2018-08-25, 20:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar för mina oerfarna cache-ögon som om de flesta datumen är från 2015.
Så kommer något från 2016.
Oavsett hur man läser de näst(an) sista längst ner till höger så verkar inget av dem vara från mars 2018.
Näst sista raden kan ju tydas som 160118. Antingen 16/1 2018 eller (troligen) 18/1 2016.
2/5 okänt år - kan ju vara 2018 om 160118 betyder 16/1 2018.

Hur som helst hittar i vart fall inte jag något från mars 2018.

(Om inte pappret rullat sej...)

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag hittar dem inte heller. Kanske finns fler signaturer på baksidan av pappret?

Ja, dessvärre finns nog signaturer från 2017/2018 på baksidan av pappret.

Återstår att någon vid tillfälle kanske kan leta rätt på någon av Nordsjö-burkarna och fotar sidan med signaturer och datum från mars 2018. Inte superviktigt, men hade varit intressant
Citera
2018-08-25, 20:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, dessvärre finns nog signaturer från 2017/2018 på baksidan av pappret.

Återstår att någon vid tillfälle kanske kan leta rätt på någon av Nordsjö-burkarna och fotar sidan med signaturer och datum från mars 2018. Inte superviktigt, men hade varit intressant
Många bäckar små...
Citera
2018-08-25, 21:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker det fortfarande är anmärkningsvärt om SD gjort en rundförfrågning bland geocach-vänner för att kolla vilka som varit i kontakt LW vid aktuell tidpunkt och inte kollat de mest sannolika dvs de hon avsåg att samåka med till Norge-eventet.

Ett event som diskuterats länge och troligast via en intresseförfrågan via geocache forumet. Sedan när dessa inkommit och folk anmält sig har väl dessa bildat en grupp för mer detaljerade planer för att slutligen bli av en praktisk natur. Mina antaganden utifrån praktisk erfarenhet av gruppresor.

Som jag förstått det var den ursprungliga planen att avresa skulle ske med start från Stockholm och LW upphämtas tisdag 15/5 KL 05.00 vilket sedermera försköts till onsdag 16/5 05.00 Pga LWs sons födelsedag den 15/5.

Hade ev Gm vetskap om den sena ändringen? Om inte var det väldigt sent att den 14/5 kl 23-tiden att ev omförhandla den resan då avresa skulle ske om 5 timmar. Förutsatt att det var målet med det sena mötet.

Oavsett var det väl sent ändå om så avresan var på onsdag då tisdagen var uppbokat av firande och packning inför eventet samt tidig kväll med den tiden för avfärd.

Men GMs mål med mötet kanske inte hade med eventet att göra alls?

Hur som visste UW om dessa resplaner då han skulle ta hand om barnen. Själva planeringen kanske också innebar viss hjälp med barnen dagtid då Ulf arbetade. Så det förstärkte även att ett frivilligt förvinnande var än mer osannolikt.

Väl skrivet inlägg med kloka funderingar!
Bra att återigen få se tiderna och ändringen av avresedag för Norge-resan. Den uppgiften hade i alla fall för mig fallit i viss glömska.
Citera
2018-08-25, 21:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad syftar du på? Menar du att SD kan vara lugn även om han blir inburad på livstid? Vill du visa att kvinnorna kommer att finnas där för honom även om han döms för mord. Vad har Madsen annars att göra med det här fallet?
Du läser för slarvigt kära du.
Har det gått dig förbi att ni hetsare suggererar er till en misstänksamhet som är nästintill paranoid i er iver att på förhand döma?
Om du läser om mitt inlägg så visar det med all önskvärd tydlighet vad jag menar. Madsen exemplet var mer för att exemplifiera hur illa det faktiskt är med dragning till våldsamma män,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-25 kl. 21:53.
Citera
2018-08-25, 21:34
Medlem
flixa81s avatar
[quote=Snor-Johan|65049855]Bra formulerat. Ett antal postare suggererar varandra till hårresande falsarier.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Att ringa runt efter att LWs barn ringt SD på morgonen ang, LWs bortavaro är enligt min bestämda uppfattning självklart.
Nedan finns kärnan av dom deltagare i tråden vilka metodiskt och illvilligt misstolkar i stort varje min och ord som läggs tråden tillhanda. Dessa misstolkningar exemplifierar bra mitt påstående.

Till LimeTime s förvar bör rättvist också ta med hennes sent uppvaknande i samma inlägg innan posten ovan skickades.

Ovan uppräknade postare är ett axplock det finns ett antal till vilka med säkerhet känner igen sig.

Nu har speciellt uppmärksammade mord en mycket stark dragningskraft för knäppgökar. En inte ringa del av tipsen som kommer in om mord är från allehanda virrpannor. Somliga tar på sig morden andra suggererar sig till vittnesuppgifter. Följaktligen är inte Fbs kriminaltrådar heller förskonade och får tyvärr p.g.a anonymiteten långt mer än sin beskärda del av psykiska snedseglare.

Måhända är stycket undertill något att fundera över för trådens allra värsta?

Kuriosa: Ubåts-Madsen har f.ö. inlett en kärleksfull relation med med sin kvinnligs fängelse vakt.
Kvinnan uppger att hon kunde ”prata om allt” med Peter Madsen. Hon ska en tid efter att de träffats börjat besöka mördaren i hans cell så ofta hon kunde.
[url]https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kpJgX/fangelsevakt-fick-sparken--efter-relation-med-peter-madsen[/url

Citerade postare ovan inklusive mig själv är nog de som till sist kommer kunna säga: ” vad var det jag sa”
Citera
2018-08-25, 21:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det har varit min hypotes också. Ponera att någon får henne att tro att något barn antingen gör något olämpligt eller är i fara vid bullerplanket och hon släpper det hon har för händer och rusar ner. Ynkligt av GM då. Men har någon meddelat henne detta via sms borde det ju synas men så dum kan ju ingen vara. Kanske bara ringt och sedan hävdar hen i efterhand att hen ringde om något helt annat?

Ja, vem/vilka skulle jag (utan att fundera en sekund) rusa hemifrån en sen kväll/natt för att bistå, har jag frågat mig? Finns det någon/några personer jag otvivelaktigt skulle skyndat (om så i nattsärken och barfota) iväg för att hjälpa om den/de befann sig i en utsatt situation? Svar:mina närmast anhöriga. Jag gissar att GM kan ha använt något av LW:s barn som ”lockbete”. Hen kan ha ringt LW som du skriver. Eventuellt sagt sig ha fått reda på att något av LW:s barn är i fara och t.o.m erbjudit sig att hjälpa till att reda upp situationen?
Citera
2018-08-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
LW och SD geocachare alltså tillsammans den 30 mars 2018. Det vi vet är att LW inte loggade dessa burkar och att SD skriver delar eller hela sin logg efter Lenas död. Varför gör han det?

Med tanke på fleras reaktion härinne att det här bevisar att LW inte ska ha varit rädd för SD, så kan jag inte låta bli att undra om det kanske var just det som var SDs syfte...

Hur många tillfällen finns det som dokumenterar enskilda möten dem emellan? Alltså där det inte varit en grupp eller mer eller mindre rört sig andra människor i det aktuella området?

Det undrar jag ... om vi nu skall prata om tillit? De senaste året.

Jag utgår från att IT-forensikern/forensikerna kartlagt deras kommunikation flera år bakåt i tiden, i den mån det varit möjligt. Det verkar rimligt för mig.
Citera
2018-08-26, 00:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
LW och SD geocachare alltså tillsammans den 30 mars 2018. Det vi vet är att LW inte loggade dessa burkar och att SD skriver delar eller hela sin logg efter Lenas död. Varför gör han det?

Med tanke på fleras reaktion härinne att det här bevisar att LW inte ska ha varit rädd för SD, så kan jag inte låta bli att undra om det kanske var just det som var SDs syfte...

Hur exakt tänkte du?

SD är inget hot mot LW så länge LW inte definitivt avspisar honom (och utgör hot mot hans självbild). En skadad LW är inte ett möjligt/ lovligt föremål för aggression...? Skadan blir en enkel-/dubbelsidig ursäkt för återupptagen kontakt men med oklara, eller försök till andra, förtecken (göka och/eller fika)?

Definieringsmakt, ser det ut som. Din första fråga. Herre på täppan.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-08-26 kl. 00:26.
Citera
2018-08-26, 01:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur exakt tänkte du?

SD är inget hot mot LW så länge LW inte definitivt avspisar honom (och utgör hot mot hans självbild). En skadad LW är inte ett möjligt/ lovligt föremål för aggression...? Skadan blir en enkel-/dubbelsidig ursäkt för återupptagen kontakt men med oklara, eller försök till andra, förtecken (göka och/eller fika)?

Definieringsmakt, ser det ut som. Din första fråga. Herre på täppan.

Det har framkommit uppgifter i tråden att SD ska ha utsatt LW för mer än innehållet i hennes två anmälningar. Jag är benägen att tro att SD kan ha varit kontrollerande mot LW.

Efter inlägget idag där det framkommer att SD och LW letar burkar tillsammans den 30 mars i år så reagerade flera postare med att LW inte kan ha varit rädd för SD, då de träffats på tu man hand. Den reaktion fick mig att fundera på om just detta var syftet från SD då hela eller delar av hans logg är skriven efter Lenas död. Ville han försöka påskina att deras relation var oproblematisk?

Så tänker jag. För egen del är jag övertygad om att en kvinna som lever i en destruktiv relation och hyser rädsla för sin partner kan träffar partnern trots rädsla. Rent allmänt så.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-26 kl. 02:01.
Citera
2018-08-26, 01:49
Medlem
Citat:
Det har framkommit uppgifter i tråden att SD ska ha utsatt LW för mer än hennes två anmälningar. Jag är benägen att tro att SD kan ha varit kontrollerande mot LW.

Efter inlägget idag där det framkommer att SD och LW letar burkar tillsammans den 30 mars i år så reagerade flera postare med att LW inte borde varit rädd för SD då de träffats på tu man hand. Den reaktion fick mig att fundera på om just detta var syftet från SD då hela eller delar av hans logg är skriven efter Lenas död. Ville han försöka påskina att deras relation var oproblematisk?

Så tänker jag. För egen del är jag övertygad om att en kvinna som lever i en destruktiv relation och hyser rädsla för sin partner kan träffar partnern trots rädsla. Rent allmänt så.
Någon nämnde tidigare i tråden att hen hade en aning om att LW och SD träffades under vinter/vårhalvåret 2018..
Citera
2018-08-26, 01:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur många tillfällen finns det som dokumenterar enskilda möten dem emellan? Alltså där det inte varit en grupp eller mer eller mindre rört sig andra människor i det aktuella området?

Det undrar jag ... om vi nu skall prata om tillit? De senaste året.

Jag utgår från att IT-forensikern/forensikerna kartlagt deras kommunikation flera år bakåt i tiden, i den mån det varit möjligt. Det verkar rimligt för mig.

Jag undrar detsamma...

Att kommunikationen är kartlagd utgår även jag ifrån. Förändringar i kommunikationsmönstret kan ge viktig information.
Citera
2018-08-26, 02:09
Medlem
Netherworlds avatar
Vill någon påminna mig om vilka personer som ingick i Norgeresan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in