Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tycker det fortfarande är anmärkningsvärt om SD gjort en rundförfrågning bland geocach-vänner för att kolla vilka som varit i kontakt LW vid aktuell tidpunkt och inte kollat de mest sannolika dvs de hon avsåg att samåka med till Norge-eventet.
Ett event som diskuterats länge och troligast via en intresseförfrågan via geocache forumet. Sedan när dessa inkommit och folk anmält sig har väl dessa bildat en grupp för mer detaljerade planer för att slutligen bli av en praktisk natur. Mina antaganden utifrån praktisk erfarenhet av gruppresor.
Som jag förstått det var den ursprungliga planen att avresa skulle ske med start från Stockholm och LW upphämtas tisdag 15/5 KL 05.00 vilket sedermera försköts till onsdag 16/5 05.00 Pga LWs sons födelsedag den 15/5.
Hade ev Gm vetskap om den sena ändringen? Om inte var det väldigt sent att den 14/5 kl 23-tiden att ev omförhandla den resan då avresa skulle ske om 5 timmar. Förutsatt att det var målet med det sena mötet.
Oavsett var det väl sent ändå om så avresan var på onsdag då tisdagen var uppbokat av firande och packning inför eventet samt tidig kväll med den tiden för avfärd.
Men GMs mål med mötet kanske inte hade med eventet att göra alls?
Hur som visste UW om dessa resplaner då han skulle ta hand om barnen. Själva planeringen kanske också innebar viss hjälp med barnen dagtid då Ulf arbetade. Så det förstärkte även att ett frivilligt förvinnande var än mer osannolikt.
Om det är så att LW skall försvinna för att få skyddad identitet är det här intressant.
Och då menar jag inte att diskutera själva uppläggets vara eller inte vara utan att försöka se hur personers agerande och motstridiga uppgifter kan få en annan innebörd.
Om man planerade att LW skulle försvinna, ingår det att andra inte kan lista ut när, hur eller var det ska ske. Det är bl a det som är finessen med försvinnande, tystnad, människorov samt upphittande. Egentligen har ju alla fått en efterhandskonstruktion av vilka datum och tider som gäller. Den kan vara sann, men måste inte vara det. Det enda vi vet är att polisen gick ut med sitt meddelande den 18:e.
Med det sagt, så är detaljerna runt datum och exakta tider mindre meningsfulla. När det gäller SD så är hans agerande helt logiskt. När LW har kommit iväg, någon gång under dessa dagar så kontaktar han alla
som vet vad som är på gång och påminner dem om att inte tala med
utomstående om vad som har hänt. På detta vis blir det datum man bestämmer lika för alla. Naturligtvis gäller det inte att de ska tiga för polisen, som några har fått för sig.
Nu kommer Norgebussen. Att de fick åka förbi i onödan efter allt krånglande hit och dit med kort varsel och att detta krångel var ju för LW's skull dessutom. Att hon inte kompå förrän i sista stund att det var sonens födelsedag var lite slarvigt av en Mamma. Hursomhelst trots detta så sveper man in bredvid LW's och drar med en rivstart utan mer än en axelryckning. "LW var visst inte hemma".
SD glömde att informera dem i hastigheten trots hans möda med de andra.
Allt detta är tydligen bara lite anmärkningsvärt enligt denna tråd. Det säger en del....
Vad jag tror om de "ändrade datumen" samt varför Norgebussen ändå gjorde ett stopp hos LW får ni fundera på ett tag.