2018-08-25, 13:04
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Angående inlägget från Grandpa ovan: Om inte annat så har vi ju Pernillas ord på att Helena var på hennes och pojkvännens inflyttningsfest. Alla som har uttalat sig säger att Helena var hos Pernilla. Någon i tråden har till och med beskrivit en minnesbild av att Helena satt och målade tånaglarna hos Pernilla. Som Badboy säger: Inget trassel nu. Helena var på inflyttningsfesten i Töreboda!
Och tills vidare verkar allt peka på att BW var på fest i Radbyn - och så får det förbli tills motsatsen (be)visas.

Det var som ett svar på hur tidigt det var omtalat att BW hade varit på festen i Radbyn.
Det där med HA kunde klippas bort...
Sorry
Citera
2018-08-25, 13:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Det var som ett svar på hur tidigt det var omtalat att BW hade varit på festen i Radbyn.
Det där med HA kunde klippas bort...
Sorry

Det är lugnt, jag förstod det. Jag passade bara på att placera Helena i Töreboda "just in case"!
Citera
2018-08-25, 13:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
När det gäller vem som var var och allt det där tror jag inte att ovanstående diskussion om "kramen" och "nykterheten" har så stor betydelse. Däremot kan diskussionen vara av betydelse om vi spekulerar kring att BW inte är "mannen med pilotglasögon" men ändå inblandad. I det läget kan dina tankar vara intressanta eftersom det i dagsläget verkar som att BW kom från festen i Radbyn och befann sig någonstans utanför hotellet. Att BW säger att han "till och med fick en kram" så är det väl just "till och med" som sticker ut lite (under förutsättning att BW är rätt citerad). Att han säger att Helena var nykter kan däremot förklaras med att BW inte noterade spritlukt, vinglighet, "flams" eller annat. Lite kan hon ju ha druckit men ändå framstått som nykter.

Jag utgår att BW inte är MMPG, eftersom jag litar på att PW och MÖ varit ärliga och inte tror att de skulle sätta sin journalistiska heder på spel.

Om BW var inblandad, det vågar jag inte yttra mig om. Här har hans eventuella alibi stor betydelse. Har han ett stabilt alibi, så är det så. Har han det däremot inte, ja, då kommer saken i ett helt annat ljus. Hans ev. alibi skulle vara väldigt intressant att få reda på om det existerar eller ej, för han har ju en del uppgifter som kan peka mot honom.
Citera
2018-08-25, 13:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror också att det var utanför dörrarna, då han såg Helena lämna Stadshotellet. Då är det mest troligt, enligt vad jag tycker, att han såg henne lämna byggnaden, d v s att det var utanför.

När jag fick en kopia på denna artikel skickad till mig för en hel del år sedan, så var det också detta att: "jag fick till och med en kram", som jag reagerade mest på. Just detta "till och med". Jag tror t o m att jag skrivit detta tidigare, då jag citerat ur denna artikel i tråden. Det låter lite märkligt (om BW är rätt citerad i tidningen). Det låter som att det var något speciellt, stort, något som aldrig annars brukade ske.

En annan sak som jag också reagerade på, var att BW hävdade att Helena var nykter. Hur kunde han veta det. Det behöver ju inte märkas utåt om man tagit ett par öl eller en drink (beroende förstås på om man ätit eller inte innan, hur van man är att dricka osv). När det senare kom fram att han skulle ha varit på fest i Radbyn och inte anlänt till Stadt förrän sent, så blir det lite mer konstigt, till skillnad från om han varit med på Stadt under kvällen/natten och sett att hon inte druckit. Men han kan ju ha menat att hon verkade nykter?

Det finns onekligen ett par märkliga uttalanden från Björn här.
"Jag fick t.o.m en kram" - som om han hade gjort något dumt mot henne men ändå fick en kram, eller som Prinzezzan skrev: som det var något stort med att han fick en kram, något ovanligt. Väldigt misstänkt i mina ögon med just den här typen av konstiga uttalanden.

Sen det här med att han sa att Helena var nykter. Jag tror att han hade varit med HA hela kvällen, även i Töreboda och sett att hon knappt drack någon alkohol. Kanske att han även hade försökt bjuda henne på några drinkar under kvällen men att Helena hade tackat nej. Uttalandet från BW att HA var nykter blir fullständigt ologiskt om han nu bara hade träffat henne som hastigast på trappan utanför stadt i samband med stängning. Nej det är definitivt något som inte stämmer med det här...
Citera
2018-08-25, 13:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns onekligen ett par märkliga uttalanden från Björn här.
"Jag fick t.o.m en kram" - som om han hade gjort något dumt mot henne men ändå fick en kram, eller som Prinzezzan skrev: som det var något stort med att han fick en kram, något ovanligt. Väldigt misstänkt i mina ögon med just den här typen av konstiga uttalanden.

Sen det här med att han sa att Helena var nykter. Jag tror att han hade varit med HA hela kvällen, även i Töreboda och sett att hon knappt drack någon alkohol. Kanske att han även hade försökt bjuda henne på några drinkar under kvällen men att Helena hade tackat nej. Uttalandet från BW att HA var nykter blir fullständigt ologiskt om han nu bara hade träffat henne som hastigast på trappan utanför stadt i samband med stängning. Nej det är definitivt något som inte stämmer med det här...

Bara (be)visa att BW var på festen i Töreboda innan du upprepat fortsätter att placera honom där. Du riskerar att göra en trådsanning av något som vi inte vet något om.
Citera
2018-08-25, 13:39
Medlem
Killen Helena var intresserad av på hotellet. Vem är det? Och var han intresserad av henne?

Mvh
Citera
2018-08-25, 14:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag utgår att BW inte är MMPG, eftersom jag litar på att PW och MÖ varit ärliga och inte tror att de skulle sätta sin journalistiska heder på spel.

Man ska nog inte vara allt för säker på den saken. Det kan inte heller uteslutas att PW har dålig koll på Fb eller att hon på något sätt har blivit lurad eller förd bakom ljuset av "MMPG".

Citat:
Om BW var inblandad, det vågar jag inte yttra mig om. Här har hans eventuella alibi stor betydelse. Har han ett stabilt alibi, så är det så. Har han det däremot inte, ja, då kommer saken i ett helt annat ljus. Hans ev. alibi skulle vara väldigt intressant att få reda på om det existerar eller ej, för han har ju en del uppgifter som kan peka mot honom.

Det har som sagt påståtts i tråden att BW har alibi, men det är samma sak här som med Radbyn. Jag betvivlar att dessa uppgifter är korrekta och stämmer överrens med verkligheten, det talar mer för att man vill undvika att BW granskas.
Citera
2018-08-25, 14:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Bara (be)visa att BW var på festen i Töreboda innan du upprepat fortsätter att placera honom där. Du riskerar att göra en trådsanning av något som vi inte vet något om.

Att BW var på festen i Radbyn kan lika gärna vara en trådsanning som du nu med ditt upprepande bara fortsätter att befästa utan att ha ett dugg på fötterna och det är mycket illa.
Var ärlig istället och säg i stället att du inte vet, eller kan du bevisa att BW var på fest i Radbyn?
Så länge du placersr BW i Radbyn p.g.a av att du väljer att tro blint på ett eller två gamla inlägg så fortsätter jag tro att BW mycket väl kan ha varit med på festen i Töreboda, det blir en bra balans tills vi vet mer.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-25 kl. 14:45.
Citera
2018-08-25, 14:44
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Man ska nog inte vara allt för säker på den saken. Det kan inte heller uteslutas att PW har dålig koll på Fb eller att hon på något sätt har blivit lurad eller förd bakom ljuset av "MMPG".
...

Ville få med flera citat, bl a Prinzezzans men jag har "tekniska problem".

Har själv tidigare resonerat om det här men kan idag inte tro att mmpg inte tidigare hade blivit namngiven på Flashback (allt tyder på att det är den här tråden som åsyftas). Jag tror att PW och MÖ har lika bra koll på tråden som mmpg. Att mmpg skulle föra någon av dom bakom ljuset tror jag inte.

Tror inte heller att PW och MÖ skulle ha gått in i att försöka göra ett stort och sista försök att få ett avslut på fallet om någon av dom hade haft beröringspunkter som de facto kunde omöjliggöra för dom att vara objektiva eller iaf tveksamma i sitt journalistiska åtagande.

Det som dock händer när uppgifter upprepar sig är att det varje gång kan sås ett frö av ifrågasättande. Det kan hända att jag åter hamnar i tveksamhet.
Citera
2018-08-25, 14:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ville få med flera citat, bl a Prinzezzans men jag har "tekniska problem".

Har själv tidigare resonerat om det här men kan idag inte tro att mmpg inte tidigare hade blivit namngiven på Flashback (allt tyder på att det är den här tråden som åsyftas). Jag tror att PW och MÖ har lika bra koll på tråden som mmpg. Att mmpg skulle föra någon av dom bakom ljuset tror jag inte.

Tror inte heller att PW och MÖ skulle ha gått in i att försöka göra ett stort och sista försök att få ett avslut på fallet om någon av dom hade haft beröringspunkter som de facto kunde omöjliggöra för dom att vara objektiva eller iaf tveksamma i sitt journalistiska åtagande.

Det som dock händer när uppgifter upprepar sig är att det varje gång kan sås ett frö av ifrågasättande. Det kan hända att jag åter hamnar i tveksamhet.

Det är klart att det uppstår "vissa problem" med tanke på att det är en gammal vän/kompis som PW och MÖ intervjuar och diskuterar i radioserien. Det kan vara många saker som spelar in och överrenskomelser som har gjorts för att den här intervjun och radioserien överhuvudtaget har kunnat göras och spelas in. Samma sak med uppföljningen som gjordes. Folk här i tråden har frågat sig om MMPG är dum i huvudet och varför han ställde upp på intervjun när han inte hade något att vinna på det. Tror ni verkligen på att han inte hade något att tjäna på att han ställde upp? då är ni verkligen naiva. MMPG är en smart person som vet sina rättigheter och som utnyttjar allt och alla för att komma undan rättvisan, förmodligen är han även Helenas baneman och dessutom skriver han med största sannolikhet här i tråden så låt er nu inte luras.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-25 kl. 14:58.
Citera
2018-08-25, 15:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Det är klart att det uppstår "vissa problem" med tanke på att det är en gammal vän/kompis som PW och MÖ intervjuar och diskuterar i radioserien. Det kan vara många saker som spelar in och överrenskomelser som har gjorts för att den här intervjun och radioserien överhuvudtaget har kunnat göras och spelas in. Samma sak med uppföljningen som gjordes. Folk här i tråden har frågat sig om MMPG är dum i huvudet och varför han ställde upp på intervjun när han inte hade något att vinna på det. Tror ni verkligen på att han inte hade något att tjäna på att han ställde upp? då är ni verkligen naiva. MMPG är en smart person som vet sina rättigheter och som utnyttjar allt och alla för att komma undan rättvisan, förmodligen är han även Helenas baneman och dessutom skriver han med största sannolikhet här i tråden så låt er nu inte luras.

Är helt enig om att tidigare vänskap och beröringar av folk som dyker upp i materialet – och fysiskt – kan ge bias, eller kanske snarare gör det.

Vad vann han på intervjun som du ser det? För min del hörde jag att de hade rätt man.
Citera
2018-08-25, 15:08
Medlem
Citat:

PW skriver på frågan om nämnd i tråden eller inte, citat 2018-08-25,

"Det är korrekt att den person som anhölls förra våren ”gått under radarn” i sociala forum samt även bland allmänheten vid tiden för vår publicering. Det är ytterst få personer som sedan tidigare känt till att mannen varit intressant för polisen under lång tid".

Däremot skriver hon också att hon inte uttalat något om "kvar i mstad" från sin sida. Det var kanske Warvlin som skrev det i mariestadstidningen, eller hur var det med det?

Det viktiga för mig är det första citatet. Tro vad ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in