[quote=Rosiko|65045807]Frivillig återvandring är ingen återvandring.
Du påstod att "i det här valet anser jag det vara viktigare att maximera SD's inflytande" rätteligen ligger bevisbördan på dig att förklara varför det spelar någon roll?
Förklara hur SD kommer påverka.[/QUOTE
Du är korkad och anser att jag ska förklara självklarheter för dig helt enkelt. Visst det kan jag göra, inte för att det kommer att hjälpa något då du kommer att komma oväsentligheter till svar då ditt syfte inte är att föra diskussion utan att propagera eller provocera.
Vi tar den första punkten:
Jag anser att det här valet är extremt viktigt för svenskar. SD är det enda partiet i en parlamentarisk position som beaktar svenskars intressen och därför är det av vikt att maximera svenskarnas intressen parlamentariskt. Således röstar jag på SD. Hur mycket djupare kan jag förklara detta enkla faktum? Om du inte är en idiot borde du begripa detta.
För det andra så är frågan så öppet ställd att det blir idiotiskt, du skriver: "Förklara hur SD kommer påverka". Men jag kan ge några exempel. Ta t ex bostadsfrågan, i Göteborg så sitter MP i stark ställning i t ex kommunens bostadsutskott. I det senaste har det framkommit att MP då gett de kommunala bostadsbolagen direktiv att ge hyreslägenheter till invandrarna på bekostnad av svenskarna (
https://nyheteridag.se/svar-bostadsbrist-i-goteborg-da-far-nyanlanda-ga-fore-i-kon-snabbspar-till-att-bli-goteborgare/). Ett SD med mer mandat kan stoppa sådana här saker och förhindra diskriminerande politik mot svenskar.
Eller ta situationen i Staffanstorp där Moderaterna förbereder för ett samarbete med SD. Vilket betyder att SD kommer att kunna förhindra diskriminerande politik mot svenskar.
I övrigt så anser jag att detta nu börjar bli löjligt. Jag gillar AfS och NMR och tycker att de har sunda åsikter och värderingar men just nu i detta läge står dessa för långt ifrån att kunna påverka. SD må vara mesiga men de är de bästa vi har för tillfället och därför är det viktigt att de gör ett starkt val nu. Detta krattar vägen för ett AfS i riksdagen i 2022 och ett starkare NMR på gatorna. Hur svårt kan det här resonemanget vara att förstå?