetton, men väller in till innerstaden under dag och kvällstid.

Även fast det finns mycket sådant folk i innerstaden, så har SD vid varje riksdagsval ökat med runt 100 procent i Stockholms Kommun. Sifos egen rapport bekräftar en ökning till 237 procent sedan 2014, d.v.s. en ökning med hela 137 procent bland regnbågsfeminister, miljöpartister och vänsterfolk.

Sedan år 2010 så har SD ökat med runt 125 procent i hela riket vid varje riksdagsval. Om detta håller i sig så blir det spännande. Facit kommer hur som helst om två veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in