2018-08-25, 14:22
Avslutad
Jag söker efter tshirts som håller för mer än 10 tvättar, alltså där kvalitén inte går ner sig avsevärt. Likaså gäller för formen och trycket på tshirten (om det nu finns någon på den, dvs logotyper och grafiker).

Det är dags att söka sig vidare från HM, Stadium, Dressman osv för för att jag inte är nöjd längre. Frågan är dock, vart kollar man?

Mod kan flytta tråd om den hellre passar in på köpråd.
Citera
2018-08-25, 14:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag söker efter tshirts som håller för mer än 10 tvättar, alltså där kvalitén inte går ner sig avsevärt. Likaså gäller för formen och trycket på tshirten (om det nu finns någon på den, dvs logotyper och grafiker).

Det är dags att söka sig vidare från HM, Stadium, Dressman osv för för att jag inte är nöjd längre. Frågan är dock, vart kollar man?

Mod kan flytta tråd om den hellre passar in på köpråd.

Om du köper billigt skit från Dressman, H&M och Stadium, får du skylla dig själv.
Själv handlar jag Boss, Ralph Lauren och Lacoste från Boozt eller Zalando.
Kvalitét kostar, men lönar sig i längden.
Citera
2018-08-25, 14:37
Medlem
Jogens avatar
Hur lyckas du hitta sån skitkvalitet? Tröjor med tryck vänder du ut-och-in, innan du stoppar dem i maskinen. Torktumlar du dem, så slutar du med det.
Citera
2018-08-25, 14:43
Medlem
Biltema! Bra kvalitet och tål tvättningar. Kan vara tråkig och intetsägande stil däremot.
Citera
2018-08-25, 15:25
Medlem
SYSTEMexes avatar
Börja med att tvätta på ett skonsamt program, 30 grader eller dyl. Så länge tröjorna inte har fläckar eller dyl
Citera
2018-08-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du köper billigt skit från Dressman, H&M och Stadium, får du skylla dig själv.
Själv handlar jag Boss, Ralph Lauren och Lacoste från Boozt eller Zalando.
Kvalitét kostar, men lönar sig i längden.

Det är inte alla som vill lägga 500 spänn på en tshirt.
Finns bra tshirtar för 2-3 hundra.
Tshirtar för 1-2 hundra är oftast skit. Håll dig borta från dessa.
Citera
2018-08-25, 16:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Det är inte alla som vill lägga 500 spänn på en tshirt.
Finns bra tshirtar för 2-3 hundra.
Tshirtar för 1-2 hundra är oftast skit. Håll dig borta från dessa.

Om man handlar på rea, kommer man många gånger ner till två, trehundra för en märkeströja.
Citera
2018-08-25, 17:29
Medlem
Eh märkeskläder blir bara snodda köp biligt ebay?
Citera
2018-08-26, 10:04
Medlem
Levi's t-shirt rekommenderar jag.
Citera
2018-08-27, 08:27
Medlem
Bra förslag föreligger redan. Att vända den ut-och in innan tvätt och låta bli torktummlare.
Så tar vid där; Förutsatt att det handlar om en produkt i 100% bomull kan man ha som utgångspunkt att tillverkare snålar på material.
En T-shirt med vikt 165-170g/m2 har jag inte alls samma förväntningar på som en med materialvikten 200-210/gm2.
En titt på sömmerskans arbete. Täta sömmar håller länge. Men har det jobbats på Accord så kan det se lite glest och slarvigt ut.
Citera
2018-08-27, 18:40
Avslutad
Först och fröst om mod kan rätta rubiken till tvättar med två t.

Det är främst senaste åren jag gått över till de butikerna jag nämnde, men det skiljer så ofantligt mellan kvalité och passform efter ett antal tvättar. Själv blir det inte alltför varmt jag ställer in maskinen på och vänder även ut och in som ni skriver.

Innan min HM, Stadium osv-fas blev det en del Caliroots och där det bättre. Men sedan dalade intresset för kläder och man valde de lite lättillgängligare alternativen. Hur länge använder ni era tshirts? HM är ju främst säsongskläder vilket jag förstår, men man vill ju inte byta ut sin garderob var fjärde månad.

Tack för alla förslag också, ska definitivt kollas in.
Citera
2018-09-04, 16:56
Medlem
Neolitikums avatar
Finns det bra märken i typ 4xl?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto