Citat:
Ursprungligen postat av
halvarvinkel
Det är för att i Stockholm så är det fortfarande så förbannat segregerat. Det som har hänt på sistonde är att det har börjat krypa närmare de vita enklaverna vilket gjort att folk konverterat till SD i smyg. Det sociala trycket är fortfarande där och folk säger inte att de röstar SD men i konversationer när man testar dom lite så har det skett en förändring.
Det är som många nämnt tidigare, att på facebook så är det knappt någon som gillar anti-SD-postningar.
Jag gick igenom den del av min bekantskapskrets som tidigare skrapade ihop en del likes från 2010 och framåt. Idag är det få som skriver och när dom väl gör det får dom knappt över 5 likes.
Jag tror att SD i Stockholms kommunval kommer att bli en jäkla raket. Finns det några mätningar på kommun och landsting?
Jag har en jobb-bekant som flyttat till Söder med sin familj, som lök på laxen har han börjar posta anti-SD grejer. Ha får runt typ 4 likes, varav en är frun, gnägg. Inte så lite patetiskt framstår det som
(ni minns hur det var förra valet, det var tiotals, om inte hundratals likes på sådana inlägg på den tiden, skillnaden är fullkomligt makalös. Inte för att alla blivit Pro-SD i opinionen (även om det nog är betydligt fler än förrra valet), utan för att godhetsknarkande av den typen inte längre anses som god ton)
Såg för övrigt min första TV-annons med SD denna valrörelse. Jimpan var en trygg mysfarbror, helt harmlös. Men jag hoppas de vet vad de gör ("jag kanske inte heller kan reda ut allting")