2018-08-25, 19:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det skulle vara intressant att se hur loggremsorna (dvs. pappersremsorna) ser ut för dessa Nordsjö-cacher vid Kumla. Har både LW och SD plitat ner sina geocache-alias? Eller endast SD? Och vilket datum? Stämmer hans manuella signering på pappersremsan med hänsyn till kronologisk datumordning, dvs. i relation till övriga geocachare som har loggat tidigare/senare datum?

Om någon har vägarna förbi någon av dessa Nordsjö-cacher, så vore ett foto av loggremsan väldigt intressant

Det verkar faktiskt finnas ett foto av loggremsan taget den 2 juni, dvs. efter att SD (och ev. LW) besökte cachen den 30 mars. Någon som är skarpögd och ser om HerrTe*md*vidsson (och ev. Softpoc*hont*s) har skrivit sina alias på remsan? Och vilket datum?

Foto på loggremsan:

För då kan man kanske avslöja om SD kan ha bakdaterat sina digitala loggar för Nordsjö-cacherna eller ej
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-25 kl. 20:01.
Citera
2018-08-25, 20:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det verkar faktiskt finnas ett foto av loggremsan taget den 2 juni, dvs. efter att SD (och ev. LW) besökte cachen den 30 mars. Någon som är skarpögd och ser om HerrTe*md*vidsson (och ev. Softpoc*hont*s) har skrivit sina alias på remsan? Och vilket datum?

Foto på loggremsan:

För då kan man kanske avslöja om SD kan ha bakdaterat sina digitala loggar för Nordsjö-cacherna eller ej

Det verkar för mina oerfarna cache-ögon som om de flesta datumen är från 2015.
Så kommer något från 2016.
Oavsett hur man läser de näst(an) sista längst ner till höger så verkar inget av dem vara från mars 2018.
Näst sista raden kan ju tydas som 160118. Antingen 16/1 2018 eller (troligen) 18/1 2016.
2/5 okänt år - kan ju vara 2018 om 160118 betyder 16/1 2018.

Hur som helst hittar i vart fall inte jag något från mars 2018.

(Om inte pappret rullat sej...)
Citera
2018-08-25, 20:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Oavsett hur man läser de näst(an) sista längst ner till höger så verkar inget av dem vara från mars 2018.
Näst sista raden kan ju tydas som 160118. Antingen 16/1 2018 eller (troligen) 18/1 2016.

Fast nu ser (!) jag att det inte var det som var frågan.
Svaret på frågan är: nej, jag ser inte att SD eller LW signerat. 🤓
Citera
2018-08-25, 20:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Fast nu ser (!) jag att det inte var det som var frågan.
Svaret på frågan är: nej, jag ser inte att SD eller LW signerat. 🤓

Nej, jag hittar dem inte heller. Kanske finns fler signaturer på baksidan av pappret?
Citera
2018-08-25, 20:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag hittar dem inte heller. Kanske finns fler signaturer på baksidan av pappret?
Ja, det är ju så klart möjligt!
Citera
2018-08-25, 20:38
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Borde det göra då sista signaturen på remsan är Adjean som loggade cachen 2/5-16 Då det är många som loggat den efter det så borde det antingen finnas namn på baksidan eller en till remsa.
Citera
2018-08-25, 20:39
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag ser heller inget från mars i år
eller något av de nämnda namnen.
Citera
2018-08-25, 20:40
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker det fortfarande är anmärkningsvärt om SD gjort en rundförfrågning bland geocach-vänner för att kolla vilka som varit i kontakt LW vid aktuell tidpunkt och inte kollat de mest sannolika dvs de hon avsåg att samåka med till Norge-eventet.

Ett event som diskuterats länge och troligast via en intresseförfrågan via geocache forumet. Sedan när dessa inkommit och folk anmält sig har väl dessa bildat en grupp för mer detaljerade planer för att slutligen bli av en praktisk natur. Mina antaganden utifrån praktisk erfarenhet av gruppresor.

Som jag förstått det var den ursprungliga planen att avresa skulle ske med start från Stockholm och LW upphämtas tisdag 15/5 KL 05.00 vilket sedermera försköts till onsdag 16/5 05.00 Pga LWs sons födelsedag den 15/5.

Hade ev Gm vetskap om den sena ändringen? Om inte var det väldigt sent att den 14/5 kl 23-tiden att ev omförhandla den resan då avresa skulle ske om 5 timmar. Förutsatt att det var målet med det sena mötet.

Oavsett var det väl sent ändå om så avresan var på onsdag då tisdagen var uppbokat av firande och packning inför eventet samt tidig kväll med den tiden för avfärd.

Men GMs mål med mötet kanske inte hade med eventet att göra alls?

Hur som visste UW om dessa resplaner då han skulle ta hand om barnen. Själva planeringen kanske också innebar viss hjälp med barnen dagtid då Ulf arbetade. Så det förstärkte även att ett frivilligt förvinnande var än mer osannolikt.

Om det är så att LW skall försvinna för att få skyddad identitet är det här intressant.
Och då menar jag inte att diskutera själva uppläggets vara eller inte vara utan att försöka se hur personers agerande och motstridiga uppgifter kan få en annan innebörd.
Om man planerade att LW skulle försvinna, ingår det att andra inte kan lista ut när, hur eller var det ska ske. Det är bl a det som är finessen med försvinnande, tystnad, människorov samt upphittande. Egentligen har ju alla fått en efterhandskonstruktion av vilka datum och tider som gäller. Den kan vara sann, men måste inte vara det. Det enda vi vet är att polisen gick ut med sitt meddelande den 18:e.

Med det sagt, så är detaljerna runt datum och exakta tider mindre meningsfulla. När det gäller SD så är hans agerande helt logiskt. När LW har kommit iväg, någon gång under dessa dagar så kontaktar han alla som vet vad som är på gång och påminner dem om att inte tala med utomstående om vad som har hänt. På detta vis blir det datum man bestämmer lika för alla. Naturligtvis gäller det inte att de ska tiga för polisen, som några har fått för sig.

Nu kommer Norgebussen. Att de fick åka förbi i onödan efter allt krånglande hit och dit med kort varsel och att detta krångel var ju för LW's skull dessutom. Att hon inte kompå förrän i sista stund att det var sonens födelsedag var lite slarvigt av en Mamma. Hursomhelst trots detta så sveper man in bredvid LW's och drar med en rivstart utan mer än en axelryckning. "LW var visst inte hemma".
SD glömde att informera dem i hastigheten trots hans möda med de andra.
Allt detta är tydligen bara lite anmärkningsvärt enligt denna tråd. Det säger en del....

Vad jag tror om de "ändrade datumen" samt varför Norgebussen ändå gjorde ett stopp hos LW får ni fundera på ett tag.
Citera
2018-08-25, 20:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kuriosa: Ubåts-Madsen har f.ö. inlett en kärleksfull relation med med sin kvinnligs fängelse vakt.
Kvinnan uppger att hon kunde ”prata om allt” med Peter Madsen. Hon ska en tid efter att de träffats börjat besöka mördaren i hans cell så ofta hon kunde.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kpJgX/fangelsevakt-fick-sparken--efter-relation-med-peter-madsen

Vad syftar du på? Menar du att SD kan vara lugn även om han blir inburad på livstid? Vill du visa att kvinnorna kommer att finnas där för honom även om han döms för mord. Vad har Madsen annars att göra med det här fallet?
Citera
2018-08-25, 20:46
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar, likt många andra gissar jag, återkommande på vad som kan ha fått LW att sen timma raskt lämna hemmet och sina sysslor, låta dörren stå olåst och traska iväg längs gatan i natten. Om det nu var så det gick till vill säga. Det enda som skulle få mig att göra exakt likadant vore om någon familjemedlem var i nöd eller i stort behov av min närvaro. Så verkar ju dock inte ha varit fallet. Yngste sonen var väl hos LW och dottern och äldste sonen hos UW, enligt senaste bud, vill jag minnas? Jag tror inte att LW hade rusat ut till SD om han så stått utanför hennes fönster och gjort saltomortaler med sin ”heta tunga”. Nej, hon har lurats/lockats/tvingats ut av känslomässiga orsaker som inte gick att motstå, gissar jag. Kan GM fått LW att tro att någon av hennes barn var i fara? Eller möjligtvis hotat med att göra illa något av barnen om hon inte gjorde som hen sa?

Det har varit min hypotes också. Ponera att någon får henne att tro att något barn antingen gör något olämpligt eller är i fara vid bullerplanket och hon släpper det hon har för händer och rusar ner. Ynkligt av GM då. Men har någon meddelat henne detta via sms borde det ju synas men så dum kan ju ingen vara. Kanske bara ringt och sedan hävdar hen i efterhand att hen ringde om något helt annat?
Citera
2018-08-25, 20:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det skulle vara intressant att se hur loggremsorna (dvs. pappersremsorna) ser ut för dessa Nordsjö-cacher vid Kumla. Har både LW och SD plitat ner sina geocache-alias? Eller endast SD? Och vilket datum? Stämmer hans manuella signering på pappersremsan med hänsyn till kronologisk datumordning, dvs. i relation till övriga geocachare som har loggat tidigare/senare datum?

Om någon har vägarna förbi någon av dessa Nordsjö-cacher, så vore ett foto av loggremsan väldigt intressant

Gillar din tanke här och håller med om att det skulle vara intressant!
Hoppas att det finns någon som nappar på ditt förslag.

Ps. Hemska tanke om loggremsorna ”råkar försvinna” inom en snar framtid.
Citera
2018-08-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Om det är så att LW skall försvinna för att få skyddad identitet är det här intressant.
Och då menar jag inte att diskutera själva uppläggets vara eller inte vara utan att försöka se hur personers agerande och motstridiga uppgifter kan få en annan innebörd.
Om man planerade att LW skulle försvinna, ingår det att andra inte kan lista ut när, hur eller var det ska ske. Det är bl a det som är finessen med försvinnande, tystnad, människorov samt upphittande. Egentligen har ju alla fått en efterhandskonstruktion av vilka datum och tider som gäller. Den kan vara sann, men måste inte vara det. Det enda vi vet är att polisen gick ut med sitt meddelande den 18:e.

Med det sagt, så är detaljerna runt datum och exakta tider mindre meningsfulla. När det gäller SD så är hans agerande helt logiskt. När LW har kommit iväg, någon gång under dessa dagar så kontaktar han alla som vet vad som är på gång och påminner dem om att inte tala med utomstående om vad som har hänt. På detta vis blir det datum man bestämmer lika för alla. Naturligtvis gäller det inte att de ska tiga för polisen, som några har fått för sig.

Nu kommer Norgebussen. Att de fick åka förbi i onödan efter allt krånglande hit och dit med kort varsel och att detta krångel var ju för LW's skull dessutom. Att hon inte kompå förrän i sista stund att det var sonens födelsedag var lite slarvigt av en Mamma. Hursomhelst trots detta så sveper man in bredvid LW's och drar med en rivstart utan mer än en axelryckning. "LW var visst inte hemma".
SD glömde att informera dem i hastigheten trots hans möda med de andra.
Allt detta är tydligen bara lite anmärkningsvärt enligt denna tråd. Det säger en del....

Vad jag tror om de "ändrade datumen" samt varför Norgebussen ändå gjorde ett stopp hos LW får ni fundera på ett tag.

Jag delar inte din syn på händelsen. Det vet du, men jag läser dom likväl och de kan ibland ge mig ny tanke i "mitt' tanke scenarier. Så tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in